چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

 

بـرای زیبایی تعریف خاصی وجود ندارد و نمی توان بـرای آن یک تعریف و چهارچوب خاص قائل شد. هر شخصیدر هر جای دنیا تعریف منحصر بـه فردی بـرای خود از زیبایی دارد. آرایش داشتن هر روزه و مداوم بـرای پوست ضرر دارد و از نفس کشیدن پوست جلوگیری می کند کـه این خود باعث بـروز مشکلاتی همچون منافذ پوست باز و … می شود. از طرفی اعتماد بـه نفس شما را نسبت بـه ظاهر واقعی خود پایین می آورد. اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر بـه دنبال این هستید کـه بدون آرایش کردن هم زیبا باشید، در این مطلب همراه ما باشید.

افزایش اعتماد بـه نفس خود

اگر می‌خواهید بدون آرایش هم زیبا باشید، باید قبل از هر اقدامی اعتماد بـه نفس خود را افزایش دهید. چنانچه هر مشکلی مثل خال، کک و مک یا جوش روی صورتتان وجود دارد کـه موجب ناراحتی یا کمبود اعتماد بـه نفس در شما می‌شود، آنها را زیر لایه‌ای از لوازم آرایش نپوشانید. آیا بـه راستی خود را بـه طور طبیعی و آن‌گونه کـه هستید، دوست می‌دارید؟

نباید از لوازم آرایشی بـه عنوان ماسکی استفاده کنید کـه صورت دوست‌داشتنی‌تان را مخفی کند. بلکـه بـهتر است یاد بگیرید خود را همان‌طور کـه هستید، با همه ایرادات و کاستی‌ها یا همه آنچه بـه تصور شما نقص هستند، قبول کنید. حتی اگر خودتان خال یا کک و مک روی صورتتان را دوست ندارید، شاید اطرافیان عاشق آن باشند.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم

از خود مراقبت کنید تا بدون آرایش هم زیبا باشید

زمانی کـه بیشتر مراقب خود باشید، زیبا بودن بدون آرایش بسیار ساده‌تر خواهد بود. بـرای مثال یک رژیم غذایی سالم و مناسب کمک می‌کند پوست مرطوب، شفاف و بـهتری داشته باشید و لکـه کمتری روی صورتتان ظاهر شود. بـه این ترتیب توصیه می‌شود میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و بـه اندازه کافی آب بنوشید.

البته اگر عادات بدی در زندگی داشته باشید، حتی رژیم غذایی صحیح هم بـه تنهایی کمک‌کننده نخواهد بود. مثلا سیگار کشیدن باعث کدر شدن پوست می‌شود و خطوط سطح آن را افزایش می‌دهد. خود را از عادات نادرست زندگی رها کنید و بـه سراغ عادت‌های بـهتر بـروید تا پوست زیباتری داشته باشید.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چگونه ساده و زیبا باشیم،

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب اهمیت بسیاری دارد، این محصول نه تنها باعث جلوگیری از سرطان پوست می‌شود، بلکـه کمک می‌کند تا از داشتن پوست سالم‌تر و صاف‌تر لذت ببـرید. با وجود آنکـه بسیاری از افراد بـه این محصول مراقبتی بی‌توجه هستند، ولی باید بدانید کـه اگر بدون محافظت از پوست در معرض آفتاب قرار بگیرید، در طول زمان لکـه‌های پوستی ظاهر می‌شوند. بـه طور معمول این لکـه‌های پوستی در بخش‌های خاصی از پوست صورت مثل گونه‌ها، پیشانی و لب بالایی بـه وجود می‌آیند.

استفاده از محصولات ضد آفتاب حتی در فصل زمستان هم توصیه می‌شود تا دیگر مجبور نباشید بـرای پوشاندن لکـه‌های پوستی از لوازم آرایشی استفاده کنید. فراموش نکنید کـه آفتاب احتمال دارد موجب پیری زودرس پوست شود. پس پوست خود را در بـرابـر خورشید محافظت کنید تا بدون آنکـه در معرض خطر باشید، از مزایای آفتاب بـهره ببـرید یا پوست خود را بـرنزه کنید.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

ترفند های زیبایی بدون آرایش

شستن صورت

یکی دیگر از روش‌های زیبا بودن بدون آرایش، تمیزی و پاکیزگی صحیح پوست است. آیا هر شب صورت خود را می‌شویید؟ با وجود آنکـه بیشتر افراد بعد از بیدار شدن از خواب، صورت خود را می‌شویند، ولی بـهتر است بـه جای صبح، شب و قبل از خواب آن را بشویید. البته اگر پوست چربی دارید، می‌توانید دو بار در روز صورتتان را شستشو دهید.

پوست تمیز بـه طور طبیعی عیب و مشکلات کمتری دارد، پس اگر بـه شستشوی آن اهمیت دهید، از ساخت جوش سرسیاه و جوش قرمز روی پوست هم جلوگیری کرده‌اید. انتخاب و استفاده از صابون مناسب هم بسیار مهم است زیرا ترکیبات مناسب با نوع پوست صورت می‌توانند پوست شفاف و سالمی را بـه شما هدیه دهند.

پاک کردن آرایش نیز بـه اندازه‌ای اهمیت دارد کـه متخصصان همیشه بـر آن تاکید دارند. رفتن بـه تخت خواب و خوابیدن با آرایش یک اشتباه بزرگ است. اگر هر از گاهی بـه علت خستگی و بدون شستن صورت خوابتان بـرد، مشکلی ندارد. ولی نباید آن را بـه یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

 صورت خود را ماساژ دهید:

یک ماساژ درست و اصولی تاثیر خیلی بسیار زیادی روی بهبود ظاهر پوست می تواند داشته باشه.ماساژ پوست صورت می تواند از حرکات آرام و سبک و حرکات عمیق و تحریک کننده را شامل شود.یک ماساژ مناسب و اصولی تاثیر مناسبی در دفع سموم اضافی از پوست خواهد داشت و همین موضوع باعث میشود تا پوست به تدریج شفاف تر و زیباتر بشه و کمک می کند تا بدون آرایش هم زیبا باشید

توجه : دقت داشته باشید که پوست اطراف چشم رو ماساژ ندید زیرا پوست این قسمت صورت بسیار نازک و ظریف بوده و نسبت به آرام ترین و سبک ترین ماساژ ها هم حساس است

راز زیبایی زنان بدون ارایش

 آب‌رسانی به پوست به درستی

بـه اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان رطوبت لازم را در اختیار داشته باشد. البته در کنار مصرف آب باید از پوست خود هم مراقبت کنید تا تاثیر مطلوب مشاهده شود. بـه یاد داشته باشید کـه همیشه بعد از شستن صورت، پوست خود را با استفاده از محصولات آب‌رسان و مناسب، رطوبت رسانی کنید. اگر پوستتان چرب است، بـرای رطوبت دهی بـه آن کرم‌های بدون چربی بـهترین انتخاب خواهند بود.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

داشتن چهره جذاب بدون آرایش

داشتن موها و ناخن های مرتب

سعي کنيد موها و ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد. آرايش ساده و مناسب مو در زيبا بـه نظر رسيدن ظاهر بسيار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب مي‌شود حتي بدون استفاده از لوازم آرايش هم نامرتب بـه نظر نرسيد. يک مانيکور ساده و يا مدل مويي انتخاب کنيد کـه بتوانيد بـراي يک هفته آن را نگه داريد.

توجه بـه ابـروها و مرتب نگه داشتن آن

با تمیز نگه داشتن ابـروها و بـرداشتن موهای اضافی، ظاهرتان تمیز و زیبا بـه نظر میر سد. البته مراقبت باشید، ابـروهایتان را بیش از حد باریک نکنید. ابـروهای بسیار باریک، جذابیت ندارند. در ضمن همیشه با بـرس مخصوص، آن ها را شانه کنید تا ظاهرشان منظم باشد.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

تاثیر خواب بر زیبایی

داشتن خواب کافی

خواب کافی بـرای سلامت ذهن و جسم بسیار ضروری است و در ضمن کمک می کند کـه ظاهرتان خوب بـه نظر آید. خانم ها معمولا بـه ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند. خواب کافی از تشکیل حلقه های سیاه دور چشم، پیشگیری می کند. عادت کنید هر شب سر ساعت معینی بـه رختخواب بـروید تا ساعت بدنتان تنظیم شده و خواب راحتی داشته باشید. همچنین اتاق خوابتان باید تاریک و دمای آن مناسب باشد تا خوابتان از کیفیت خوبی بـرخوردار باشد.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

دختر بدون آرایش خوشگل

عادت کنیم بدون آرایش زیبا باشیم

زیبا بودن بدون آرایش یک عادت سالم است کـه می‌توان بـه سادگی بـه آن دست پیدا کرد. بـه جای آنکـه مشکلات پوست خود را با محصولات قوی آرایشی بپوشانید، بـه سراغ عادت‌های جدید و سالم‌تری بـروید تا از تشکیل و بـه وجود آمدن ایرادات پوستی جلوگیری کنید.

اگر نکات ذکر شده را جدی نگیرید، بعد از مدتی پوستتان بـه وضعیت وخیم‌تری دچار می‌شود. پس نکات و روش‌های بیان شده را در بـرنامه زندگی خود قرار دهید و آنها را بـه عادت‌های جدید تبدیل کنید تا پوست بـهتر و بـهتری داشته باشید. بـه زودی متوجه می‌شوید کـه بـه راحتی می‌تواند بدون آرایش هم زیبا بود، زیرا پوست زیبا تاثیر بـه سزایی در زیبایی صورت دارد.

بیشتر بخوانید : فرق کانتور و کانسیلر چیست

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

چگونه زیبا باشیم

کلام آخر:

داشتن پوست صاف و تمیز نشانه ای از سلامتی و زیبایی محسوب می شود. با رعایت راهکارهایی کـه در بالا ذکر شد می توانید صورتی صاف داشته باشید کـه دیگر نیازی بـه آرایش کردن ندارد. اگر همچنان دوست دارید آرایش کمی داشته باشید می توانید از یک کرم پودر یا پن کیک ساده و یک مرطوب کننده یا بـراق کننده لب از بـرندهای خوب و با کیفیت استفاده کنید.

 

مطالب بیشتر:

چگونه یک خانم با شخصیت باشم و خانومانه رفتار کنم

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده

 

4.7/5 - (41 امتیاز)