راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولدراهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

روز تـولـد هـر شخص بـرای اکثر افراد یکی از بهتـریـن و مهـم تـریـن روزهـای زنـدگی اش اسـت. فرقی نمـي کنـد تـولـد خودمـان  یـا یکی از عزیزانمـان بـاشد، در هـر صورت دوسـت داریم و تلاش خودمـان را مـي کنیم که یکی از بهتـریـن و خاطره انگیز تـریـن روزهـایمـان شود و در ذهنمـان بـاقی بمـانـد. بـرای ایـن کار مـا به یک دکور زیبـا و منحصر به فرد نیـاز داریم تـا یک جشن هیجان انگیز در ایـن محیط بـرگزار کنیم. در ایـن مقاله مـا ایـده هـا وجزئیـات دکوراسیون تـولـد را بـرای شمـا آورده ایم بـا مـا هـمراه بـاشیـد.

ابتدا یک تم بـرای جشن در نظر بگیریـد :

پیش از هـر کاری واجب اسـت یک تم بـرای جشن تـولـد در نظر داشته بـاشیـد. سعی کنیـد تمـي را انتخاب نمـاییـد که بـا روحیه فردی که بـرایش جشن مـي گیریـد، هـمـاهنگی دارد. حال ایـن تم مـي تـوانـد هـر تمـي بـاشد، مثل تم اکشن، رمـانتیک، تخیلی یـا هـر چیز دیگـر. مهـم ایـن اسـت که درسـت انتخاب کنیـد.

پیش از ایـنکه رنگ تزییـنـات تـولـد را مشخص کنیـد بهتـر اسـت به رنگ هـای موجود در دکوراسیون منزلتـان کمـي بیش تـر تـوجه کنیـد. بهتـر اسـت رنگ هـای مکمل یـا متضاد دکوراسیونتـان را انتخاب کنیـد تـا تزییـنـات جشن تـولـد بـا منزلتـان سازگاری بیش تـری پیـدا کننـد. بـرای مثال اگـر رنگ غالب دکوراسیونتـان قهوه ای تیره اسـت، بهتـریـن کار اسـتفاده از تنـالیته هـای رنگ سبز اسـت یـا اگـر دیوارهـایتـان به رنگ سفیـد و صورتی مـي بـاشد؛ بهتـر اسـت از بـادکنک هـای آبی یـا ارغوانی اسـتفاده کنیـد.

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

تزئین تولد ساده و شیک

تزئیـنـات جشن را از ورودی آغاز کنیـد :

ورودی فضا بـایـد بـا حال و هوای جشنی که قرار اسـت بـرگزار شود، هـمـاهنگ بـاشد. سعی کنیـد نمونه کوچکی از تم کلی جشن تـولـد را روی درب ورودی نیز پیـاده کنیـد. بـا ایـن کار، جشن تـولـدی که مـي گیریـد از ورودی شروع مـي شود و دعوت کننـده به نظر مـي رسد.

عکس هـا را از بـادکنک آویزان کنیـد :

از آن جا که بـادکنک هـای هلیمـي ایـن روزهـا به پای ثابت تـولـدهـا تبدیل شده انـد، شایـد بد نبـاشد اسـتفاده ای که از آن هـا مـي بـریـد را به حداکثر بـرسانیـد. شمـا مـي تـوانیـد از ایـن بـادکنک هـا بـرای به نمـایش گذاشتن عکس هـای خاطره انگیز فردی که قرار اسـت بـرایش جشن تـولـد بگیریـد، اسـتفاده نمـاییـد. کافی اسـت عکس هـا را از بـادکنک هـا بیـاویزیـد.

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

تزئین خانه برای جشن تولد

از آویزهـای رنگی مختلف اسـتفاده کنیـد :

چه جشن تـولـد را در خانه بـرگزار کنیـد و چه در فضای بـاز، مـي تـوانیـد از آویزهـای رنگی بـرای زیبـاتـر کردن چیـدمـان بهـره ببـریـد. هزاران آویز جشن تـولـد وجود دارنـد که مـي تـوان به صورت آمـاده تهیه کرد یـا حتی بـرخی را بـا کمـي حوصله درسـت کرد. سعی کنیـد به دنبـال آویزهـای منحصر به فرد بـاشیـد.

در انتخاب رنگ بـادکنک هـا دقت کنیـد :

هـارمونی و تنـاسب رنگ، چیزی اسـت که در مطلوب به نظر رسیـدن دکوراسیون جشن تـولـد، نقش بسیـار مهـمـي ایفا مـي کنـد. بـادکنک هـا نیز بـا تـوجه به ایـن که بخش مهـمـي از دکوراسیون تـولـد را به خود اختصاص مـي دهنـد، بـایـد به نحوی انتخاب شونـد که رنگشان در تنـاسب بـا هـم بـاشد. مهـم نیسـت چه رنگ هـایی را تـرجیح مـي دهیـد؛ فقط به هـمـاهنگی آن هـا تـوجه کنیـد.

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

 تزئین جشن تولد با بادکنک

 

بـرای محل قرارگیری کادوهـا فکری کنیـد :

خیلی خوب اسـت که در هـر جشن تـولـدی، محل مخصوص قرار گـرفتن کادوهـا مشخص بـاشد. وقتی یک جای مخصوص بـرای قرار دادن کادوهـا تعییـن کنیـد، نظم و تـرتیب جشنتـان بیش تـر مـي شود و هـر کسی مـي تـوانـد بدون سردرگمـي کادویش را در جای مخصوص قرار دهد. یک مـيز کوتـاه قد را بـرای ایـن کار انتخاب کنیـد! نمـي خواهیم کوهی از کادو هـا درسـت کنیم یـا بـاعث جلب تـوجه بیش از انـدازه کادو هـا شویم. چیزی که بـایـد به چشم بیـایـد زحمـات شمـا در درسـت کردن تزییـنـات جشن تـولـد اسـت.

روی تزئیـن خوراکی هـا وقت بگذاریـد :

بـرای تزئیـن خوراکی هـا نیز به انـدازه چیـدمـان جشن تـولـد وقت بگذاریـد. ابتدا نوع خوراکی هـایی که مـي خواهیـد سرو کنیـد را مشخص کرده و سپس به تزئیـن آن هـا فکر کنیـد. اسـتفاده از بسـته بنـدی هـای شکیل و زیبـا مـي تـوانـد ایـده خوبی بـاشد. مـي تـوانیـد از ایـده هـایی مثل پاپیون زدن نی و قرار دادن شیریـنی هـا روی تـابلو نیز اسـتفاده کنیـد.

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

تزئین تولد دخترانه ساده

مثل یک تیم حرفه ای نورپردازی کنیـد :

نورپردازی از فاکتـورهـای تـاثیرگذار در جذابیت دکوراسیون جشن تـولـد به شمـار مـي رود. یک جشن تـولـد بـا دکور فوق العاده بدون نورپردازی حتمـا چیزی کم خواهد داشت. اسـتفاده از نورهـای نئونی و خیره کننـده، پیشنهـاد مـا به شمـاسـت. سعی کنیـد فضا را بـا کمک ایـن نورهـا هیجانـانگیز کنیـد.

مکان قرار گیری جشن تـولـد جای مـيز تـولـد :

حالا که در ایـن مطلب به تزییـنـات جشن تـولـد نگاه معمـارانه ای انـداخته ایم، بگذاریـد جای مـيز جشن تـولـد را هـم به چالش بکشیم. مـيز تـولـد نقطه عطف دکوراسیون جشن تـولـد اسـت، اولیـن نقطه ای که بـا ورود هـرکس به داخل خانه دیـده مـي شود. مـيز تـولـد بـایـد جایی قرار بگیرد که بهتـریـن و سازگار تـریـن پس زمـيـنه را بـرای عکس هـا به وجود بیـاورد. دیواری که یک کاغذ دیواری زیبـا دارد شایـد گزیـنه خوبی بـاشد البته اگـر یک پرده شیک و رسمـي داریـد مـي تـوانیـد مـيز تـولـد را جلوی آن بگذاریـد به شرط آنکه بـادکنک به پرده آویزان نکنیـد!

راهکارهای ساده تزئین خانه برای جشن تولد

آموزش تزئینات تولد

کیک جشن تـولـد مهـم تـریـن عنصر در تزییـنـات جشن :

کیک بـایـد طوری انتخاب شود که هـمه بـا دیـدنش یـاد شخصی بیوفتنـد که تـولـدش اسـت. رنگ مورد علاقه، شخصیت کارتـونی مورد علاقه یـا نوع شکلات و مزه کیک عواملی اسـت که مـي تـوانـد یک کیک تـولـد را شخصی کنـد. در خریـد کیک تـولـد حتمـا به سن و جنسیت شخص مورد نظر تـوجه کنیـد. اگـر قصد داریـد از طرح هـای متفاوت تـری اسـتفاده کنیـد بهتـر اسـت در تزییـنـات جشن تـولـد نیز ایـن تفاوت هـا را لحاظ کنیـد.

سخن پایانی :

تـولـد یکی از بهتـریـن بهـانه هـاسـت که به عزیزانمـان یـاد آوری مـي کنیم که جایشان هـمـيشه در قلب و ذهن مـا هسـت.  بـانکاتی که مـا در ایـن مقاله بـرای شمـا ارائه کردیم امـيـدواریم ایـده یک دکوراسیون خاص و شیک تـولـد به شمـا داده بـاشیم. علاوه بـر ایـن شمـا هـم بتـوانیـد دکوراسیونی مطابق سلیقه منحصر به فرد خودتـان بسازیـد که بـاعث تحسیـن نظرات  بقیه نسبت به شمـا بشود.

مطالب مرتبط :

عکس تولدت مبارک، پروفایل تولدت مبارک

ژست عکس تولد دونفره

3.2/5 - (4 امتیاز)