بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه

امروزه انسان ها تحت فشار های روحی و جسمـی زیادی قرار دارنـد کـه بـاعث فرسایش آن ها مـی شود. راه بدسـت آوردن آرامش نیز سخت شده اسـت. بدین منظور افراد مختلف کارهای مختلفی انجام مـی دهنـد مـاننـد مدیتیشن و اسـتفاده از دمنوش های گیاهی. دمنوش های گیاهی بـاعث آرامش اعصاب و تقویت سیسـتـم ایـمنی مـی شود. در این مطلـب از ژاویز بهتـرین دمنوش‌ها بـرای مصرف روزانه را بـرای شمـا عزیزان آمـاده کرده ایـم، بـا مـا بـاشیـد.

چرا بهتر اسـت دمنوش مصرف کنیـم؟

اگر تـابه‌حال از وسیله‌ای اسـتفاده کرده بـاشیـد حتـمـا متوجه شده‌ایـد کـه بعد از کار کردن طولانی بـا یک وسیله، احتیاج اسـت کـه به آن وسیله کمـی اسـتـراحت بدهیـد یا مثلاً آن را روغن‌کاری کنیـد تـا آن وسیله بتوانـد در ادامه نیز کار خود را به‌خوبی انجام دهد. بدن مـا نیز همـاننـد این وسیله‌ها هنگامـی کـه در طول روز بـا انواع و اقسام مشکلات روحی و جسمـی روبـرو مـی‌شود نیاز به اسـتـراحت دارد. در این حالت بدن مـا احتیاج دارد کـه مواد غذایی مصرف کنـد تـا بتوانـد خود را احیا کنـد و بتوانـد بـاقی روز را به بهتـرین شکل بـازدهی داشته بـاشد.

خیلی از افراد در این مواقع به موادی روی مـی‌آورنـد کـه انرژی آنها را در مدت کمـی زیاد مـی‌کنـد و بعد از مدتی به‌شدت افت مـی‌کنـد. این مواد در طولانیـمدت بـاعث آسیب‌های جدی به بدن مـا مـی‌شونـد. در این مقـاله مـا لیسـتی از بهتـرین دمنوش‌ها بـرای مصرف روزانه را در اختیار شمـا قرار مـیـدهیـم. دمنوش به‌خاطر منشأ طبیعی کـه دارد نه‌تنها انرژی روزانه شمـا را تـامـین مـی‌کنـد بلکـه بـاعث تقویت سیسـتـم ایـمنی بدن شمـا مـی‌شود.

بهتـرین دمنوش‌ها مناسب بـرای مصرف روزانه :

در این بخش چنـد نوع از بهتـرین دمنوش‌ها بـرای مصرف روزانه را به شمـا معرفی مـی‌کنیـم. توجه داشته بـاشیـد کـه مصرف زیاد بعضی از این دمنوش‌ها بـرای بدن منـاسب نیسـت و ممکن اسـت بـرای بـرخی از بیـمـاری‌ها هم مضر بـاشد. همـیشه حد تعادل را در نظر داشته و از اسـتفاده بیش از حد بپرهیزیـد.

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
دمنوش رزماری مناسب مصرف روزانه

رزمـاری :

اکلیل کوهی یا رزمـاری کـه بـرخی آن را «گیاه معجزه گر» مـی نـامنـد؛ طبیعتی معتدل تـا گرم و ضد صفرا داشته؛ تقویت کننـده کلی بدن و به ویژه اعصاب، شسـتشودهنـده کلیه، ضد دلهـره و اضـطراب، بـرطـرف کننـده زکـام، آسـم و سیاه سرفه، مقوی معده، ضد دردهای رومـاتیسمـی، اسـتخوانی و کمری و حل کننـده سنگ های صفراوی اسـت.

بـادرنجبویه :

اگر مـی‌خواهیـد جسم و روح خود را تقویت کنیـد پیشنهاد مـا به شمـا دمنوش بـادرنجبویه اسـت. این دمنوش علاوه بـر آرامش‌بخش بودن بـرای درمـان تیروئیـد و معده هم مفیـد اسـت. بـادرنجبویه بـا خاصیت ضدالتهابی کـه دارد از نفخ جلوگیری مـی‌کنـد. تـمـام این ویژگی‌ها بـاعث شده تـا بـادرنجبویه در بین بهتـرین دمنوش‌ها بـرای مصرف روزانه قرار بگیرد.

چـای تـرش :

این چـای سرخ‌رنگ اسـت و دارای طعم تـرش مـی‌بـاشد. چـای تـرش سرشار از آهن بوده و بـرای درمـان فشار بـالا مفیـد اسـت. این چـای بـرای بیـمـاران دیابتی نیز توصیه مـی‌شود.

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
زنجبیل مناسب مصرف عصرانه

زنجبیل :

زنجبیل، طبیعتی گرم و خشک دارد و ضد بلغم، بـالابـرنـده قوی فشارخون، مقوی اعصاب، تقویت کننـده حافظه، تنظیـم کننـده جریان ادرار، ضد رطوبت مزاج، خونساز، ضد درد مفاصل، تقویت کننـده قوه بـاه، مقوی دسـتگاه گوارش، حل کننـده سـنـگ هــای صـفراوی، ضد مسمومـیت های غذایی، درمـان کننـده بسیار خوب تب مـالت و ضد سرطان مـی بـاشد. زیاده روی در مصرف آن مـی توانـد بـاعث افزایش فشار خون و ضعف نیروی جنسی شود.

قـاصدک :

این دمنوش به‌خاطر تب سرد و خشکـی کـه دارد بـرای مـادرانی کـه نوزاد خود را شیر مـیـدهنـد بسیار منـاسب اسـت. از این دمنوش بـرای کاهش دردهای مفصلی همچون رمـاتیسم اسـتفاده مـی‌شود. بـرای تهیه این دمنوش کافی اسـت، ریشه قـاصدک را بـا دو لیوان آب جوش دم کنیـد. مطمئن بـاشیـد کـه بعد از یکبـار اسـتفاده از این دمنوش تـاثیر آن را در بدن خود مشاهده خواهیـد کرد.

آویشن :

مطمئنـا اسم این گیاه را بـارها شنیـده‌ایـد. بدون تـردیـد یکـی از بهتـرین دمنوش‌ها بـرای مصرف روزانه آویشن اسـت. بخشی از خواص این گیاه مـی‌توان به درمـان سرمـاخوردگی، کاهش سرفه، کاهش التهاب، کاهش سردرد و سرگیجه و بـرطرف‌کردن اسـتـرس و درد عضلات بدن اشاره کرد. این دمنوش را حتـمـا تهیه و اسـتفاده کنیـد تـا معجزه این دمنوش را ببینیـد.

زیره سیاه :

طبیعت بسیار گرم زیره، چـربی اضافه بدن را مـی سوزانـد و چـاقی را بـرطرف مـی کنـد؛ فشارخون را افزایش مـی دهد و علاوه بـرتصفیه خون، تقویت قلـب و عروق وشـسـتـشـوی کـلـیـه، ضد زردی پوسـت، افزایش دهنـده شیرمـادر، ضد نفخ و مقوی معده مـی بـاشد.

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
دمنوش گل گاوزبان بهترین دمنوش روزانه

گل‌گاوزبـان :

این گیاه آرامش دهنـده اعصاب اسـت. مصرف این گیاه مخصوصاً به افرادی کـه در طول روز سروکار بـا اربـابـرجوع دارنـد توصیه مـی‌شود. این دمنوش از قدیـم بـرای درمـان اعصاب اسـتفاده شده اسـت.

چـای دارچین :

چـای دارچین به کاهش وزن کمک فوقـالعاده‌ای مـی‌کنـد، از بدن در مقـابل ویروس‌ها محافظت مـی‌نمـایـد، قنـدخون را کنتـرل مـی‌کنـد و چنـدین خاصیت فوقـالعاده دیگر را نیز در خود مـی‌گنجانـد. دم کردن آن بسیار راحت اسـت و شمـا دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای بـرای آمـاده کردن آن نخواهیـد داشت. اگر مـی‌خواهیـد تـاثیرش را به اوج بـرسانیـد، این چـای را همراه عسل نوش‌جان کنیـد.

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
دمنوش اکیناسه بهترین دمنوش تقویت سیستم ایمنی

اکـینـاسه :

دم کرده‌ی اکـینـاسه یکـی از بهتـرین دمنوش‌ها بـرای تقویت سیسـتـم ایـمنی بدن و تـامـین سلامتی اسـت. از این دمنوش معمولا بـرای از بین بـردن اثرات سرمـاخوردگی و آنفولانزا اسـتفاده مـی‌شود. مطالعات نشان داده اسـت کـه مصرف چـای اکـینـاسه مـی‌توانـد به رونـد بهبود سرمـاخوردگی سرعت ببخشیـد. همچنین مصرف این چـای به بدن شمـا کمک مـی‌کنـد تـا در بـرابـر ویروس‌ها بهتـر مبـارزه کنـد.

چـای گزنه :

چـای گزنه این دمنوش بـا بـرگ‌های گزنه درسـت مـی‌شود. چـای گزنه کم‌خونی را درمـان مـی‌کنـد، فشارخون را کاهش مـیـدهد، درد رمـاتیسم را آرام مـی‌کنـد، سیسـتـم دفاعی بدن را تقویت مـی‌کنـد و چـاره سرفه و عطسه اسـت. مشکلات عفونت ادرار، کلیه و مثانه را بـا نوشیـدن این دمنوش مفیـد حل کنیـد.

چـای کوهی :

از این دمنوش بـرای بهبود افسردگی اسـتفاده مـی‌شود. دمنوش این گیاه بـاعث ایجاد آرامش و حس نشاط در فرد شده همچنین بـرای درد عضلات و دردهای معده و سر، بسیار مفیـد اسـت. این دمنوش پیشنهاد مـا به شمـا بـرای رفع خسـتگی و داشتن آرامش در طول روز اسـت.

بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه
دمنوش گل پنیرک یک دمنوش عالی

چـای گل پنیرک :

این چـای، دارای طبیعتی سـرد و تـر، ملین، خلط آور، شسـتشو دهنـده کلیه، ضد درد کلیه و سوزش مثانه، درمـان کننـده زخم های گوارشی و یکـی از بهتـرین داروها در درمـان سینه درد ها و ورم حلق و گلو اسـت.

به‌لیـمو :

این گیاه بـرای درمـان سرمـاخوردگی، تپش قلـب، سردرد و سرفه اسـتفاده مـی‌شود. همـان‌طور کـه قبلاً هم اشاره کردیـم هـر دمنوشی را نبـایـد سرخود به مـیزان زیاد مصرف کرد مثلاً همـین دمنوش به‌لیـمو بـرای مـادران بـاردار و شیرده مضر اسـت.

کلام آخر :
دمنوش ها یکـی از بهتـرین نوشیـدنیایی هسـتنـد کـه مـا مـی توانیـم آن را مصرف کنیـم. بـا اسـتفاده از دمنوش ها سیسـتـم ایـمنی خود را در مقـابل بیـمـاری های مختلف مقـاوم مـیسازیـم. امـیـدواریـم مطالـب بـالا بـرای شمـا مفیـد بوده بـاشد.

مطالـب بیشتـر :

بهترین دمنوش برای پریود شدن

معرفی دمنوش برای کاهش قندخون

بهترین دمنوش برای زخم معده

خوراکی و دمنوش برای خواب راحت، برای خواب راحت چی بخوریم

بهترین دمنوش لاغری؛ معرفی و خواص

5/5 - (1 امتیاز)