دوست پیدا کردن در بزرگسالی، آموزش دوست یابی

دوست پیدا کردن در بزرگسالی، آموزش دوست یابیدوست پیدا کردن در بزرگسالی، آموزش دوست یابی

آیا دوران دبستان را به یاد دارید که پیدا کردن دوست چقدر آسان بود. بیشتر اوقات بهترین دوستان هم کلاسی ها یا هم محله ایی ها هستند. یا شاید جزء کودکانی باشید که والدینشان با یک دیگر دوست بوده اند و شما با کودکان آنها دوست صمیمی هستید.

به عنوان یک کودک دوست پیدا کردن به اندازه ی امروز پیچیده نبود. کمتر نگران رد شدن توسط دیگر افراد بودید همچنین در مورد اینکه با چه کسی دوست می شوید هم نگرانب های کمتری وجود داشت.

اما اکنون که بالغ شده اید دیگر شرایط فرق کرده است گذشته از ترس رد شدن توسط دیگران پیدا کردن دوست زمان بیشتری نیاز دارد. به جای اینکه روی این مورد بیشتر کار کنیم از این حقیقت که دایره ی دوستان ما روز به روز در حال کوچکتر شدن است تاسف می خوریم. اگر اوضاع و احوال شما نیز اینگونه است نگران نباشید شما تنها نیستید.

تحقیقات نشان می دهد که بد از 25 سالگی بیشتر روابط دوستانه رو به زوال می روند. برخی از این دلایل مربوط به : تغییر شغل، ازدواج ، مهاجرت به یک کشور دیگر و حتی فرزندان است. اما داشتن دوستی محکم و صمیمی در دوران بزرگسالی از اهمیت بالایی برخور دار است.

به عنوان مقال در تحقیقی نشان داده شد که : صرف نظر از وضعیت تأهل، افرادی که ده یا دوستان بیشتری دارند بعد از 45 سالگی در 50 سالگی نسبت به کسانی که دوستان کمتری دارند در وضعیت سلامتی بهتری هستند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که کیفت و صمیمیت در دوستی باعث سلامتی بیشتر می شود.

افرادی که دایره ی ارتباطات اجتماعی بزرگتری دارند نسبت به کسانی که ارتباطات اجتماعی کمتری دارند 50 درصد مرگ و میر کمتری دارند.

اگر دایره ی ارتباطات اجتماعی و دوستان شما کم و رو به زوال است. در این مطلب می آموزید که چگونه به حلقه ی دوستان خود افراد بیشتری وارد کنید.

ذهنیت درستی داشته باشید :

وقتی صحبت از پیدا کردن دوست در بزرگسالی می شود. باید ذهنیت درستی داشته باشید. به عنوان مثال: شما نباید به این فکر کنید که هیچ وقت دوستی پیدا نخواهید کرد، زیرا احساس شما به واقعیت تبدیل خواهد شد. در عوض این نکات را به کار بگیرید و خواهید دید که دوستان صمیمی و پایداری خواهید یافت.

روی داشتن ذهنی باز تمرکز داشته باشید:

بر فرآیند دوست پیدا کردن بیش از حد فکر نکنید. به جای نگرانی در باره ی رد شدن یا اینکه به اندازه ی کافی سرگرم کننده نیستید، دوران مدرسهی ایتدایی خود را به یاد بیاورید. براین باور نباشید که تمام دوستان آینده ی شما باید هم جنس شما باشند.

لیستی از دوستان بالقوه تهیه کنید :

در اکثر موارد بیشتر ما فردی را مد نظر داریم که می خواهیم با او بیشتر آشنا شویم و او را بهتر بشناسیم. می توانید لیستی از افرادی مه مایل هستید تا اوقات فراغت بیشتری را با آنها سپری کنید تهیه کنید. به خاطر داشته باشید دوست پیدا کردن زمان و کار می برد و شما باید پیش قدم شوید. بعد از تهیه ی لیست. رد مورد نظر رابه یک قهوه دعوت کنید.

آن را در تقویم خود یاداشت کنید :

بیایید با آن روبرو شوید. در این روزها همه مشغله دارند و درگیر کار خود هستند و با وجود بهترین نیات اگر در این باره برنامه ریزی نداشته باشید. در ارتباط با دوست پیدا کردن کاری به پیش نخوهید برد. پس برای دعوت یک دوست از محل کار برای پیش غذا یا قهوه برنامه داشته باشید.

دعوتها را بپذیرید:

بله شما پرمشغله و خسته هستید برنامه های گوناگونی پیش رو دارید. اما اگر کسی شما را به انجام کاری دعوت کرده است.، سعی کنید آن را عملی کنید. اگر اضطراب اجتماعی دارید، به خاطر بسپارید که این شخص شما را دعوت کرده است، زیرا آنها شما را دوست دارند و می خواهند شما را بهتر بشناسند. البته، اگر نمی توانید چیزی را تحمل کنید یا بیمار هستید، قطعاً دعوت را نپذیرید. اما ، تلاش کنید تا به جای آن ، کار دیگری انجام دهید. قبول دعوت نامه، حتی اگر فرد را خیلی خوب نشناسید، فرصتی عالی برای باز کردن درها و گسترش فرصت های دوستی است.

چیزهای جدید را امتحان کنید :

هنگامی که به دنبال دوست هستید، مهم است که افق خود را گسترش داده و چیزهای جدید را امتحان کنید. شما هرگز نمی دانید، ممکن است از این ماجراهای جدید لذت ببرید. به علاوه، امکان ملاقات دوستان جدید و مکانهای جالب را فراهم خواهید کرد.در کلاس ها هنری شرکت کنید، ممکن است شما تنها کسی نیستید که از منطقه راحتی خارج شده و این موضوع به خودی خود می تواند چیزی باشد که  از آن سود ببرید.

بدانید دوستان بالقوه را در کجا بیابید :

 

 

 

 

2.6/5 - (38 امتیاز)