معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا :

بسیاری از افراد علاقه ای زیادی به گل و گیاه دارند و دوست دارند در منزلشان از گل و گیاه مراقبت کنند. گل های آپارتمانی با برگهای رنگی انتخاب جالبی است چون زیبایی زیادی به منزل شما می دهند. نگهداری از گل و گیاه در منزل علاوه بر زیبایی دکوراسیون انرژی مثبت را وارد منزل شما می کند. در این مطلب به معرفی چند نوع از گل های آپارتمانی با برگهای رنگی پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

گل سنگ (خال صورتی) :

گیاهی علفی است که همانند یک بوته‌ کوچک رشد می‌کند و طرحهای رنگین برگهایش، آن را به گیاهی جذاب و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. اندازه و رنگ لکه‌های موجود بر روی برگ نمونه‌هایی از این گیاه که به عنوان گیاه زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار متنوع هستند.

ارتفاع گل سنگ به 40 سانتی متر هم می رسد و گاهی به عنوان گیاه پوششی سطح خاک گلدان از آن استفاده می شود. گل سنگ صورتی از پرطرفدارترین انواع گل سنگ است اما انواع سفید و قرمز آن هم یافت می شود. گل سنگی در کل نیازمند نور غیرمستقیم و زیاد است. این گیاه دوستدار رطوبت بالاست. بهترین خاک برای گیاه گل سنگ خاک هلندی و یا کمپوست می باشد.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

سینگونیوم صورتی :

سینگونیوم صورتی یکی از فریبنده‌ترین و خیره کننده‌ترین گیاهانی است که ممکن است تا به حال دیده باشید. این گیاه با برگ‌های صورتی مسحور کننده‌اش، چشم همه را به خود خیره می‌کند. سینگونیوم از جمله گیاهان رونده است که در محیط طبیعی با تکیه بر سایر درختان و گیاهان می‌تواند چندین متر ارتفاع پیدا کند. اما در آپارتمان، شما می‌توانید با هرس کردن به موقع، آن را به رشد افقی تشویق کنید و کمک کنید که ظاهر زیباتری به خود بگیرد.

علاوه بر زیبایی بی‌نظیری که دارد، سینگونیوم گیاه بسیار کم توقعی است و می‌تواند به خوبی در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورد. البته فراموش نکنید که نور کم سبب از بین رفتن رنگ زیبای برگ‌های آن خواهد شد. با این حال حتی برگ‌های سبز آن نیز زیبا و دلفریب هستند

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

گیاه کروتون :

گیاه آپارتمانی کروتون بسیار بسیار رک است. طوری که اگر کاری انجام دهید که باب میل او نیست، به سرعت با اخم کردن و بداخلاقی آن را تلافی خواهد کرد! بی دلیل نیست که او به حساس بودن معروف است. اگر بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید، یعنی واقعا در این کار حرفه ای هستید. برای نگهداری بهتر روش نگهداری گیاه کروتون را مطالعه نمایید.

کروتون متعلق به اقیانوسیه است و برگهای وحشی رنگارنگی دارد. رنگ برگهای گیاه آپارتمانی کروتون سبز، زرد، نارنجی و قرمز هستند. به نور مستقیم و زیاد خورشید نیاز دارد. در فصل رشد باید خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید. اما در فصل زمستان از میزان آبیاری کم کنید. گیاه آپارتمانی کروتون به کود نیاز دارد.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

آناناسیان :

این گل که به دلیل برگ رنگی و گل های زیبا شهرت دارد می تواند فضای خانه تان را زیباتر کند. این گیاه به مراقبت چندانی نیاز نداشته و در نور کم قابل نگهداری است. آناناسیان یک گیاه عالی برای رشد در داخل منزل و یا محیط کار است، بیشتر گونه های این گیاه در سایه توان رشد دارند. در واقع این گیاه یک گیاه استوایی است، اما شما می توانید در هرجای منزل آنها را قرار دهید. این گیاه قادر است زیر نورهای فلورسنتی هم رشد کند.

به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد و تابستان ها بهتر است بطور نظم مه پاشی شود و در معرض رطوبت قرار بگیرد. به مکانی پر نور، به دور از نور مستقیم آفتاب احتیاج دارد. ترکیبی مساوی از خاک پیت + خاک برگ + پرلیت یا شن مناسب برای این گیاه است. کوددهی برای گیاهان در حال رشد در فصل گرم، ماهانه با کودی معمولی انجام شود. می توان در فصل رشد هر دو هفته یکبار از کود های مایع برای برگ ها و همچنین فنجان گیاه استفاده کرد.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

ساکولنت کالانکوئه هومیلیس :

هومیلیس، ساکولنتی با رشد آهسته است که ارتفاع آن تا 90 سانتی‌متر هم می‌رسد. برگ‌های این گیاه سبز رنگ و با رگه‌های قرمز رنگ پوشانده شده‌اند. این ساکولنت جز ساکولنت‌های گل‌دار به حساب آمده و فصل بهار زمان گل‌دهی آن است. گل‌های این گیاه روی یک خوشه رو به بالا که گاهی تا 25 سانتی‌متر از گیاه بالاتر می‌رود به‌وجود می‌آیند. رنگ گل‌های هومیلیس بنفش و سبز بوده و به خودی خود زیبا هستند.

ساکولنت کالانکوئه هومیلیس به یک محیط پر نور نیاز دارد. همیشه آن را در جایی نگهداری کنید که هوای آن گرم و نور کافی داشته باشد. ساکولنت کالانوا هومیلیس در تابستان باید مرتب آبیاری شود. زمان آبیاری آن نیز دقیقا زمانی است که خاک گلدان خشک شده باشد. اما در زمستان به آبیاری مرتب نیازی نیست، به این معنی که می‌توانید حتی یکی دو روز بعد از اینکه خاک گلدان خشک شد آن را آبیاری کنید.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

گیاه آشیانتوس

گرچه این گیاه آپارتمانی نیست اما می تواند در آپارتمان هم نگهداری شود. زیرا به دمای گرم و رطوبت نیاز دارد تا رشد کند. برای افزایش میزان گلدهی، باید گیاه را در داخل خانه، و در نقطه‌ای نورگیر قرار دهید جایی که ضمن دریافت کافی نور خورشید، اشعه‌ای مستقیم به آن نتابد.

اگر صبر کنید و گیاه را فقط در حالی که خشک شده باشد آبیاری کنید، گل‌دهی را نیز تقویت می‌کنید. در طول فصول رشد، به طور میانگین هفته‌ای یکبار گیاه را آبیاری کنید. نگهداری صحیح از آشیانتوس، با داشتن خاکی سبک و کوددهی مناسب آغاز می‌شود.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

حنا

گل حنا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که بیشتر اوقات سال گل خواهد داشت و دوام زیادی دارد. گل های حنای زیبا و رنگارنگ را می توانید در شرایط بهینه به عنوان گیاه خانگی نگه دارید. دمای خانه باید بالای 50-55 درجه فارنهایت باشد و گل را در نقطه ای قرار دهید که تمام روز نور غیر مستقیم دریافت کند. نور مستقیم صبحگاهی هم مناسب است.

به خاکی مرطوب و آبیاری منظم احتیاج دارد اما نباید اجازه داد که خاک دائم خیس و غرقابی باشد، با لمس خاک میتوان زمان آبیاری رو تشخیص داد، زمانی که خاک تا حدودی رطوبتش رو از دست داد آبیاری کنید. در هنگام کاشت مقداری خاک حاصلخیز پیت ماس را به خاک باغچه اضافه کنیم. از کود ورمی کمپوست نیز برای تقویت استفاده کنید.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

 گل عشق یا اکسالیس :

اکسالیس دارای برگ های بنفش یا سبز ساده و گاهی با مرکز ارغوانی می باشد. برخی از اقلام آن نیز دارای گل های پرگلبرگ زرد رنگ هستند. این گیاه دارای رشد سریع بوده، ولی اگر در شرایط کمبود فضا رشد آن کند می شود. با وجود شباهت اسمی این گیاه با گیاه شبدر، اکسالیس از خانواده شبدر نبوده و گیاهی کاملا متفاوت می باشد.

این گیاهان رنگارنگ از طریق نور جانبی رشد بسیار عالی خواهند داشت و جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوست هستند.رشد این گیاهان در خاک خشک زیاد است و حتما خاک خود را از مواد مغذی پر کنید تا رشد خوب آن را تضمین کنید. این گیاه نیز باید به میزان کافی آب بخورد تا سالم بماند اما این میزان کافی به معنای آب زیاد نیست .

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

استرپتوکارپوس :

گیاهی از خانواده بنفشه آفریقایی که با وجود رطوبت خاک و نور کافی و غیرمستقیم خورشید، دائم شکوفه می دهد. نژادهای ترکیبی آن گل های بزرگ تر داشته و بیشتر گل داده و برگ های پرتری دارند. برگ های این گیاه حالت کشیده، بلند و شمشیری دارند و گلها در مرکز بوته می رویند. گلهای استرپتوکارپوس حالت شیپوری دارند و معمولاً در هر گلدهی بین 20 تا 30 عدد گل در هر بوته می روید. شرایط نگهداری این گیاه زیبا و فوق العاده آپارتمانی، راحت است.

در تابستان همیشه خاک را مرطوب نگهدارید.هفته ای دو تا سه بار با اب ولرم و سبک بدون املاح در این فصل ابیاری کنید،هرگز اجازه ندهید اب اضافی در گلدان باقی بماند،در زمستان ابیاری را به هفته ای یک بار کاهش داده و اجازه دهید خاک گلدان در فاصله بین دو ابیاری خشک شود.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

کاکتوس عید پاک :

یک گیاه قدیمی که با گل کردن فضای گرمی پدید می آورد. گل های قرمز، صورتی، سفید یا نارنجی آن فضای خانه را زیباتر می کنند. اگر به خوبی از این گیاه نگهداری کنید هرسال گل می دهد.

این گیاه به محیطی روشن و پرنور و غیر مستقیم برای رشد و گلددهی خود نیاز خواهد داشت . ین گیاهان در فصل قبل و بعداز گل دهی در بهار باید به صورت مرتب ( هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه ) آبیاری شوند . پس از فصل گل دهی آبیاری کم شود . در فصل زمستان آبیاری را به هفته ای ۱ مرتبه کاهش دهید. خاک این گیاهان باید دارای تهویه و زهکش بالایی باشد .

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

مرجان مینیاتوری :

مرجام مینیاتوری به دلیل گل ها و نگهداری کم یک گیاه خاص است. اگر آن را در مقابل یک پنجره آفتابگیر قرار دهید به خوبی رشد می کند. بومی ماداگاسکار هست و در بیشترین حالت ارتفاع اون به 90 سانتی متر و پهنای آن 6090 سانتی متر خواهد رسید. مراقب گیاه باشید که دارای خار بر روی ساقه ها میباشد. و در ضمن شیره گیاه سمی هست و حتما کراقب آن باشید چون باعث تحریک پوست می شود.

گیاه مرجان مینیاتوری زمانی گل می‌دهد که نور را به‌طور کامل دریافت کنه، گیاه مرجان به خشکی مقاومت بالایی داره و نیاز به خاک شنی و کمی خشک دارد.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

پیچک سیاه چشم :

پیچک سیاه چشم پیچک سیاه چشم گل های زیبا و گیرای پیچک سیاه چشم، با ظاهر ساده پنج گلبرگی و رنگ های شاد، گیاهی همیشه سبز و چند ساله است. پیچک سیاه چشم در داخل خانه رشد می کند. بر اساس آب و هوای محل زندگی تان این گیاه گل داده و خانه را جذاب می کند. آن را در کنار پنجره قرار دهید تا مقدار زیادی از نور خورشید را دریافت کند. این گل‌های زیبا از آفتاب به شدت لذت می‌برند. در سال اول نیاز به آبیاری منظم دارد. نیاز آبی گیاهان چند ساله کمتر است.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

برگ بیدی بنفش :

یک گل زیبا با برگ های نرم بنفش که به خودی خود و بدون وجود گل های صورتی هم زیباست. این گل زیبا را می توانید در گلدان های کوچک رنگی قرار داده یا در گلدان های سبدی آویزان کنید. این گل را در نقطه ای قرار دهید که نور مستقیم خورشید را دریافت کند.

لازم است توجه داشته باشید که این گیاه با آبیاری بیش از اندازه بسیار بیشتر از آبیاری کم مشکل دارند و مرطوب بودن طولانی مدت خاک موجب پوسیدگی ریشه آن ها و در نهایت منجر به مرگ این گیاه می شود. تکثیر گیاه برگ بیدی همچنین بسیار آسان بوده و به راحتی از طریق قلمه زدن تکثیر می شود.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

ارکیده :

ارکیده ها از گیاهان دیگر متفاوت هستند. آن ها جز گیاهان هوایی بوده و برخلاف سرخس، فیلودندرون، نخل و پیچک سوئدی در خاک معمولی رشد نمی کند و کاشتن آن در خاک معمولی بهترین راه برای از بین بردن گیاه است. بلکه باید از خاک مخصوص استفاده شود.

ارکیده سایه دوست است اما نباید کاملا در سایه قرار بگیرد. این گیاه رطوبت را دوست دارد و نباید اجازه داد خاک آن کاملا خشک شود. در صورت ایجاد شرایط مناسب این گیاه می‌تواند تا ۳ بار در سال گل دهد.

معرفی گل های آپارتمانی با برگهای رنگی زیبا

گیاه بنت قنسول (سرخ برگه ) :

همه‌ گل‌های بنت قنسول را با همان شبه ‌برگ‌های قرمز و زیبایش می‌شناسند اما گل‌های واقعی آن، گل‌های زرد و کوچکی است که در وسط برگ‌های قرمز قرار دارند. امروزه بیش‌تر از ۱۰۰ گونه بنت قنسول وجود دارد و رنگ‌های دیگر مثل سفید، صورتی و هلویی هم موجود هستند اما رنگ قرمز هنوز هم محبوبیت خودش را دارد.

برگ‌های این گیاه بیضی شکل و به رنگ سبز روشن هستند. اندازه‌ی برگ‌های بنت قنسول ممکن است به کوچکی کف دست باشد یا بسیار بزرگ و باور نکردنی شود. این گیاه در نور کامل و غیرمستقیم بهترین رشد را دارد. گلدان را به طور کامل آبیاری کنید و بین هر دو آبیاری اجازه دهید روی خاک گلدان خشک شود. خاک بنت قنسول باید زهکش خوب داشته باشد. مخلوط پیت ماس و خاک گلدان برای این گیاه بسیار مناسب است.

کلام آخر :

امیدواریم مطالبی که در بالا بیان کردیم در انتخاب شما برای گیاه مورد نظر در منزلتان کمک کرده باشد و گل های زیبایی را بتوانید انتخاب کنید و منزلتان را با آنها بیارایید.

مطالب بیشتر :

گندم سیاه چیست؟ | خواص گندم سیاه برای کودکان

راهکار هایی برای از بین بردن غبغب

4.5/5 - (20 امتیاز)