ازبین بردن لک صورت

ازبین بردن لک صورت

ازبین بردن لک صورت

پوست صاف و شفاف و بدون لک داشتن چیزی است که همه خواهان آن هستند. داشتن پوست صاف یکی از نکات مثبت و اصلی در زیبایی صورت است. اگر شما هم همانند خیلی از افراد دیگر پوست صورتتان دچار لک شده است و بدنبال ازبین بردن این لک ها هستید، این مطلب را دنبال کنید چون راهکارهایی برای ازبین بردن لک صورت را برای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

 

ازبین بردن لک صورت

رفع لک صورت

رفع لک صورت با عسل

یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها بـرای رفع لک صورت و حفظ سلامت پوست استفاده از عسل است. این ماده بـه نوبـه خود بـه عنوان یک لایه‌بـردار شناخته می‌شود و می‌تواند تا حدودی باکتری‌های موجود در پوست را نیز از بین ببـرد و در نتیجه نیز در داشتن پوستی روشن و شفاف‌تر بـه کمک شما بیاید.

رفع لک صورت با عسل در شکل‌ها روش‌های متفاوتی رخ خواهد داد. شما حتی می‌توانید عسل طبیعی و خام را نیز بـر روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن کامل آن، پوست صورتتان را با آب ولرم شست‌وشو دهید. این روش می‌تواند در مرطوب‌تر شدن پوست شما و همین‌طور رفع لک صورت تأثیرگذار باشد.

شما هم‌چنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی مخلوط نموده و از آن خمیری تهیه کنید. این ماسک بـه صورت موضعی استفاده می‌شود و از آنجا کـه بسیار ملایم است می‌توان آن را روزی دو بار نیز استفاده نمود.

علاوه بـر این استفاده از ترکیب دو قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل نیز راه دیگری است کـه پیش روی شما قرار دارد. در نهایت نیز بـه این ترکیب یک قاشق آرد نخودچی اضافه کرده و مواد را بـه خوبی هم بزنید. این ماسک را چیزی حدود ۲۰ دقیقه بـر روی پوست خود نگه دارید و بعد هم آن را با آب گرم بـه خوبی بشویید. استفاده از این ماسک بـه صورت هفته‌ای یک بار می‌تواند در داشتن پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر بـه شما کمک کند.

ازبین بردن لک صورت

درمان لک صورت

استفاده از آب‌لیمو بـرای رفع لک صورت

استفاده از آب‌لیمو نیز می‌تواند در رفع لک صورت شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. ویتامین C موجود در این میوه می‌تواند بـه طور مستقیم در سفیدتر شدن پوست شما و همین‌طور رفع لک صورت تأثیرگذار باشد. بـرای استفاده از این میوه نیز راه‌های بسیاری وجود دارد کـه اولین آن‌ها استفاده مستقیم از خود آب‌لیمو است. بـرای این کار نیز باید لیمو را بـرش زده و هر کدام از بـرش‌ها را بـر روی لکـه‌های قهوه‌ای صورت خود، آن هم بـه مدت نیم ساعت نگه دارید و سپس آن را بـه خوبی بشویید. یادتان باشد کـه در زمان استفاده از این ماسک نباید تماس مستقیمی با خورشید داشته باشید.

روش دیگری کـه می‌تواند در استفاده از آب‌لیمو بـرای رفع لک صورت مؤثر باشد ترکیب آن با شکر است. بـرای این کار مقداری آب‌لیمو را با ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید تا از ترکیب آن‌ها خمیری بـه دست آید. این خمیر را بـه صورت موضعی بـر روی لکـه‌های صورت بزنید و نیم ساعت بـه آن فرصت داده و سپس پوست را بـه خوبی بشویید. لازم بـه ذکر است کـه استفاده از این خمیر می‌تواند پوست شما را خشک کند. بـه همین علت هم حتماً پس از هر بار استفاده از آن، کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

روش دیگری کـه می‌تواند نتیجه استفاده از آب‌لیمو بـرای رفع لک صورت را بـه شما نشان دهد ترکیب آن با عسل و شکر است. بـرای این کار آب یک عدد لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق غذاخوری شکر و همین‌طور دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و خمیری از آن تهیه نمایید. حالا با کمک یک قلم‌مو یا حتی یک تکـه پنبـه خمیر را بـر روی نقاط و لکـه‌های قهوه‌ای صورت خود بمالید و مجدداً نیم ساعت بـه آن فرصت دهید و سپس صورتتان را با آب سرد بـه طور کامل شست‌وشو دهید. استفاده از عسل در این ماسک می‌تواند رطوبت خوبی را بـه پوست شما بـرساند.

ازبین بردن لک صورت

درمان لک صورت با روغن کرچک

روغن کرچک

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکـه های قهوه ای صورت بـه شما کمک می‌کند. بـرای درمان لکـه های قهوه ای می‌توانید بـه همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

ابتدا بـه کمک پنبـه، روغن کرچک را بـر روی لکـه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را بـه آرامی بـرای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک بـرای چند ساعت بـر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکـه‌ها از بین بـروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

ازبین بردن لک صورت

درمان قطعی لک صورت با طب سنتی

رفع لک صورت با سیب‌زمینی

بـرای از بین بـردن لک صورت با کمک سیب‌زمینی نیز سه روش کلی وجود دارد. در روش اول شما می‌توانید سیب‌زمینی را بـه صورت مستقیم بـرای از بین بـردن لکـه‌ها استفاده نمایید. بـرای این کار نیز سیب‌زمینی را بـرش داده و بـه صورت موضعی بـر روی لک‌های صورت خود قرار دهید و چند دقیقه‌ای بـه آن زمان دهید. بعد هم پوست خود را با آب ولرم و بـه خوبی شست‌وشو دهید.

در روش دوم شما باید سیب‌زمینی خود را رنده کرده و آن را با چیزی حدود یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. حالا این ترکیب را بـر روی پوست خود قرار داده چیزی حدود یک ربع نیز بـه آن زمان دهید. بعد هم تمام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بـرای روش سوم رفع لک صورت با سیب‌زمینی شما باید آب سیب‌زمینی را بگیرید و بـه آن مقداری آب‌لیمو و هم‌چنین زردچوبـه اضافه کنید. در نهایت نیز این ترکیب را بـر روی لکـه‌های پوست خود بـه صورت موضعی قرار دهید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و در نهایت نیز آن را بـه خوبی بشویید.

ازبین بردن لک صورت

رفع لک صورت با آلوئه ورا

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خاصیت درمانی بـرای پوست دارد و بـه بازیابی پوست کمک می‌کند. بنابـراین ماده‌‌ی مناسبی بـرای رفع لکـه های قهوه ای صورت است. آلوئه‌ورا در درمان آسیب‌‌های ناشی از پرتوهای خورشید تأثیر مضاعفی دارد. بـه آرامی ژل آلوئه‌ورای تازه را بـر روی لکـه‌ها بمالید. بگذارید بـه‌مدت ۳۰ دقیقه بـر روی پوست‌تان باقی بماند. سپس محل موردنظر را با آب سرد بشویید.

این کار را دوبار در روز و بـه‌مدت یک ماه ادامه بدهید. بـه احتمال زیاد پس از این مدت، نشانه‌های مثبتی خواهید دید. اگر ژل آلوئه‌ورای تازه در دسترس نبود،‌ می‌توانید از آب آلوئه‌ورا استفاده کنید.

ازبین بردن لک صورت

از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با زردچوبه

استفاده از زردچوبـه

یکی دیگر از راه‌های مناسب بـرای رفع لک صورت استفاده از زردچوبـه است. زردچوبـه بـه عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده پوست می‌تواند لکـه‌های پوست صورت شما را بـه مراتب کاهش دهد، بـه علاوه آنکـه این ماده می‌تواند اختلالات پوستی آلرژیک شما را کاهش داده و التهاب و عفونت آن را نیز از بین ببـرد.

بـرای تهیه ماسک زردچوبـه می‌توانید از چند روش کلی استفاده نمایید. یکی از این روش‌ها ترکیب یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبـه با مقداری آب آناناس است. خمیر بـه‌دست‌آمده از این ترکیب را بـر روی پوست صورت خود بمالید و تا قبل از آنکـه کاملاً خشک شود آن را با آب ولرم شست‌وشو دهید. شما می‌توانید این ماسک را دو یا حتی سه بار در هفته استفاده نمایید.

روش دیگری کـه پیش روی شما قرار دارد ترکیب مقداری مساوی از پودر زردچوبـه و آرد نخودچی است. بـه این ترکیب مقداری آب و یا حتی شیر نیز بیفزایید و از آن یک خمیر تهیه کنید. در نهایت این ماسک را بـه صورت یکسان بـر روی تمامی نقاط پوست صورت خود بمالید و بعد از آنکـه کاملاً خشک شد آن را بـه خوبی بشویید. استفاده از این ماسک نیز بـرای یک بار در هفته می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کرده و لکـه‌های روی صورتتان را نیز کاهش دهد.

ازبین بردن لک صورت

درمان تخصصی لک صورت

محافظت از پوست

هیپرپیگمانتاسیون در طول شب بـه‌وجود نمی‌آید. بلکـه نتیجه‌ی نور آفتاب است و بـه‌مرور اتفاق می‌افتد. در زیر توصیه‌هایی بـرای پیشگیری از این حالت آمده است.

 بـه دنبال سایه باشید

بـهتر است بیماران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. تا حد امکان و حتی در فواصل کم هم از قرار گرفتن پوست‌تان در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

 از کلاه استفاده کنید

کلاهی کـه لبـه‌ی پهن داشته باشد، می‌تواند سد حفاظتی خوبی بـرای صورت‌تان باشد. فراموش نکنید کـه صورت‌تان مستعدترین نقطه بـرای بـروز هیپرپیگمانتاسیون است. اگر تحت درمان هستید، استفاده از یک سد محافظتی مثل کلاه بسیار مفید است. باید هرروز از یک کلاه لبـه‌دار استفاده کنید، وگرنه کرم‌های درمانی هیچ تأثیری نخواهند داشت.

ازبین بردن لک صورت

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

 هرگز کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

باید هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. هر پرتوی فرابنفشی کـه بـه پوست‌تان بـرخورد می‌کند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. پرتوهای آسیب‌زا می‌توانند از ابـرها و شیشه‌ها عبور کنند. بنابـراین یک کرم ضدآفتاب مناسب همراه خود داشته باشید.

ازبین بردن لک صورت

درمان قطعی لک صورت

کلام آخر:

امیدواریم با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شده است بتوانید مشکل خود را حل کنید و لکه های صورت خود را ازبین برده و محو کنید. توجه داشته باشید که لکه ها با زیر نور زیاد قرار گرفتن بدون استفاده از ضد آفتاب افزایش پیدا می کند. پس حتما قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.

مطالب بیشتر:

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چطور رفتار جذاب داشته باشیم و در دل ها نفوذ کنیم

5/5 - (7 امتیاز)