گل های آپارتمانی آفتاب دوست

گل های آپارتمانی آفتاب دوست

امروزه نگهداری گل در آپارتمان کاری متداول است که اکثر افراد به آن علاقه مند هستند. در آپارتمان های نورگیر بهترین کار این است که گل های آفتاب دوست نگه داری کنید تا منزل خود را زیباتر و با طراوت تر نشان دهید. اگر میخواهید بدانید چه گل هایی مناسب آپارتمان شماست ما در این مقاله به شما گل های آپارتمانی آفتاب دوست را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

گیاهان آفتاب دوست ، گیاهانی هستند که شرایط نگهداری متفاوتی با یکدیگر دارند. برخی از آن ها سایه دوست و برخی دیگر آفتاب دوست هستند.گیاهان آفتاب دوست به نور زیاد علاقه مندند و در هوای گرم و نور مستقیم خورشید مقاومت زیادی از خود نشان می ‎دهند. این گیاهان برای رشد بهتر باید زیر نور آفتاب نگهداری شوند.

گیاهان آفتاب دوست بیشتر در منطقه‌های استرالیا و آفریقای جنوبی رشد می‌کنند. در این مناطق هیچ گونه درختی در کنار آن‌ها وجود ندارد که سایه‌ی آن ها بر روی این گیاهان بیفتد. به همین دلیل همیشه زیر نور آفتاب بوده‌اند و به این شرایط عادت دارند. در نتیجه اگر شما یکی از گیاهان آفتاب دوست را برای آپارتمان خود انتخاب کردید، بهتر است آن را در قسمتی از خانه قرار دهید که نور زیادی داشته‌باشد تا گیاه به خوبی رشد کند.

نواع گیاهان آفتاب دوست کدامند؟

گیاهان زیادی جزء گیاهان آفتاب دوست به شمار می‌روند که مشهورترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.
جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راه‌های درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید.

انواع گیاهان آفتاب دوست مقاوم :

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
کاکتوس گیاه افتاب دوست معروف

کاکتوس ها:

یکی از مشهورترین و زیباترین گیاهان آفتاب دوست، کاکتوس‌ها می‌باشند. کاکتوس‌ها از جمله گیاهانی هستند که به نور زیاد علاقه دارند و با نور آفتاب رشد بهتری خواهند‌ داشت.

دقت داشته باشید که بهتر است آبیاری این گل را در زیر نور آفتاب انجام ندهید زیرا این کار ممکن است باعث سوختگی کاکتوس‌ها شود.

درست است که کاکتوس‌ها جزء گیاهان آفتاب دوست هستند، اما نباید زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند و حتما نور باید به صورت غیرمستقیم به آن‌ها بتابد. زیرا نور مستقیم باعث سوختگی کاکتوس‌ها می‌شود. میزان نور مورد نیاز انواع کاکتوس‌ها در طول روز حدود 3 تا 4 ساعت می‌باشد.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
کروتون گل افتاب دوست رنگی جذاب

کروتون:

یکی از گیاهانی که گل نمی‌دهد اما در عین حال زیبایی چشم نوازی دارد، کروتون نام دارد. کروتون که یکی از گیاهان آفتاب دوست به شمار می‌رود که به رطوبت نیز علاقه ی زیادی دارد.

برخی از افراد رطوبت و آبیاری را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. رطوبت یعنی اینکه برگ هایش با آب اسپری شود اما آبیاری یعنی اینکه به طور مداوم به خاک او آب داده شود.
کروتون به آبیاری کم و رطوبت زیاد احتیاج دارد. نور غیر مستقیم زیاد نیز از دیگر نیاز‌های این گیاه می‌باشد که باعث شده است کروتون نیز در لیست گیاهان آفتاب دوست قرار بگیرد.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
ناز یخی گل افتاب دوست حساس و زیبا

ناز یخی:

ناز یخی یکی از زیباترین گل‌ها و گیاهان آفتاب دوست به شمار می‌رود که به عنوان یک گیاه چندساله و پوششی گلدار شناخته می‌شود. این گیاه می‌تواند در نور زیاد از خود مقاومت نشان دهد.
به همین سبب اگر شما آپارتمانی نور گیر دارید می‌توانید از این گل برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.
از مهم‌ترین نیاز‌های این گل می‌توان به آب در حد متوسط و نور زیاد اشاره کرد. اگر می‌خواهید گلی با طول عمر بالا و زیبا داشته باشید باید این شرایط را برایش مهیا کنید.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
سنتی ترین گل افتاب دوست آپارتمانی

حسن یوسف:

این گیاه که از قدیم در خانه ها دیده می‌شد، از زیباترین گل‌هایی است که جزء گیاهان آفتاب دوست به شمار می‌رود.
ظاهر این گل با برگ‌های رنگی مانند نارنجی، قرمز ، زرد و سبز جلوه‌ی زیبایی به آن داده است.

از مهم ترین نیاز‌های حسن یوسف می‌توان به نور غیر مستقیم زیاد، رطوبت زیاد، آبیاری متوسط و … اشاره کرد.
این گل در زمستان اصلا به آبیاری نیازی ندارد. حسن یوسف به عنوان یکی از گیاهان آفتاب دوست، بهترین انتخاب برای نگهداری در آپارتمان می‌باشد.
زیرا این گیاه مراقبت خاصی نمی‌خواهد و به راحتی می‌توان آن را رشد داد. از نظر ظاهر نیز این گیاه دارای رنگ‌های متنوع و زیبایی است. این گیاه را می‌توان به عنوان یکی از گیاهان آفتاب دوست دائمی نام برد.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
آلوئه ورا گیاه آفتاب دوست آپارتمانی

آلوئه ورا:

یکی دیگر از گیاهان آفتاب دوست مقاوم ، آلوئه ورا نام دارد. این گیاه علاقه‌ی زیادی به نور خورشید دارد به همین سبب بهتر است آن را در قسمتی از آپارتمان نگهداری کنید که نور کافی به آن برسد.
اتاق خواب یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری این گیاه می‌باشد زیرا تولید اکسیژن به وسیله‌ی این گیاه به خوبی انجام می‌پذیرد.

این گیاه علاوه بر زیبایی می‌تواند جنبه درمانی نیز برای افراد داشته باشد. زیرا مایع درون برگ‌های آن که ژل آلوئه ورا نام دارد که یکی از بهترین مواد برای بهبود زخم و یا بریدگی است.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
اریکا گیاه آپارتمانی افتاب دوست زیبا

نخل اریکا :

نخل اریکا یکی از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست و بلند قامت است که برای خانه های بزرگ با سقفی بلند، بهترین گزینه است. این گیاه می‌تواند تا ارتفاعی در حدود 1.5 تا 2 متر رشد کند و بزرگ شود. اریکا علاوه بر فضای آفتابی و روشن به آبیاری منظم نیز وابسته است اما توجه کنید که در زیر گلدانی آن هیچگاه آب جمع نشود تا باعث خرابی گیاه نشود.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
گل سنگ یکی از گیاهان آفتاب دوست است

گل سنگ:

به گل سنگ، گیاه خال خالی نیز گفته می‌شود. زیرا برگ‌های این گل لکه‌های فراوانی دارد که به زیبایی آن افزوده است.
این گل که جزء گیاهان آفتاب دوست به شمار می‌رود، علاقه‌ی زیادی به نور زیاد دارد.

نور زیاد باعث شادابی و با طراوت شدن این گل می‌شود. به همین سبب اگر می‌خواهید آن را درون آپارتمان خود نگهداری کنید بهتر است آن را در کنار پنجره قرار دهید تا نور مورد نیاز خود را دریافت کند.

اگر نور به میزان کافی به گیاهان آفتاب دوست از جمله گل سنگ نرسد، باعث از بین رفتن لکه‌های روی برگ‌های آن می‌شود که در واقع زیبایی آن را از بین می‌برد. این گیاه همچنین علاقه‌ی زیادی به رطوبت دارد. در نتیجه برای رشد بهتر و زیبایی بیشتر گل سنگ باید نور و رطوبت را برای او تامین کنید.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
کراسولا یکی از گیاهان آفتاب دوست است

کراسولا:

این گیاه دارای ظاهری زیبا همراه با برگ‌های گوشتی است. اگر شما خانه‌ای دارید که از نور کافی بهره می‌برد، می‌توانید کراسولا را برای نگهداری در آپارتمان خود انتخاب کنید. زیرا این گیاه باید حدود 4 ساعت در طول شبانه روز به صورت مستقیم، زیر نور آفتاب قرار گیرد تا رشد خوبی داشته باشد.

این گیاه همچنین از لحاظ آبیاری، به آب در حد متوسط نیاز دارد. اگر شما بتوانید نور و آب مورد نیاز این گیاه را تامین کنید، می‌توانید برای سالیان سال آن را در آپارتمان خود نگهداری کنید.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
سیکاس گل آفتاب دوست مناسب آپارتمان

سیکاس:

سیکاس یکی از گیاهان آفتاب دوست است که می‌توان آن را به عنوان یک گیاه همیشه سبز در خانه نگهداری کرد.
خانه‌هایی که نور کافی دارند می‌توانند از این گیاه برای مدت طولانی استفاده کنند.
برای رشد بهتر و برگ‌های زیباتر این گیاه، باید نور غیر‌مستقیم به میزان زیادی به آن بتابد. بین دو مرتبه آبیاری نیز باید خاک آن کاملا خشک باشد زیرا این گیاه به آب زیاد احتیاج ندارد. این گیاه زیبایی بسیار زیادی دارد اما روند رشدی کوتاهی دارد همین امر باعث می‌شود که افرادی که عجول هستند این گیاه نپسندند.

افرادی که در رشد و نگهداری از گیاهان صبر و حوصله به خرج می‌دهند می‌توانند این گیاه زیبا را در منزل خود نگهداری کنند. گیاهان آفتاب دوست مانند سیکاس که روند رشد کمی دارند کمی گران تر از بقیه گیاهان می‌باشد، زیرا بزرگ شدن آن زمان زیادی را می‌طلبد.

نکته بسیار مهم در مورد گیاه سیکاسی که جوان و ظریف است این است که، نور باید به میزان کافی و غیر مستقیم به آن بتابد تا برگ‌هایی بزرگ‌تر و زیباتر داشته باشد. نور زیاد مستقیم نیز می‌تواند باعث کوتاه ماندن برگ‌های سیکاس شود و نتواند به خوبی رشد کند. علاوه بر آن باید مراقب بود که ضربه‌ای به آن‌ها وارد نشود تا این برگ‌های جوان آسیبی نبینند.

گل های آپارتمانی آفتاب دوست
گیاه لیندا یکی از گیاهان آفتاب دوست آپارتمانی است

لیندا :

تنه متورم و بزرگ و برگهای باریک، سبز و افشان لیندا، به دکوراسیون یک خانه زیبایی دوچندان می‌بخشد. این گیاه زیبا برای یک خانه ی آفتابی و نورگیر مناسبترین گزینه است.

لیندا یا نخل دم اسبی به حداقل نگهداری و توجه شما نیاز دارد و آبیاری کم از جمله مهمترین ویژگی های این گیاه است. این گیاه به آهستگی رشد می‌کند و نیاز زیادی به تعویض گلدان ندارد. تنها نور کافی و زیاد و آبیاری کم برای داشتن یک لیندای زیبا و افشان کافیست.

کلام آخر :

در بالا گل های آفتاب دوست آپارتمانی زیبایی را به شما معرفی کردیم و بطور خلاصه شرایط نگهداری آن ذکر شد؛ با رعایت این نکات شما می توانید به راحتی در خانه خود گل پرورش دهید و از زیبایی چشم نواز آن ها لذت ببرید.

مطالب بیشتر :

4.7/5 - (3 امتیاز)