چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

چطور سریع باردار شویم، شرایط بارداری

شاید بـرای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه باردار شویم یا شرایط مناسب بارداری چه چیز هایی است؟ اگر به تـازگی به فکر باردار شدن افتـادید، ابتدا باید سعی کنید ببینید که شرایط لازم را دارا هستید؟ اگر نیستید که این شرایط را فراهم کنید. اگر ميخواهید هر چه زودتـر بچه دار شوید در این مطلب ما نکات و راهکار های چگونه باردار شویم را بـرای شما توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

روش هایی بـرای سریع تـر حامله شدن:

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

علت دیر باردار شدن زنان

 پیش از بارداری معاینه شوید:

قبل از اقدام به بارداری حتما به یک پزشک مراجعه کنید تـا شانس بیشتـری بـرای باردار شدن داشته باشید.  شما مي توانید آزمایش های تخمک گذاری و اسپرم را انجام دهید که پارامتـرهای ضروری بـرای فهم توانایی زوجین بـرای بارداری است. علاوه بـر این، آگاهی از سلامتی تـان، دوران حاملگی سالم و مطمئن را تضمين مي کنـد. پزشک متخصص قبل از بارداری به شما اسید فولیک و ویتـامين های مورد نیاز بدن را مي دهد و از شما آزمایشات لازم را مي گیرد.

سبک زنـدگی  خود را بـرای بارداری سریعتـر تغییر دهید:

اگر مي خواهید سریعتـر باردار شوید عادات بد غذایی و زنـدگی خود را ماننـد نوشیدن الکل و کشیدن سیگار را تـرک کنید و مصرف کافئین را محدود گردانید و غذاهای مغذی و پر ویتـامين مصرف کنید و با ورزش وزن خود را نرمال کنید. از مصرف بیش از حد مواد غذایی آماده اجتناب کنید و از رژیم غذایی شامل ميوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی و محصولات لبنی (به خصوص مواد غذایی طبیعی) استفاده کنید. همچنین، به طور مرتب ورزش کنید تـا وزن خود را حفظ کنید. این باعث افزایش باروری شما به وسیله افزایش کیفیت اسپرم و تخمک سالم خواهد شد.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

بعد از نزديكي چه كنيم تا باردار شویم

مواد غذایی سرعت بخش باروری:

مواد مغذی ماننـد اسید فولیک، ویتـامين C، A، D و E، روی، پتـاسیم و مس بـرای افزایش شانس باروری ضروری هستنـد. این غذاها که مي تواننـد از رژیم غذایی یا مکمل های شما به دست آینـد، به تولید تخمک سالم کمک مي کننـد و کیفیت اسپرم ها را بهبود مي بخشنـد.

غذاهایی که باید بخورید:

  1. سبزیجات دارای بـرگ سبز: اسفناج، کلم، کلم بـروکلی.
  2. ماهی های چرب: ماهی ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی خال دار.
  3. غذاهای غنی از روی: آجیل بادام زمينی، بذر کدو تنبل، صدف و ماهی قزل آلا، گوشت گاو و گوشت گاو ارگانیک.
  4. کربوهیدرات های جامع: نان سبوس دار، بـرنج، ماکارونی، سیب زمينی شیرین.
  5. غذاهای پروتئینی: مرغ، لبنیات، آجیل، بوقلمون، توفو، دانه ها، تخم مرغ، حبوبات.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

چطور باردار شویم

زمان تخمک گذاری بـرای حاملگی سریع را تشخیص دهید:

دانستن زمان تخمک گذاری بـرای سریعتـر حامله شدن بسیار مهم است زیرا حداکثر طول عمر یک تخمک بین 12 تـا 24 ساعت و حداکثر طول عمر یک اسپرم بین 48 تـا 72 ساعت بعد از نزدیکی است؛ بنابـراین زمان خیلی کمي بـرای به وجود آمدن یک بچه وجود دارد.

زمان تقریبی تخمک گذاری 14 روز بعد از شروع قاعدگی است (با احتساب روز اول پریود به عنوان روز اول) که البته زیاد نمي توان روی این روش حساب کرد زیرا بسیاری از زنان دوره های قاعدگی نا منظم دارنـد و احتمال دارد بین 24 تـا 35 روز متغیر باشد و دقیقا 28 روزه نباشد.

روش دقیق تـر این است که بگوییم که زمان تخمک گذاری 14 روز قبل از پریود بعدی است، با این حساب زنی که دوره قاعدگی 24 روزه دارد، در حوالی روز 10 و زنی که دوره 35 روزه دارد حوالی روز 21 تخمک گذاری مي کنـد.اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید زمان دقیق تخمک گذاری کمي مشکل باشد و باید بـرای این کار از پزشک تـان مشاوره بخواهید.

بیشتـر بخوانید : بهتـرین زمان آميزش بـرای بارداری

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

چگونه باردار شویم در اینستاگرام

نزدیکی بـرای بارداری سریعتـر قبل از تخمک گذاری:

از پنج روز قبل تخمک گذاری هر روز نزدیکی داشته باشید تـا اطمينان یابید که اسپرم و تخمک فرصت کافی بـرای لقاح داشته انـد. از کیت تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید، هر زمانی که نتیجه آن مثبت شد به مدت چنـد روز، هر روز نزدیکی داشته باشید. به جزئیات نزدیکی توجه نکنید زیرا هیچ تـاثیری روی قدرت باروری نخواهد داشت.

تشخیص بهتـرین زمان مقاربت بـرای بارداری سریع:

رابطه جنسی مکرر و هر روزه موجب افزایش شانس حامله شدن نمي شود. اگر شما و همسرتـان منتظر زمان باروری مناسب بـرای بـرقراری رابطه جنسی هستید، مطمئن شوید که این بازه زمانی زیاد طولانی نمي شود. همسر شما حداقل یکبار در روز و قبل از رسیدن به این بازه زمانی باید انزال داشته باشد.

در غیر اینصورت تجمع اسپرم های مرده در مایع منی مشکل ساز خواهد بود. بیشتـر روان کننـده های واژینال همچون نسخه های خانگی روغن زیتون مي تواننـد سرعت اسپرم را کاهش دهنـد. اگر مي خواهید از این روان کننـده ها استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید و از گزینه ای استفاده کنید که مشکلی بـرای باروری شما نـداشته باشد.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

چگونه باردار شویم دوقلو

افزایش اسپرم ها بـرای حامله شدن سریع:

اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش مي دهد. بـرای بهبود باروری خود مي توانید موارد زیر را انجام دهد:

  1. خود داری از مصرف تنباکو و داروهای روان گردان
  2. کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی
  3. کاهش اضافه وزن
  4. مصرف مواد مغذی ضروری و خاص همچون روی، اسید فولیک و ویتـامين C
  5. استفاده نکردن از سونا یا حمام داغ زیرا گرمای بیش از حد باعث نابودی اسپرم ها مي شود و عملکرد بیضه در 94 الی 96 درجه فارنهایت است.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

نحوه باردار شدن

کاهش تمرینات شدید ورزشی بـرای بارداری سریعتـر:

ورزش بیش از حد و یا انجام تمرینات مکرر شدید مي توانـد رونـد تخمک گذاری را مختل مي کنـد اما انجام ورزش در هفته مي توانـد به آمادگی بدن زن بـرای نیازهای بارداری و زایمان کمک کنـد. پزشکان در خانم هایی که به شدت ورزش مي کننـد اختلالات قاعدگی زیادی را مشاهده مي کننـد و در بسیاری از مواقع لازم است که این زنان در صورت تمایل به بارداری مجدداً تمرینات بدنی خود را کاهش دهنـد.

تـاثیر افزایش سن در کاهش باروری:

هر چه سن خانم ها کمتـر باشد بارداری سریعتـر اتفاق مي افتد زیرا تغییرات وابسته به سن در تخمدان باعث کاهش کميت و کیفیت تخمک مي گردد.  با افزایش سن ، بـرخی از مشکلات سلامت ماننـد فیبـروم رحمي ، انـدومتـریوز و انسداد لوله های فالوپ نیز افزایش مي یابد که مي توانـد در از دست دادن قدرت باروری تـاثیر داشته باشد.

کاهش تدریجی باروری در خانم ها از ۳۰ سالگی آغاز مي شود، کاهش شدیدتـر بعد از ۳۷ سالگی و کاهش خیلی شدیدتـر بعد از ۴۰ سالگی رخ مي‌دهد. این کاهش به معنای آن است که احتمال دارد زوجین بـرای بارداری و لقاح مدت زمان طولانی تـری باید در تلاش باشنـد.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

آموزش باردار شدن

استرس راکاهش دهید:

استـرس مي توانـد موجب نوسانات هورمونی شود که مي توانـد بـر باروری در مردان و زنان تأثیر بگذارد. مدیتیشن، تمرینات تنفسی و یوگا راه هایی بـرای کاهش سطح استـرس هستنـد.

داشتن خواب کافی:

داشتن خواب کافی بـرای حفظ سوخت و ساز مناسب و تولید هورمون در بدن ضروری است. بنابـراین، اطمينان حاصل کنید که هفت تـا هشت ساعت در روز مي خوابید.

 

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

باردار شدن بعد از نزدیکی چقدر زمان میبرد

میزان تأثیر ارگاسم زنان در بارداری:

تأثیر ارگاسم زنان در بارداریاگر چه این باور وجود دارد که به ارگاسم رسیدن زن بعد از رابطۀ جنسی احتمال دارد شانس باردار شدن را بالا ببـرد، اما هیچ شواهد علمي بـرای اثبات این باور وجود نـدارد. بنظر ميرسد ارگاسم هنگام رابطۀ جنسی نقشی در باردار شدن زن نـدارد.

اگر چه این امکان وجود دارد که انقباضات رحم هنگام ارگاسم به حرکت اسپرم به سمت لوله‌های رحم کمک کنـد، اماطبق معمولً این انقباضات بدون درد، حتی زمانی که فرد رابطۀ جنسی بـرقرار نکرده باشد، به خصوص نزدیک به زمان تخمک‌گذاری نیز به شکل خودبه‌خود اتفاق مي‌افتد.

عده اي از متخصصان توصیه مي کننـد که بهتـر است زن و مرد از روش هاي نزديكي كردن، مختلفی استفاده کننـد تـا هنگام نزديكي کردن بـرای بارداری، لذت لازم و کافی را نیز داشته باشنـد و اقدام به بارداری بـرای آن ها به یک روال عادی و خسته‌کننـده تبدیل نشود.

خارج شدن مایع منی از واژن بعد نزديكي کردن:

نشت کردن بخشی از مایع منی مرد از واژن زن بعد از رابطۀ جنسی‌اي که بـرای باردار شدن انجام شده، موضوعی کاملاً طبیعی است. این امر طبق معمولً زمانی رخ ميدهد که انزال به انـدازۀ کافی باشد. در حقیقت نشت مایع منی به معنی وجود ميزان کافی ازآن در واژن زن است. کمتـر از پنج درصد از مایع منی اسپرم است و بیش از ۹۵ درصد آن از سایر مایعات ساخته شده است و احتمال این‌که نشت مایع منی از واژن مانع بارداری شود بسیار کم است.

چطور سریع باردار شویم | شرایط بارداری

روش های تشخیص تخمک گذاری

 چه زمانی به دنبال کمک باشید؟

اگر زن ۳۵ سال یا بیشتـر داشته باشد و بعد از شش ماه رابطه جنسی به طور مرتب و بدون استفاده از کنتـرل تولد باردار نشده باشد، هم زن و هم مرد باید تحت ارزیابی نازایی قرار بگیرنـد. در زنی که زیر ۳۵ سال سن داشته باشد، در صورت عدم موفقیت در باردار شدن، پس از گذشت یک سال از مقاربت محافظت نشده و به طور مرتب، توصیه مي شود به همراه همسر خود حتماً به یک متخصص باروری مراجعه کننـد.

کلام آخر :

اميدواریم مطالب بالا به شما کمک شایانی بکنـد تـا هرچه زودتـر باردار شوید. بیاد داشته باشید که در این دوران بـرنامه غذایی سالمي داشته باشید و از مصرف موادی ماننـد کافئین زیاد، الکل یا مواد دخانی دوری کنید. همچنین در این دوره سعی کنید در آرامش کامل باشید.

مطالب بیشتـر :

تشخیص بارداری همراه ریزتـرین علائم بارداری

دیابت بارداری چیست؟ | علل، علائم و درمان دیابت حاملگی

4.8/5 - (5 امتیاز)