ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن

ژلیش ناخن چیست؟ همه چیز راجب مزایا و معایب آن

بسیاری از خانم ها به زیبایی دست و مو و صورت خود اهمیت می دهند. یکی از مراحل زیبایی دست آرایش و رسیدگی به ناخن ها است. ژلیش ناخن یکی از روش های بلند مدت برای داشتن لاک طولانی و ناخن های زیبا است. امروزه بسیاری از خانم ها و دختر خانم ها طرفدار این سبک آرایش ناخن هستند و هزینه زیادی را صرف این کار می کنند. در این مطلب اطلاعاتی درباره ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن برای شما آماده کرده ایم، با ما باشید.

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش یا لاک موقت نوعی لاک است که مایع ژل مانندی به نام اکریلیک ترکیب شده است و دوام بسیار بالایی نسبت به لاک‌های معمولی دارد. با ژلیش کردن ناخن‌ها لاک ناخن شما ثابت باقی می‌ماند و دیگر دچار پریدگی نمی‌شود. به طور معمول این روش در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ژل پایه زده می‌شود، سپس ژل رنگ و در آخر تاپ ژل را بر روی ناخن زده تا کاملا طبیعی بر روی ناخن‌ها جلوه کند.

 

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
ژلیش ناخن در خانه

 ژلیش ناخن با لاک معمولی چه تفاوتی دارد :

یکی از تفاوت‌هایی که ژلیش نسبت به لاک معمولی دارد، این است که هرگز در هوای آزاد خشک نمی‌شود بلکه به دستگاه مخصوصی نیاز دارد که با ساطع کردن اشعه UV ژل را خشک می‌کند. از طرفی ژلیش هرگز با استون پاک نمی‌شود و دوام بسیار بالایی دارد اما پس از ۱۰ الی ۲۰ روز بایستی ترمیم دوباره شود تا حالت اولیه زیبای خود را حفظ کند.

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
ژلیش ناخن طبیعی دخترانه

دوام ژلیش ناخن :

به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که دقیقاً ژلیش ناخن تا چه مدتی به صورت سالم روی ناخن باقی می‌ماند چون با توجه به تخصص ناخن کار یا برند وسایل آنها، این زمان متغیر است ولی به صورت میانگین می‌توانید زمان یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر بگیرید.زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید.

 

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
فرق ژلیش ناخن با کاشت ناخن چیست؟

فرق ژلیش ناخن با کاشت ناخن در چیست؟

بسیاری از افراد روش ژلیش را با کاشت ناخن اشتباه می‌گیرند در صورتیکه کاملا متفاوت است و در روش ژلیش ناخن تنها سه لایه ژل بر روی ناخن طبیعی شما زده می‌شود که شبیه به لاک است و هیچ آسیبی به سطح ناخن شما وارد نمی‌کند. به طور کلی در روش کاشت ناخن از انواع پودرهای فشرده برای ضخیم کردن و برجسته کردن سطح ناخن استفاده می‌کنند تا ظاهر و طول ناخن را کشیده‌تر نشان دهند. در صورتیکه در روش ژلیش تنها از یک سری مواد ژلی برای زیبا نشان دادن ناخن‌های طبیعی فرد استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : چگونه بدون آرایش زیبا باشیم، ترفند های زیبایی بدون آرایش

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن

مراحل ژلیش ناخن چگونه است؟

همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم روش ژلیش در سه مرحله انجام می‌شود و پس از اتمام هر مرحله بین ۲۰ الی ۶۰ ثانیه هر دست را در زیر دستگاه مخصوص قرار می‌دهیم تا ژل به طور کامل خشک شود. پس از اتمام مراحل لازم بنا به سلیقه فرد می‌توان از یک لاک مات یا براق بی رنگ نیز برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
روش پاک کردن ژلیش ناخن

 ژلیش ناخن را  چگونه پاک کنیم؟

این سوال یکی از سوالات مکرری است که اکثر خانم‌ها در ذهن خود دارند زیرا ژلیش بسیار مقاوم است و به سادگی از روی ناخن پاک نمی‌شود؛ اما پس از گذشت ۲ هفته اگر ژلیش را ترمیم نکنید ساختار مقاوم خود را از دست می‌دهد و از طرفی ناخن‌ها بلند می‌شود و ژلیش را می‌توان پاک کرد.البته در مرحله نخست پیشنهاد ما به شما این است که به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید، زیرا آرایشگران حرفه‌ای سطح ناخن را به طور کامل با یک پنبه آغشته به استون مرطوب می‌کنند و سپس هر ناخن را با فویل آلومینیوم می‌پوشانند و پس از گذشت ۲۰ دقیقه ژل سطح ناخن را با دستگاه مخصوص پاک می‌کنند. با وجود آنکه ژلیش به هیچ عنوان باعث آسیب رسانی به ناخن و شکنندگی آن نمی‌شود اما عملیات پاک کردن آن باید با دقت انجام شود تا سلامت ناخن حفظ شود.اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید. در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.

 

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
ژلیش ناخن طبیعی

ژلیش بهتر است یا لاک؟

اگر چنین سوالی ذهن شما را درگیر کرده است بهتر است به دنبال پاسخ قطعی نباشید زیرا انجام این گونه تکنیک‌های زیبایی کاملا به سلیقه فرد باز می‌گردد. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند همیشه یک لاک ثابت روی ناخن‌هایشان بدرخشد پس قطعا ژلیش برای این دسته از افراد بسیار ایده‌آل است اما اگر تنوع را دوست دارید و می‌خواهید هر روز یک مدل و رنگ لاک را تست کنید بهتر است از لاک‌های معمولی استفاده کنید.علاوه بر این افرادی که ناخن‌های خود را ژلیش می‌کنند باید مراقبت ویژه‌ای از ناخن‌های داشته باشند و در معرض تماس با مواد شیمیایی بهداشتی و آرایشی ناخن‌های خود را قرار ندهند. علاوه بر این ژلیش یک روش پر هزینه است زیرا هر از گاهی باید ترمیم دوباره نیز شود در نتیجه اگر به دنبال راه به صرفه‌تری هستید بهتر است از لاک معمولی استفاده کنید.

 

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
عوارض ژلیش ناخن

عوارض ژلیش ناخن :

  •  اگر جز دسته خانم‌هایی هستید که ناخن‌های بسیار حساس و ضعیفی دارید بهتر است ژلیش را انجام ندهید زیرا طی عمل ژلیش سه لایه ژل روی ناخن شما قرار می‌گیرد و ممکن است امکان رسیدن اکسیژن به سطح پوست دچار اختلال شود و با مشکلات پوستی مواجه شوید پس قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.
  • علاوه بر این توصیه می‌شود که اگر علاقه‌مند به استفاده از تکنیک ژلیش هستید با فاصله این کار را انجام دهید تا هم بتوانید تنوعی در رنگ آن ایجاد کنید و هم رطوبت رسانی به سطح ناخن انجام شود.
  • فقط این نکته را به خاطر بسپارید که از مواد ژلیش استاندارد با مجوز قانونی سازمان غذا و دارو استفاده کنید
  • هرگز از وسایل تیز مانند چاقو یا تیغ برای پاک کردن آن استفاده نکنید زیرا این کار شدیداً به صفحه ناخن آسیب می زند.
ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
دستگاه LED یا UV برای ژلیش ناخن

ژلیش ناخن با کدام بهتر است دستگاه LED یا UV؟

دستگاه LED هزینه بسیار کمتری نسبت به دستگاه UV دارد و امکان تعویض لامپ آن بسیار ساده است.این نور آسیب‌رسان نیست و ضرری برای سلامتی هم ندارد. در بسیاری از سالن‌های آرایشی هم از لامپ ال ای دی استفاده می‌شود. اما امکان خشک کردن ژلیش با دستگاه UV سریع‌تر، براق تر و بهتر انجام می‌شود. ناگفته نماند که برخی از افراد معتقدند، استفاده طولانی مدت از دستگاه UV موجب بروز لک‌های پوستی می‌شود.

 

مزیت‌های ژلیش ناخن :

 

ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
ژلیش ناخن کوتاه

به غیر از ظاهر همیشه آراسته و سالم لاک ناخن، دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی ناخن‌های خود به سراغ ژلیش ناخن می‌روند:

  • ژلیش ناخن سریع خشک می‌شود. لاک ژلیش بعد از مدت زمان کوتاه حدود یک دقیقه‌ای که در زیر نور لامپ مخصوص قرار می‌گیرد، کاملاً خشک می‌شود و دیگر نگرانی برای خراب شدن آن وجود ندارد.
  • برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از لاک ژلیش روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.
  • زمانی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، کار کردن مداوم و ساییدگی با وسایل به ظاهر اولیه آنها خدشه وارد می‌کند. . ولی ژلیش ناخن در برابر این تغییرات مقاوم است.
  • در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره، ژلیش ناخن لب پر نمی‌شود و ترک هم نمی‌خورد. اگر عادت به فعالیت‌های زیاد با دستان خود دارید و یا کار هنری و سختی انجام می‌دهید، ژلیش ناخن طبیعتاً بیشتر از لاک معمولی روی دستان شما دوام می‌آورد.
  • اگر می‌خواهید به سفرهای چند روزه بروید، دیگر نگران پاک شدن لاک ناخن نباشید و نیازی نیست به دنبال پیدا کردن زمانی برای ترمیم لاک خراب شده خود بگردید. ژلیش ناخن بدون تغییر می‌تواند سفر شما را تضمین کند.
  • استفاده از ژلیش ناخن برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و مانند آنها سر و کار دارند و خصوصاً برای خود کسانی که کار ناخن انجام می‌دهند، بسیار مناسب است و آسیبی به زیبایی ناخن‌های آنها نمی‌زند.
ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
نکاتی درباره ژلیش ناخن :

نکاتی درباره ژلیش ناخن :

  • قبل از انجام ژلیش اگر هرگونه بیماری پوستی یا حساسیت دارید از پزشک خود مشورت بخواهید
  • از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید و گول ارزان بودن برخی مراکز زیبایی که با حداقل قیمت ژلیش را انجام می‌دهند را نخورید.
  • سعی کنید قبل از آسیب جدی برای ترمیم ژلیش اقدام کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی دور بمانید.
  • حتما از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید تا به سطح ناخن آسیب وارد نشود.
  • پس از پاک کردن ژلیش حتما با روغن یا کرم مرطوب کننده سطح ناخن خود را ماساژ دهید تا رطوبت رسانی انجام شود.
  • از مواد جلا دهنده و براق کننده ناخن که دارای ترکیبات سرطان‌زایی چون فرمالدهید، تولوئون و یا دی بوتیل فتالات هستند هرگز استفاده نکنید.
  • حتما قبل از ژلیش ناخن‌هایتان را مانیکور کنید تا سطح یکسانی داشته باشند.
  • استفاده از ضدقارچ پیش از ژلیش ناخن توصیه می‌شود.
  • پس از ژلیش بر روی ناخن‌ها کلینر بزنید تا کیفیت ژلیش افزایش یابد.
  • انجام ژلیش ناخن به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. اما اگر مایل به انجام این کار هستید، حتما با پزشک زنان مشورت کنید. ژلیش ناخن حاوی مونومر متیل متاکریلات است که می‌تواند برای خانم‌های باردار مضر باشد.
ژلیش ناخن چیست همه چیز راجب مزایا و معایب آن
تقویت ناخن بعد از رپاک کردن ژلیش ناخن

 

کلام آخر:

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. سعی کنید از برند های معتبر این لاک را تهیه کنید تا عارضه کمتری برای شما داشته باشد. بعد از ریمو آن حتما ناخن های خود را با روغن های تقویت ناخن روغن زیتون و روغن نارگیل و…، ناخن خود را تقویت کنید. بهتر است برای کودکان از این روش استفاده نکنید.

 

 

مطالب بیشتر :

برای زیبا شدن ناخن چه باید کرد

مدل طراحی ناخن شیک و زیبا

4.4/5 - (7 امتیاز)