انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

 

امروزه عطر یکی از لوازم ضروری حاضر شدن افراد شده است. بـرای سرکار، دانشگاه ، مهمانی و قرار و… رفتن همه دوست دارند خوشبو باشند و از عطر استفاده مي کنند. جالب است بدانیـد با رایحه هایی کـه ما انتخاب مي کنیم بـه نحوی شخصیت خود را بـه دیگران نشان مي دهیم، پس بـهتر است عطری را انتخاب کنیم کـه متناسب با خلق و خوی ما باشد.

بیشتر عطرهایی کـه بـرای خانم ها تولیـد مي شوند را مي توانیم در ۶ گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، ميوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز مي توان پیـدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ بـه همين دلیل بـهتر است کـه افراد تازه کار بـه همين ۶ گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند.

عطرهای سرد

این قبیل عطرها معمولاً بوی تميزی، جوانی، و انرژی مي دهند. درون مایه ی رایحه ی این قبیل عطرها بوی اقیانوس ها را در ذهن زنده مي کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام “آب” ، “یخ” ، “باران” ، و یا “خنک” بـه کار مي رود و معمولاً در شیشه های آبی تولیـد شده و جعبـه های بسته بندی آنها نیز بـه رنگ آبی انتخاب مي شوند. خانواده ی این قبیل عطرها بیشتر بـرای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد ميشود.

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

کدام عطر مناسب دختران است

عطرهای ميوه ای

رایحه ی این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمي شبیه بـه رایحه ی عطرهای خنک است با این تفاوت کـه قدری شیرینی نیز در آن احساس مي شود. درون مایه ی اصلی این قبیل عطرها معمولاً دربـردارنده ی رایحه ی مرکبات است مثل لیمو، پرتقال، و گریپ فرود. البته بـرخی از گونه هایعطرهایی کـه در این گروه جای مي گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو، و تمشک مي دهند. خانم هایی کـه این قبیل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بین و خوش مشرب بوده، و بـه راحتی مي توانند با دیگران ارتباط بـرقرار کنند.

عطرهای گلی

خیلی راحت مي توانیـد بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهیـد. بوی یک یا دو گل در آنها بـه راحتی قابل تشخیص است. درون مایه ی اصلی این نوع عطرها دربـردارنده ی رایحه ی گل های مختلفی نظیر: رز، یاسمن، یاس، و مریم است. این قبیل عطرها مختص خانم های رمانتیک با روحیه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت بـه این نوع عطرها علاقه ی خاصی دارند و مي توان گفت کـه این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط بانوان است.

 

عطرهای خوراکی

این قبیل عطرها بوی مواد غذایی مي دهند. این گروه نسبت بـه گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است کـه بـه بازار عرضه مي شود. درون مایه ی اصلی بوی این عطرها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بـر دارد. این قبیل عطرها معمولاً بـرای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد مي شود.

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

با عطر مناسب با سن خانم ها آشنا شویم

عطرهای شرقی

این قبیل عطرها دارای رایحه ای گرم، تند و معطر هستند. درون مایه ی اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبـر مي دهد. این قبیل عطرها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار مي گیرند کـه در عین سادگی بسیار اصیل مي باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل بـه نمایش دادن خود دارند و بدشان نمي آیـد کـه مرکز توجه جمع قرار بگیرند.

عطرهای چوبی

این عطرها هم مثل عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیر تز و جاافتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه ی چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بـر دارد. عطرهایی کـه در این گروه جای مي گیرند مي توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی کـه تمایل بـه استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند.

_ با توجه بـه این نکته کـه هر شخصی دارای تیپ شخصیتی متفاوتی با سایر افراد هست وشخصیت منحصر بـه فرد خود را دارد، ما با توجه بـه خلق خو پیشنهاداتی بـرای شما ارائه داده ایم.

بازیگوش: Juicy Couture Oui

از آنجا کـه شما شخصیت بازیگوش و ماجراجویانه ای داریـد، بایـد بـه دنبال عطری باشیـد کـه این حس را هميشه در شما زنده نگه دارد. یک عطر با اسانس ميوه هایی چون هندوانه و لیمو در کنار گل هایی چون یاسمين و مریم مي تواند گزینه مناسبی بـرایتان باشد.

مرموز: Jimmy Choo

عطر جیمي چو رایحه ای ماندگار دارد. این عطر از اسانس های گیلاس، دانه تونکاو، گیاه آفتاب پرست یا هلیوتروپ ساخته شده است. مطمئنا افرادی کـه شخصیتی رمزآلودی دارند و ترجیح مي دهند کـه هميشه رازهایی نبیان داشته باشند، از این مدل عطر خوش شان مي آیـد.

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

راهنمای انتخاب عطر بر اساس ویژگی شخصیتی خانم‌ها

تندخو: Carolina Herrera Good Girl

ترکیب اسانس هایی چون گل یاسمن و مریم در کنار کاکائو، دانه تونکا، بادام و قهوه عطری را ساخته کـه بسیار تاثیر گذار و در عین حال دوستانه و صميمي ست. این عطر آرامش را، درست زمانی کـه دیگران پا روی دم تان مي گذارند، بـه شما هدیه مي دهد. در واقع مثل یک قرص آرام قسمت عمل مي کند کـه با یک بار زدن، بی شک بـه آن اعتیاد پیـدا خواهیـد.

کلاسیک: Versace Bright Crystal

بـرای خانم هایی کـه روحیه ای کلاسیک دارند، عطری کـه دارای اسانس هایی چون انار، لیمو، ماگنولیا و گل صد تومانی باشد، بـهترین انتخاب خواهد بود. این عطر نه تنها بـرای مراسم رسمي بلکـه بـرای استفاده روزمره نیز مناسب است، از این رو آن را هميشه بـه همراه داشته باشیـد و از حس کلاسیک و شیک بودنی کـه بـه شما مي دهد، نهایت لذت را ببـریـد.

منحصر بفرد: Lancôme La Vie Est Belle

از آنجا کـه افراد منحصر بفرد دوست دارند کـه متفاوت تر از دیگران بـه چشم آیند، عطر آنها نیز بایـد مثل خودشان خاص باشد. فرانسوی ها عطری ساخته اند کـه از اسانس های زنبق، پرالین و نعنا هندی تشکیل شده است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد مي باشیـد با زدن این عطر، چون ستاره ای در جمع بدرخشیـد.

بی پروا: Marc Jacobs Daisy Love

عطری کـه بـرای افراد بی پروا و جسور پیشنهاد مي شود، عطر مارک جیکوبز است کـه از ترکیب اسانس های توت و مشک درست شده است. این عطر کـه رایحه دریا و ساحل را تداعی مي کند، بـر شور و نشاط روحیه تان مي افزایـد.

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

راهنمای کامل انتخاب عطر مناسب برای زنان

قدرتمند: Calvin Klein

عطر کلوین کلین، با ترکیب اسانس هایی چون بـهار نارنج و چوب سدر عطری را تولیـد کرده کـه سمبلی از قدرت است. اگر شما هم دوست داریـد قدرت تان را بـرای دیگران بـه نمایش بگذاریـد، این عطر را انتخاب کنیـد و از اعتماد بـه نفسی کـه شما مي دهد، نهایت لذت را ببـریـد.

 

کلام آخر:

در این مقاله ما با 6 گروه اصلی عطر ها آشنا شدیم و متناسب با آن متوجه شدیم کـه چه عطری مناسب خلق و خوی ما است. اکنون مي توانیم با توجه بـه نکات بالا رایحه ای درست بـرای عطر هایمان انتخاب کنیم و اگر خواستیم عطری بـه یک خانم هدیه بدهیم مي دانیم کـه چه ویژگی هایی لازم است داشته باشد. با بوییـدن عطر ها حس و حال  شخصی کـه از آن رایحه استفاده کرده است را مي توانیم تشخیص بدهیم.

 

4.3/5 - (20 امتیاز)