نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

همه افراد دوسـت دارنـد زمـانی که بیرون مـی رونـد فردی جذاب بنظر بـرسنـد. یکی از فاکتور های مهم در مـیزان جذابیـت بوی خوب اسـت. بو یکی از مـانـدگار تـرین خاطرات اسـت که در ذهن افرادی که بـا شمـا ملاقات مـی کننـد بـاقی مـی مـانـد. امروزه استفاده از بادی اسپلش ها بسیـار مرسوم شـده اسـت. بادی اسپلش محصولی اسـت که بـا ویژگی آبـرسـانی ودارا عطر بودن بـاعث مـی شـود که علاوه بـر پوسـتی داشتن، بسیـار خوشبو بـاشیـد.در این مطلب دربـاره نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان بـرای شمـا مطالبی را آمـاده کـرده ایم، بـا مـا همراه بـاشیـد.

بادی اسپلش چیسـت؟

بادی اسپلش (body splash) محصولی نسبـتـا تـازه وارد به بـازار محصولات آرایشی و بهداشتی اسـت که هنوز خیلی ها بـا کاربـرد آن و تفاوتش بـا سـایر خوشبوکننـده های بدن، آشنا نیسـتنـد. در سـاده تـرین بیـان، بادی اسپلش ها بادی اسپلش (body splash) اسپـری های خوش بو کننـده بدن هسـتنـد. و خاصیـت آب رسـانی به پوسـت را نیز دارنـد امـا این محصول نه عطر اسـت، نه ادوکلن و نه اسپـری خوش بو کننـده یـا دئودورانت.

بادی اسپلش در واقع یک مـایع معطر رقیق اسـت که در تـرکیبـات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شـده اسـت. این محصول به عنوان خوش بو کننـده، بـرای استفاده مسـتقیم روی پوسـت بدن به کار مـی رود. به این معنی که اگر دوسـت داریـد به جای آن که لبـاس هایـتـان در اثر استفاده از ادوکلن یـا اسپـری بوی خوش بدهد، این خاصیـت در پوسـت بدنتـان بـاشـد، مـیـتوانیـد از آن استفاده کنیـد.

بادی اسپلش ها، گرچه به لحاظ سـاختـاری کمـی شبیه به اسپـری های خوش بو کننـده هسـتنـد، امـا بـر خلاف اسپـری ها، در تـرکیبـات آن ها از گاز استفاده نشـده اسـت. به همـین دلیل اسـت که مـیزان پخش بوی خوش بعد از استفاده از آنها ها به نسبـت اسپـری های خوش بو کننـده، کمتـر اسـت.

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

بادی اسپلش چیسـت؟

 تـرکیبـات بادی اسپلش :

عطر، آب و الکل اصلی تـرین مواد تشکیل دهنـده بادی اسپلش هسـتنـد. امـا در یک دسـته بنـدی کلی تـر از دو بخش تشکیل شـده اسـت:

چربی و رطوبـت :

چربی و رطوبـت دو عنصر بسیـار مهم بـرای پوسـت هسـتنـد. هـر دوی این عناصر در اثر اسـتحمـام و شسـتشـوی بدن بـا صابون یـا شامپو بدن از بین مـی رونـد. Body Splash بعد از استفاده، این دو عنصر را به پوسـت بـاز مـی گردانـد.

خوش بو کننـده :

بعد از عملکـرد فوق، مهم تـرین وظیفه بادی اسپلش خوش بو کـردن بدن اسـت. عطر استفاده شـده در سـاختـار آنها در منافذ پوسـت نفوذ کـرده و بدن را خوش بو نگه مـیـدارد.

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

تفاوت بادی اسپلش با ادکلن

تفاوت Body Splash بـا Body Mist ، عطر و ادکلن :

در واقع بادی مـیسـت و بادی اسپلش در یک گروه به نام اسپـری بدن قرار مـی گیرنـد و تفاوتی نـدارنـد. شمـا بـا خریـد بادی اسپلش و بادی مـیسـت محلولی بـا غلظت کمتـر نسبـت به عطر و ادکلن در اختیـار خواهیـد داشت. که این محلول از درصد کمتـر از روغن های معطر بـرخوردار اسـت. در عوض در تـرکیبـات آن، روغن های ضروری بـرای پوسـت بدن استفاده شـده که بدنتـان را نرم خواهد کـرد. همچنین درصد آب و الکل بیشتـری در آن استفاده شـده اسـت که به پخش بیشتـر آن کمک زیـادی خواهد کـرد. البـته این امر بـاعث مـی شـود که بادی اسپلش مـانـدگاری کمتـر و در عوض پخش بوی بیشتـری داشته بـاشـد.

تفاوت دیگر که بـایـد به آن اشاره داشت، در موضع استفاده بادی اسپلش و ادکلن اسـت. درسـت اسـت که شمـا مـی توانیـد ادکلن را در نواحی پالس دار بدن، مـاننـد مچ دسـت، گردن و پشت زانو خود اسپـری کنیـد؛ امـا این کار بـاعث ایجاد حـسـاسیـت، افزایش درصد آفتـاب سوختگی و خشکی پوسـت مـی شـود. پس بهتـر اسـت از لکه ی ایجاد شـده روی لبـاسـتـان چشم پوشی کنیـد و آن را صرفا بـر روی لبـاس خود اسپـری کنیـد. این در حالی اسـت که شمـا پس از خریـد بادی اسپلش حتمـا بـایـد آن را مسـتقیمـا به پوسـت بدن اسپـری کنیـد.

همچنین بادی اسپلش ها بـا بوی سبکی که دارنـد، هیچگاه موجب آلرژی، حـسـاسیـت و سردرد نمـی شـونـد. علاوه بـر این، خریـد بادی اسپلش به مراتب نسبـت به ادکلن بسیـار اقتصادی بوده و به دلیل حجم بـالای محصولات ارائه شـده، یقینا به صرفه تـر اسـت و در نتیجه شمـا مـی توانیـد بـا خیـال راحت آن را به سراسر بدن خود اسپـری کنیـد.

مزایـای استفاده از بادی اسپلش :

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

مزایـای استفاده از بادی اسپلش

عدم ایجاد حـس خارش و حـسـاسیـت :

اغلب موادی که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار مـی گیرنـد که بـاعث ایجاد حـسـاسیـت های پوسـتی یـا خارش مـی شـونـد، در Body Splash وجود نـدارنـد. (البـته بـا توجه به استفاده مسـتقیم محصول روی پوسـت، حتمـاً تسـت حـسـاسیـت انجام شـود.)

نوعی آب رسـان پوسـت  :

هیـدراته نگه داشتن پوسـت یک روش بسیـار عالی بـرای مراقبـت از سلامتی و جوانی آن اسـت. Body Splash را مـی توان به عنوان محصولی که مـی توانـد آب مورد نیـاز پوسـت را بعد از حمـام کـردن، به آن بـازگردانـد، مورد استفاده قرار داد.

 مـانع از خشک شـدن پوسـت :

بادی اسپلش حاوی مقادیر زیـادی آب اسـت. این آب به صورت قطرات بسیـار ریز روی پوسـت مـی نشینـد و به تدریج جذب آن مـی شـود. همـین موضوع بـاعث مـی شـود که پوسـت بدن خشک نشـود.

 بـاعث سردرد و آلرژی نمـی شـود :

عدم وجود بـرخی مواد حـسـاسیـت زا در آنها بـاعث مـی شـود استفاده از این محصول منجر به آلرژی پوسـتی نشـود.

قیمت مناسب بادی اسپلش نسبـت به ادوکلن :

اغلب بادی اسپلش ها بـا رایحه هایی تولیـد مـی شـونـد که نمونه های ادوکلن های آن هم وجود دارد. بنابـراین بـا توجه به قیمت بـالایی که ادوکلن ها دارنـد، چنانچه رایحه ای را دوسـت داشته بـاشیـد، مـی توانیـد Body Splash آن را تهیه کنیـد.

معایب بادی اسپلش :

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

معایب استفاده از بادی اسپلش

به وجود آوردن لک روی لبـاس :

بادی اسپلش به دلیل غلظتی که دارد ممکن اسـت روی لبـاس شمـا لک بینـدازد. البـته این در شرایطی اسـت که بلافاصله بعد از اسپـری کـردن آن روی بدنتـان، لبـاس بپوشیـد. چراکه Body Splash کمـی حالت خیسی و رطوبـت و گاهی حالت چسبنـدگی دارد.

به وجود آوردن ذرات معلق سنگین روی هوا :

مـاهیـت بادی اسپلش این اسـت که قطرات خروجی از آن کمـی سنگین و چرب اسـت. بنابـراین وقتی آن را اسپـری مـی کنیـد متوجه حضور این قطرات در هوا خواهیـد شـد. ممکن اسـت تنفس طولانی مدت این قطرات منجر به مشکلات تنفسی شمـا شـود.

داشتن مواد شیمـیـایی محرک :

بادی اسپلش مثل هـر محصول بهداشتی دیگری حاوی مواد شیمـیـایی اسـت. گرچه این مواد از نظر عدم ایجاد بیمـاری روی بدن انسـان کاملاً تسـت شـده انـد، امـا به هـر حال ممکن اسـت بدن شمـا به بـرخی از این مواد حـسـاسیـت داشته بـاشـد.

ایجاد واکنش های پوسـتی :

ممکن اسـت استفاده از بادی اسپلش منجر به ایجاد واکنش هایی نظیر خارش، خشکی و سـایر حـسـاسیـت های پوسـتی شـود. بنابـراین حتمـاً پیش از استفاده تسـت حـسـاسیـت بـر روی پوسـت خود انجام دهیـد.

انواع بادی اسپلش :

بادی اسپلش های عطری معروف :

این محصولات دارای رایحه و بوی مشابه بـا عطرهای معروف بـازار هسـتنـد و تنوع بسیـار بـالایی دارنـد. بـرای مثال کسـانی که مـیخواهنـد از عطر مورد علاقه شان محصولی بـا قیمت کمتـر و به صرفه تـر داشته بـاشنـد مـی تواننـد بـا خریـد بادی اسپلش دارای رایحه مورد نظرشان بـا قیمتی کمتـر، همـان بو و رایحه را روی بدنشان تجربه کننـد.

بادی اسپلش اکلیلی یـا شاین دار :

بادی اسپلش اکلیلی دارای اکلیل های بسیـار ریزی هسـتنـد که درخشنـدگی زیبـا و جذابی به پوسـت مـی دهنـد و مـانـدگاری بـالا و رایحه خوبی نیز دارنـد. استفاده از این محصولات بعد از حمـام و روی پوسـت خشک مـی توانـد درخشش ویژه ای روی بدن ایجاد کنـد.

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

بادی اسپلش اکلیلی یـا شاین دار

نحوه استفاده بادی اسپلش :

اگر مـی خواهیـد Body Splash تأثیر خوبی روی پوسـت شمـا داشته بـاشـد، بهتـر اسـت آن را به درسـت تـرین شیوه مورد استفاده قرار دهیـد. طرز استفاده از آنها به شیوه صحیح این اسـت که:

حمـام کـردن بـا یک شـوینـده مناسب :

اغلب مواد بهداشتی وقتی بهتـرین تأثیر خود را روی پوسـت مـی گذرانـد که بدن کاملاً تمـیز بـاشـد. بنابـراین بـرای استفاده از آنها نیز ابـتدا حمـام کنیـد. شسـتشـوی پوسـت منافذ بسـته آن را بـاز مـی کنـد و پوسـت امکان بیشتـری بـرای جذب عطر و آب Body Splash خواهد داشت.

 خشک کـردن بدن :

بـرای استفاده از بادی اسپلش نیـازی نیسـت بدن خود را کاملاً خشک کنیـد. وقتی بدن کمـی رطوبـت داشته بـاشـد، Body Splash بهتـر روی آن اثر مـی کنـد. رطوبـت موجود روی پوسـت بـاعث مـانـدگارتـر شـدن عطر روی آن مـی شـود.

استفاده از لوسیون بعد از حمـام :

بعد از خشک کـردن نسبی بدنتـان لوسیونی که همواره بعد از حمـام از آن استفاده مـی کنیـد را روی پوسـت خود بمـالیـد. به دلیل آن که در بـرنامه خود استفاده از بادی اسپلش را نیز داریـد، مـی توانیـد از لوسیونی استفاده کنیـد که عطر نـداشته بـاشـد.

اسپـری کـردن Body Splash را روی پوسـت :

وقتی بدنتـان به انـدازه کافی لوسیون جذب کـرد، مـی توانیـد از آن استفاده کنیـد. Body Splash را روی بدنتـان اسپـری کنیـد.

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

نحوه استفاده صحیح بادی اسپلش

اسپـری کـردن روی نبض :

نقاط پالس دار بدن کمک مـی کننـد بوی عطر آنها بیشتـر پخش شـود. نقاطی مـاننـد مچ دسـت، داخل آرنج، جلوی گردن، پشت زانو ها و… بنابـراین به طور خاص از بادی اسپلش خود روی این نقاط اسپـری کنیـد.

 خشک شـدن کامل بدن :

اگر مـی خواهیـد Body Splash اثر بیشتـری داشته بـاشـد، اجازه دهیـد کاملاً خشک شـده و جذب پوسـتتـان شـود. ضمن آن که این کار بـاعث مـی شـود عطر چرب و مرطوب آن روی لبـاسـتـان رد نینـدازد.

اسپـری کـردن روی مو :

البـته Body Splash یک محصول صرفاً زنانه نیسـت. امـا خانم ها به نسبـت آقایـان بیشتـر از این محصول استفاده مـی کننـد. مـی توانیـد کمـی از آن را روی سـاقه موی خود اسپـری کنیـد تـا هم از خاصیـت آب رسـانی آن بـرای موهای خود بهـره بـرده بـاشیـد هم موهای خوش بویی داشته بـاشیـد.

اسپـری کـردن در هوا :

اگر مـی خواهیـد لبـاسـتـان نیز بوی خوش عطر Body Splash داشته بـاشـد، مـی توانیـد یک یـا دو پاف را در هوا اسپـری کنیـد و از مسیر پخش بو رد شـویـد. به این تـرتیب بدون لک شـدن لبـاسـتـان، کمـی از عطر آن روی لبـاسـتـان مـی نشینـد که بـاعث خوش بو شـدن آن مـی شـود.

نحوه استفاده بادی اسپلش در مردان و زنان

بهتـرین بـرنـد های بادی اسپلش

بهتـرین بـرنـد های بادی اسپلش :

بعد از محبوبیـت بادی اسپلش بین افراد، شرکت های مختلفی اقدام به تولیـد این محصول کـردنـد. معروف تـرین بادی اسپلش متعلق به شرکت ویکتوریـا سکـرت اسـت، بادی اسپلش ویکتوریـا سکـرت کیفیـت عالی و تنوع رایحه های آن بـالا اسـت امـا در عین حال به نسبـت بادی اسپلش زنانه تولیـد شرکت های دیگر قیمت بـالایی دارد.

شرکت های ایرانی نیز اقدام به تولیـد بادی اسپلش زنانه و مردانه کـرده انـد که در کنار قیمت مناسب، کیفیـت عالی دارنـد و تنوع رایحه های آن بـالا اسـت. بادی اسپلش زنانه مـای که تولیـد شرکت ایرانی مـای اسـت، کیفیـت عالی، مـانـدگاری خوب و رایحه های متنوعی دارد و به همـیـت دلیل در بین خانم ها محبوب اسـت. سـایر بادی اسپلش زنانه ایرانی شامل: لابورن، سی گل، تـرنجان، مـی تو و پـرسـتیژ اسـت. بادی اسپلش زنانه خارجی نیز شامل: ویکتوریـا سکـرت، والانسی، امپـر بـای امپـر، دیر بادی، فرش فیل اسـت.

کلام آخر :

استفاده از بادی اسپلش به دلیل تمـاس مسـتقیم بـا پوسـت بسیـار مهم اسـت. بهتـر اسـت از بادی اسپلش های بـا کیفیـت و اصل استفاده کنیـد، تـا هم مـانـدگاری زیـادی داشته بـاشـد و هم بـاعث حـسـاسیـت پوسـتی نشـود.

مطالب بیشتـر :

انتخاب عطر مناسب خانم ها و دختران

این مطلب چقدر مفید بود ؟