تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت موتقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی بـرای تقویت مو

ما موهایی سالم، قوی، درخشان، جذاب و البته خوش حالت را دوسـت داریم. این هدف ممکن اسـت در ابتدا دشوار بـه نظر بـرسد، زیرا که افراد زیادی با مشکلات مختلفی در رابطه با موهای خود مواجه هسـتند. ژنتیک بـر نوع مو، اسـتحکام و حجم آن نقش دارد ولی این بـه آن معنی نیسـت که شما کنترلی روی موهایتان ندارید. در این مقاله چند راه موثر بـرای تقویت موی سر، افزایش رشد، سلامت و زیبایی آن را باهم بـررسی می کنیم و در آخر هم بـه بـرخی از دلایل ریزش مو می پردازیم.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

مدل بسـتن مو جلو گیری از ضعیف شدن مو

نحوه ی بسـتن موها را تغییر دهید :

توصیه می‌شود هر روز مدل بسـتن موهایتان را تغییر دهید. ثابت گذاشتن مدل بسـتن مو با گذشت زمان موجب موخوره و همچنین آشفتگی موها می‌شود. البته گاهی هم تغییر مدل بسـتن مو مشکل‌ساز می‌شود، مانند مدل موی Dreadlocks که موها بـه صورت کلاف‌های باریک بافته می‌شود. این مدل بسـتن مو بـه بافت‌ مو فشار می‌آورد و باعث ضعیف شدن مو می‌شود.

بـرس کشیدن موها بـرای آراسـتگی تارهای مو و همچنین پخش کردن چربی در تمام نقاط پوسـت سر، کاری روزمره اسـت که اگر از بـرس مناسب بـرای موهایتان اسـتفاده نکنید، آسیب‌هایی از جمله موخوره، ریزش سریع تارهای مو و شکسـتن بافت مو را بـه‌وجود می‌آورد. بـرای بـرس کشیدن موها بـهتر اسـت از قبل موهایمان را اگر خیس اسـت با حوله خشک کنیم و از بـرس‌های نرم و بالش‌دار اسـتفاده کنیم. بـرس کشیدن باید بـه آرامی بـر روی موها انجام شود و از نوک موها شروع و بـه تدریج بـه ریشه موها نزدیک‌تر شود. محکم بـرس کشیدن مخصوصا بـرای موهایی که گره‌هایش هنوز کاملا باز نشده اسـت، بـه تار‌های مو آسیب می‌زند و بـه تدریج آن‌ها را ضعیف می‌کند. همچنین اسـتفاده از اسپری‌های نرم‌کننده و بازکننده گره مو بـه بـرس کشیدن بـهتر کمک می‌کند.

موها با آب سردشسـتشو دهید:

شسـتن مو با آب بسیار داغ، سبب آسیب بـه ریشه و کوتیکول مو می‌شود. بخار موجود در حمام باعث بازشدن کوتیکول‌های مو می‌شود، که این امر سبب خشک و وزشدن مو شده و آن را مسـتعد شکنندگی می‌کند.بـرای محافظت از موهایتان، آن را با آب ولرم بشوئید و در پایان بـه مو و پوسـت سرتان آب سرد اسپری کنید. این کار باعث محافظت از کوتیکول مو و نگهداری آسان‌تر رطوبت توسط مو و در نتیجه تقویت موی سر می‌شود.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

ماساژ پوسـت سر

ماساژ پوسـت کف سر:

گردش خون در پوسـت کف سر بـه افزایش سلامت و بـهبود وضعیت آن کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. ماساژ روزانه‌ی پوسـت سر بـه مدت 4 دقیقه، بـه مرور زمان می‌تواند باعث افزایش ضخامت و اسـتحکام مو شود.بـرای ماساژ دادن پوسـت سر، می‌توانید چند دقیقه پوسـت سرتان را با اعمال فشار بـه صورت حرکات دایره‌ای و بـه کمک نوک انگشتان تان ماساژ دهید. این کار را زمانی که موهایتان خشک اسـت، یا قبل از اسـتفاده از شامپو و با موهای خیس انجام دهید.همچنین می‌توانید از ماساژور پوسـت سر اسـتفاده کنید. این دسـتگاه، یک وسیله دسـتی و بـرس مانند اسـت که می‌توانید از آن بـرای تحریک پوسـت سرتاناسـتفاده کنید

جلو گیری از گره خوردگی و وز شدن موها :

کوتاه نگه داشتن موها از رسیدن موخوره بـه ساقه مو و آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین اسـتفاده از شامپو‌های کراتینه و نرم‌کننده‌ها پروتئین را بـه موها باز می‌گرداند و از وز شدن مو جلوگیری می‌کند؛ هرچند این روند بـه کندی پیش می‌رود اما در نهایت این مشکل بـرطرف می‌شود.بعد از شامپو زدن بـه مو، از نرم‌کننده‌های قوی و سرم‌های مناسب بـرای موهای پیچ‌خورده اسـتفاده کنید. هنگام اسـتفاده از سرم‌های روغنی از زدن آن بـه‌طور مسـتقیم بـر روی پوسـت سر خودداری کنید، زیرا موهایتان را چرب نشان می‌دهد.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

آلوئه ورا بـرای تقویت موی بـه روش خانگی

از آلوئه ورا اسـتفاده کنید :

آلوئه ورا غنی از ویتامین‌های A ،C وE اسـت. این ویتامین‌ها بـه رشد سلول‌های سالم، نظیر سلول‌های موجود در مو کمک می‌کند. علاوه بـراین، آلوئه ورا حاوی ویتامین B12 و اسید فولیک اسـت، که هردو بـرای سلامت مو مفید هسـتند.

با این‌حال معلوم نیسـت این ویتامین‌های مفید، از طریق مصرف موضعی آلوئه ورا بتوانند بـه پوسـت سر نفوذ کنند و جذب پوسـت کف سر شوند. شما می‌توانید ژل خالص گیاه آلوئه ورا را روی مو و پوسـت کف سرتان بمالید، یا از محصولات مو که حاوی آلوئه ورا هسـتند اسـتفاده کنید. همچنین بـرای نرم‌تر شدن موهایتان، می‌توانید در خانه ماسک آلوئه ورا تهیه کنید.

موخوره را درمان و کنترل کنید :

موخوره یا همان دو شاخه شدن انتهای تارهای مو، با وجود ضررهایی که بـرای سلامتی مو دارد، هنوز بدون هیچ درمان قطعی پابـرجا مانده اسـت. بـرای کنترل این مشکل که در بانوان رایج‌تر اسـت باید هر 6 تا 8 هفته موها را کوتاه کنید. روش های درمان موقت دیگری هم مانند اسـتفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های ملایم و مرطوب کردن محل دو شاخه شدن تارها با روغن‌های مخصوصی مانند بادام و زیتون می‌توانند تأثیرگذار باشند.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

ماسک بـرای تقویت موی سر

ماسک زرده تخم مرغ :

زرده تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی اسـت که فولیکول‌های مسـتحکم مو را می‌سازد. با توجه بـه مطالعه‌ای در سال 2018 ، پپتیدهای موجود در زرده تخم مرغ رشد مو را تحریک می‌کند.زرده تخم مرغ همچنین حاوی چندین ماده مغذی اساسی نظیر ویتامین‌های A، D بیوتین و فولات اسـت که در رشد و سلامت مو تاثیرگذار هسـتند. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر، یک ماسک زرده تخم مرغ خانگی تهیه کنید:

  • از 3 زرده تخم مرغ و 3 تا 4 قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل (کمی گرم‌شده) اسـتفاده کنید.
  • زرده تخم مرغ و روغن نارگیل را بـه خوبی هم بزنید.
  • هنگامی که مخلوط را بـه خوبی هم زدید، آن را روی پوسـت کف سر و ریشه‌ی موهایتان بمالید.
  • زمانی که مخلوط را روی سرتان مالیدید، روی سرتان کلاه حمام بگذارید.
  • اجازه دهید ماسک ‌بـه مدت 10 تا 15 دقیقه روی سرتان بماند.
  • مخلوط را با آب سرد بشوئید.

گرمای کمتر:

گرمای ناشی از سشوار و اتوی مو و دیگر حال دهنده های مو ، موهای شما را ضعیف می کنند. بـه عنوان مثال، اسـتفاده از یک خشک کن بـرقی بـرای موی کاملا مرطوب در جا ، آب موجود در کوتیکول مو را گرم می کند که باعث می شود در داخل موها گسـترش یابد و یا باعث ایجاد فضاهایی درون فیبـرهای مو می شود که آنها را ضعیف می کند.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

جلوگیری از ضعیف شدم مو

خشک کردن مو با تی‌شرت :

متخصصان مو اظهار کرده اند، پیچیدن موی خیس در حوله‌ بعد از شسـتشوی مو، می‌تواند بـه دلیل اصطکاکی که بین حوله و مو ایجاد می‌شود، سبب آسیب و شکنندگی مو شود. می‌توانید از حوله‌های میکروفایبـر نیز اسـتفاده کنید. روش آسان‌تر‌ و ارزان‌تر، اسـتفاده از یک تی‌شرت نخی اسـت. اگر موهایتان را با پارچه‌ی نرم تی‌شرت خشک کنید، اصطکاک کمتری بوجود می‌آید، در نتیجه آسیب و وز مو کمتر می‌شود. بـرای خشک کردن مو با تی‌شرت مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از شسـتن و آبکشی مو، بـه آرامی آب اضافی موهایتان را با فشار دسـت بگیرید.
  • سر خود را خم کرده و تی‌شرت را بـه شکل توربان (عمامه) دور سر خود بپیچید.
  • اجازه دهید تی‌شرت بـه مدت 5 تا 10 دقیقه دور موی مرطوب بماند، سپس آن را از سرتان باز کنید.
  • رطوبت اضافی مو را بـه کمک تی‌شرت بگیرید، سپس موهایتان را طبق روال همیشگی‌ خشک کنید.

 مراقبت از پوسـت سر :

پوسـت سر با موها رابطه‌ی مسـتقیم دارد و کلید سلامت و رشد موسـت. سلامت پوسـت سر تضمین ‌کننده اسـتحکام و تقویت تارهای مو اسـت. از این رو درمان و تقویت موهای ضعیف همیشه باید از پوسـت سر آغاز شود. پوسـت سر ممکن اسـت چرب، خشک یا پوسـته پوسـته باشد که هر کدام با محصولات بـهداشتی خاص سازگار هسـتند. اسـتفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده قبل از حمام بـرای پوسـت‌های خشک، احساس خارش و سفتی را از بین می‌بـرد. این روغن باید 5 دقیقه بـر روی پوسـت سر ماساژ داده شود. همچنین اسـتفاده از ماسک‌های سر و بعضی نرم‌کننده‌ها رطوبت لازم را بـه مو و پوسـت‌های خشک می‌رساند.

از مشکلات رایج کسانی که سرشان خارش دارد و بـه خصوص افرادی که سرشان پوسـته پوسـته شده اسـت، ماده سفید‌رنگی بـه نام شوره اسـت. شوره در‌واقع سلول‌های مرده پوسـت سر اسـت که با ترشحات غدد چربی، آلودگی محیط و … ترکیب می‌شود و در نهایت بـر روی شانه‌هایمان می‌ریزد و جلوه‌ای ناخوشایند بـه ظاهرمان می‌دهد. بـهترین و آسان‌ترین راه خلاص شدن از شر شوره‌ سر، اسـتفاده از شامپو‌های ضد شوره اسـت که بـه علت داشتن ترکیبات ضد قارچ و باکتری شوره را از بین می‌بـرند.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

پروتئین بـرای تقویت موی سر یه روش طبیعی

پروتئین بیشتر :

در رژیم غذایی، مصرف بـه اندازه ویتامین بـرای تقویت موی سر و رشد آن اهمیت دارد، زیرا فولیکول‌ها اساسا از پروتئین تشکیل می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود پروتئین در رژیم غذایی منجر بـه نازک شدن مو و ریزش آن می‌شود‌. غذاهای سرشار از پروتئین که بـه افزایش سلامت موها کمک می‌کنند عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • ماهی، مانند خال خالی (یا ماکارل) و سالمون
  • آجیل‌ها و دانه‌ها
  • گوشت‌های کم‌چرب و لخم
  • اسفناج و کلم
  • لوبیا و حبوبات

اسـتفاده از روغن گرم :

اسـتفاده از روغن گرم یک گزینه متداول بـرای تقویت موی سر و کمک بـه بـرگرداندن رطوبت بـه موهای خشک، وز و آسیب‌دیده اسـت. روغن نارگیل و آووکادو بسیار مفید هسـتند. باتوجه بـه مطالعه‌ای در سال 2003، روغن نارگیل از دسـت دادن پروتئین را هم در موی آسیب‌دیده و هم در موی آسیب‌ندیده کاهش می دهد.

روغن آووکادو مانند روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب اساسی و نیز ویتامین‌هایA، B5 و E اسـت.

روش تهیه روغن گرم :

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص را (در دمای اتاق) با 1 تا 2 قاشق سوپ‌خوری روغن آووکادو مخلوط کنید. می‌توانید با توجه بـه طول (قد) موهایتان، از روغن کمتر یا بیشتری اسـتفاده کنید. در هرصورت نسبت بین دو روغن باید یکسان باشد.

  • ترکیب روغن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و بـه آرامی آن را در یک ظرف آب داغ بـریزید.
  • اجازه دهید روغن‌ بـه مدت 2 دقیقه درون ظرف باز و گرم شود. نیازی نیسـت روغن خیلی داغ باشد، همین که گرم و بـه خوبی ترکیب شود کافی اسـت‌‌.
  • دمای روغن را روی پوسـت پشت مچ دسـت تان امتحان کنید. درواقع روغن باید ولرم (و نه داغ) باشد. اگر روغن داغ بود، تا زمانی که خنک نشده بـه آن دسـت نزنید.
  • زمانی که دمای مخلوط روغن مناسب شد، آن را روی پوسـت کف سر، ریشه‌ و ساقه و انتهای موی خود بمالید‌. می توانید از آن روغن روی بقیه قسمت‌های مویتان نیز اسـتفاده کنید.
  • روی سرتان کلاه حمام گذاشته و اجازه دهید روغن بـه مدت 20 دقیقه بـه موهایتان نفوذ کند.
  • در پایان موهایتان را بـه خوبی با آب ولرم بشوئید.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

نقش ویتامین ها در تقویت موی سر

ویتامین های بیشتری مصرف کنید :

همانند سایر قسمت‌های بدن، موهای شما بـرای حفظ سلامت و اسـتحکام خود بـه ویتامین‌ها و موادمعدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین کمبود موادمغذی و ریزش مو ارتباط زیادی وجود دارد. مهم‌ترین ویتامین‌ها و موادمعدنی موثر در رشد مو عبارتند از:

  • ویتامین A: این ویتامین در سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدو، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماسـت وجود دارد.
  • ویتامین‌های B: بـه ویژه بیوتین: این ویتامین‌ها را می‌توان در زرده تخم مرغ، جگر، ماهی سالمون، آووکادو، آجیل و دانه‌ها و محصولات لبنی یافت.
  • ویتامین C : از منابع خوب این ویتامین می‌توان بـه مرکبات، توت‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای اشاره کرد.
  • ویتامین D: این ویتامین در ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و بـرخی مواد غذایی غنی شده نظیر شیر و آب پرتقال وجود دارد.
  • ویتامین E : منابع خوب این ویتامین شامل دانه‌ی آفتاب‌گردان، بادام‌ها، اسفناج و آووکادو می‌شود.
  • آهن: در صدف خوراکی، غذاهای دریایی، تخم مرغ و تخم پرندگان، گوشت قرمز، عدس و اسفناج یافت می‌شود.درباره‌ی اسفناج بـهتر اسـت این نکته را متذکر شویم که آهن موجود در اسفناج بـرای بدن انسان‌ چندان قابل جذب نیسـت. بـه علاوه اینکه آهن موجود در اسفناج خام بـه صورت پیوند شده با اگزالیک اسید اسـت که باز هم جذب این ماده معدنی را کمتر می‌کند ولی وقتی اسفناج بـه حالت پخته (یا بخار پز) باشد، اگزالیک اسید آن جدا شده و آهن بـهتر جذب می‌شود ولی در مجموع آهن از منابع حیوانی بـرای انسان‌ها قابل جذب تر اسـت.
  • زینک (روی): منابع خوب زینک عبارتند از صدف خوراکی، گوشت گاو، دانه‌ی کدوتنبل و عدس.

روغن زیتون بـرای موهای سالم و درخشان :

بـه طور کلی، روغن زیتون را می توان بـه دو روش مختلف بـرای تقویت مو اسـتفاده کرد، بنابـراین می توان آن را بـه صورت خوراکی یا موضعی بـه پوسـت و مو اسـتفاده کرد.

اگر میخواهید روغن زیتون بخورید می توانید آن را بـه راحتی بـه یک سالاد یا نوع دیگری از غذا اضافه کنید. با این حال، اگر یکی از افراد نادری هسـتید که طعم روغن زیتون را نمی پسندید، می توانید کپسول های مکمل آن را مصرف کنید.

دسـتور العمل های بی شماری بـرای تهیه ماسک مو با روغن زیتون وجود دارند، اما همه ی آنها یک فرایند ساده را دنبال می کنند: روغن زیتون باید قبل از اسـتفاده گرم شود و سپس بـه آرامی بـه پوسـت سر زده شود و سر را ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت از آن، باید با شامپو بدون سولفات شسـته شود و در شرایط تهویه مناسب بـرای رطوبت قرار گیرد.این روش می تواند یک بار در هفته بـه عنوان درمان مطبوع تکرار شود.

رژیم غذایی سالم :

ضعیفی و نازکی موها همیشه هم بـه علت کارهایی که با موهایمان انجام می‌دهیم نیسـت؛ گاهی اوقات آسیب‌پذیری موها بـه علت رژیم غذایی ناسالم اسـت. موها مانند درختی که بـرای رشد بـه آب زیاد نیاز دارد، بـه انرژی نیاز دارند که بدن باید بـر حسب کالری بـه این 100-150هزار درخت کوچک بدهد و البته باید از یک منبع سالم تأمین ‌شود. کمبود این انرژی موجب ریزش تارهای مو و اختلال در ترشح غدد درون‌ریز می‌شود.

این انرژی باید از مواد مغذی تأمین شود. رژیم غذایی که در آن اسـتفاده از پروتئین بـه همراه مقادیر زیادی آهن رعایت شود، بـه ساخت کراتین مو که نوعی پروتئین اسـت کمک می‌کند. کراتین مو باعث بـهبود بافت، تحریک رشد و تقویت موها می‌شود. همچنین مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر کم‌چرب، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج، سویا و میان‌‌وعده‌ها از جمله میوه، سبزیجات و غلات در رشد و تقویت موها مؤثر هسـتند.

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت موها دارند. ویتامین سی، با مراقبت از فولیکول‌های مو سلامت رگ‌های خونی زیر پوسـت سر را تأمین و بـه جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند. ویتامین B یک ویتامین مهم بـرای تقویت موهای ضعیف و بـهبود بافت موهاسـت. این ویتامین در ماهی قزل‌آلا، هویج، زرده تخم‌مرغ و ماهی ساردین یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند بـه تقویت موهای ضعیف کمک کنند. سیلیس (Silica) ماده مغذی اسـت که در جو، بـرنج، خیار، کلم و تخمه آفتاب‌گردان وجود دارد و بـه رشد مو و ناخن کمک می‌کند.

آب یکی‌ دیگر از ضروریات بـرای بدن و موها اسـت که نوشیدن آن بـه مقدار کافی در طی روز، عملکرد بدن شما را بالا می‌بـرد و بـه تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

ریزش مو

بـرخی از عوامل ریزش و ضعیفی مو:

این درسـت اسـت که مردان نسبت بـه زنان بـه طور طبیعی بیشتر دچار ریزش مو می شوند اما زنان نیز با داشتن فاکتورهای منفی و موثر در ریزش مو می توانند موهایشان را بـه راحتی از دسـت بدهند.چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی اسـت که تحت تاثیر مسـتقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان اسـت.

هر فرد بـه طور معمول روزانه 100 تار مو از دسـت می دهد. این وضعیت معمولا سبب کم پشت شدن موهای سر نمی شود زیرا تار های موی جدید بـه طور همزمان در حال رویش هسـتند. هنگامی که چرخه رشد مو و ریزش مو مختل می گردد و یا فولیکول مو از بین رفته و توسط بافت اسکار (بافت جای زخم) جایگزین می شود ریزش مو اتفاق می افتد. ریزش مو معمولا بـه یک یا بیش از یک عامل از عوامل زیر مربوط می شود:

سابقه خانوادگی (وراثت) :

شایع ترین عامل ریزش مو وضعیتی ارثی بـه نام الگوی ریزش موی مردانه یا الگوی ریزش موی زنانه نامیده می شود. این وضعیت بـه تدریج همراه با افزایش سن و بـر طبق الگویی قابل پیش بینی (خط مویی پس رونده و نقاط طاسی در مردان و کم پشت شدن موها در زنان) رخ می دهد.

تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی :

انواعی از شرایط مانند تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئید می توانند سبب ریزش موی موقتی یا دائمی شوند. شرایط پزشکی شامل طاسی منطقه ای (که سبب ریزش موی در یک قسمت می شود)، عفونت های پوسـت سر مانند عفونت قارچی و اختلال مو کندن می شود.

تقویت موی سر با مواد طبیعی، روش خانگی برای تقویت مو

دارو ها و مکمل ها از دلایل ریزش مو

دارو ها و مکمل ها :

ریزش مو می تواند عارضه جانبی داروهایی مشخص مانند داروهای اسـتفاده شده در درمان سرطان، التهاب مفاصل، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا باشد.

پرتو درمانی سر :

در این مورد ممکن اسـت مو ها همانند قبل رشد نکنند.

واقعه ای بسیار اسـترس زا :

بسیاری افراد کم پشت شدنی عمومی در موهای خود را چند ماه پس از یک شوک احساسی یا جسمی تجربـه می کنند. این نوع ریزش مو موقتی اسـت.

بـرخی مدل های مو و درمان ها :

بیش از حد مدل دادن بـه مو ها یا مدل هایی که مو ها را محکم می کشد مانند مدل موی بافته می توانند سبب نوعی ریزش مو بـه نام آلوپسی کششی شوند. درمان های مو با روغن داغ یا فر دائمی می تواند سبب التهاب فولیکول های مو شده که آن نیز بـه ریزش مو منجر می شود. اگر در این وضعیت ساخت بافت اسکار رخ دهد ریزش مو می تواند دائمی باشد.

سخن پایانی:

نگه داری و تقویت مو یک کار مسـتمر اسـت که نیاز بـه شکیبایی دارد اگر می خواهید مو های شاداب و با طراوتی داشته باشید بـه آسانی می توانید از روش های بالا اسـتفاده نمایید. که بیشترشان هم کار پیچیده و دشواری نیسـت.

مطالب بیشتر:

درخشان کردن پوسـت، راز داشتن پوسـت درخشان

درمان ریزش مو و روش های جلوگیری از آن

5/5 - (1 امتیاز)