نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

نحوه استفاده از روغن کرچک بـرای مو

 

شایـد شما هم همانند خیلی از افراد دیگر از نازک شدن و ریزش موهایتان نگران شده ایـد یا از کم پشتی ابـروهای خود ناراحت هستیـد. لازم نیست هميشه بـه سراغ داروهای شیميایی بـرویـد. همينکـه بـه موهای خود رسیـدگی کنیـد و مواد مغذیی کـه لازم دارند را بـه آنها بـرسانیـد از این مشکلات رها مي شویـد. یکی از مواد مفیـد و طبیعی کـه مي توانیـد با آستفاده از آن بـه موهایتان رسیـدگ کنیـد روغن کرچک است. بـرای اینکـه راهکار ها و نحوه استفاده از روغن کرچک بـرای موها و ابـروهای خود را بدانیـد این مطلب را دنبال کنیـد.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

طرز استفاده از روغن کرچک بـرای مو

خواص روغن کرچک بـرای مو و پوست

روغن کرچک یک درمان زیبایی قدیمي است کـه در طول زمان با محصولات زیبایی بـه عنوان مواد تشکیل دهنده و بـرچسب قیمت بیشتـر جایگزین شده است. این روغن دارای خواص ضد باکتـری و ضد قارچ است و دارای ویتامين E، مواد معدنی، پروتئین و امگا 6 و 9 مي باشد کـه عصاره ای چرب و مفیـد محسوب مي شود. این نسبت غیر معمول نسبت بـه اسیـد ریکینولئیک باعث مي شود کـه بـرای پوست و مو مفیـد باشد.

در واقع روغن کرچک، بـه طور سنتی بـرای آکنه و سایر مشکلات پوستی و همچنین ریزش مو، بثورات و موارد دیگر مورد استفاده قرار مي گیرد. اگر مي خواهیـد آن را بـرای مراقبت از پوست استفاده کنیـد، مصرف صحیح و دستورالعمل های درست روغن کرچک را توصیه مي کنیم.

 

مصرف روغن کرچک بـرای مو چگونه است؟

روغن کرچک را مي توان بـر روی پوست سر استفاده کرد تا بـه جلوگیری و درمان ریزش مو کمک کند و بـه چندین علت موثر است. خواص آنتی باکتـری و ضد قارچ آن را در بـرابـر عفونت های فولیكولیت، شوره سر و پوست سر سودمند مي سازد و مقدار اسیـد ریسینولئیک آن باعث افزایش گردش خون بـه پوست و افزایش رشد مو مي شود.

اسیـد ریسینولیک همچنین بـرای کمک بـه تعادل pH پوست سر کمک مي کند کـه همچنین مي تواند تولیـد روغن های طبیعی پوست سر را تسریع بخشد و بـرخی از آسیب های مواد شیميایی موها را خنثی کند. آنتی اکسیـدان ها در روغن کرچک، نیز از کراتین در مو کمک مي گیرند و باعث مي شوند کـه مو قوی تـر، نرمتـر و کمتـر آسیب دیـده شود.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک بـرای ضخیم شدن مو

رشد چشمگیر موهایتان

چگونگی انجام مصرف روغن کرچک، بـرای موهای طبیعی و رشد مژه بسیار طبیعی و ساده است. صدها توصیه از افرادی کـه از روغن کرچک استفاده مي کنند وجود دارد تا رشد موی خود را 3-5 بـرابـر ميزان نرمال افزایش دهند. بـرخی از افراد با ریزش مو پس از زایمان مبارزه مي کردند و اذعان داشتند کـه حتی زمانی کـه ریزش مو آهسته شد، باز هم بسیار دشوار بود.

موی آنها بـرای یک ماه تقریبا نیم اینچ رشد کرد. ماه بعد، بعد از استفاده از درمان های موی روغن کرچک دو بار در هفته، موهایشان تقریبا 2 اینچ رشد کرده بود. آنها دوباره ماه بعد آزمایش کردند و همان نتیجه را متوجه شدند و موهایشان بـه روش چشمگیری ضخیم تـر شد.

 

درمان موخوره با روغن کرچک

روغن کرچک منبع خوبی بـرای اسیـدهای چرب امگا-6 نیز محسوب مي شود کـه بـه نرمي و مرطوب شدن موها کمک ميکند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش مي یابد. پس جای شگفتی ندارد کـه بـرای تقویت مو و ضخیم‌ تـر شدن مو مي توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک بـرای ابـرو

پر پشت کردن ابـروهای خود با روغن کرچک

فوایـد روغن کرچک تنها بـه پوست سر محدود نميشود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتـر ابـروهای خود را تجربـه ميکنند. با استفاده از روغن کرچک ميتوانیـد رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنیـد و ابـروهایی پرتـر و ضخیم‌تـر داشته باشیـد کـه چهره ای جوان‌ تـر بـه شما مي بخشند.

 

چه نوع روغن کرچک بـرای مو مناسب است

بـرای درمان مو با روغن کرچک چند گزینه وجود دارد. شایـد تـرجیح بدهیـد خودتان آن را تهیه کنیـد. بـرای ساختن آن، روغن کرچک را با یک روغن سالم مو (گزینه های ذکر شده در زیر آمده است.) و گیاهان بـرای کمک بـه سلامت پوست سر مخلوط کنیـد. روغن کرچک خالص پرس سرد بدون هگزان تـرجیح داده مي شود.

روغن کرچک بسیار غلیظ و چسبناک است، بنابـراین تـرجیح این است کـه با جوجوبا یا روغن آرگان مخلوط شود و در یک بطری شیشه ای بگذاریـد تا بـرای استفاده آسان شود.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک بـرای رشد سریع مو

روغن کرچک سیاه جامائیکا

یک نوع خاص از روغن کرچک بـه نام روغن کرچک سیاه جامائیکا وجود دارد کـه نتیجه بسیار خوبی دارد. مي توانیـد از آن بـه طور منظم روی موهای خود استفاده کنیـد اما بـه نظر مي رسد کـه ممکن است سود بیشتـری بـرای کسانی کـه موهای ضخیم یا خشک دارند، داشته باشد.

 

نحوه استفاده از درمان روغن کرچک بـرای مو

اگر روغن درست استفاده شود، مي تواند بـرای رشد مو مفیـد باشد. مقدار کمي از روغن را مي توان بـرای یک درمان کامل استفاده کرد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، مصرف بیش از حد خوب نیست و تنها چند قطره بـرای درمان نیاز است. روغن اضافی دیگر هم کاملا اختیاری است.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

نحوه مصرف روغن کرچک

چند وقت؟

بـهتـر است روغن کرچک را 1-2 بار در هفته استفاده کنیـد. این مي تواند بیشتـر استفاده شود، هر چند نتیجه خاصی با افزایش استفاده از آن بـه طور روزانه مشاهده نمي شود.

چه موقع بایـد استفاده کرد؟

طبق مشاهدات عینی بایـد گفت کـه این درمان روی موهای خیس نه مرطوب بـهتـر جواب مي دهد. بـهتـر است یک بطری اسپری آب در حمام نگهداری کنیـد و قبل از زدن روغن، ریشه هایتان را خیس نماییـد. بـرای دریافت حداکثر منافع، درمان را بـرای چند ساعت یا یک شب تا صبح انجام دهیـد. پس از زدن روغن، از کلاه دوش یا حوله استفاده کنیـد تا از ریختن روغن روی مبلمان یا بالش تان جلوگیری شود.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک بـرای موهای چرب

چگونه روغن را از روی مو حذف کنیم؟

حذف روغن کرچک بـه خصوص با شامپوی طبیعی مي تواند دشوار باشد. استفاده از مقدار کم و تـرک آن در یک شب باعث خواهد شد بیشتـر روغن جذب مو و پوست شود و در نتیجه تميز کردن آن آسان تـر شود. یک روش جایگزین این است کـه یک تخم مرغ را بشکنیـد و سپس هم بزنیـد تا صاف شود و سپس تخم مرغ را روی پوست سر ماساژ دهیـد. این کمک مي کند تا روغن از بین بـرود و همچنین مواد مغذی بیشتـری بـه مو اضافه مي کند. بنابـراین توصیه مي کنیم این کار را در حمام انجام دهیـد.

یکی دیگر از راه های کمتـر مضر این است کـه موهای خود را قبل از حمام، با نرم کننده ماساژ دهیـد. این کار بـه پوست سر بـرای حذف روغن کرچک کمک مي کند. سپس بـه طور معمول موهای خود را شامپو بزنیـد.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک بـرای موهای زائد

نکات مهم:

_ بـرای استفاده از هر روغن، گیاه و یا محصول جدیـد، مقدار کمي از آن را بـر روی بخش داخلی بازویتان آزمایش کنیـد تا مطمئن شویـد بـه آن حساسیت نداریـد. در حالی کـه واکنش ها نادر هستند اما بـرخی از مردم از روغن کرچک، تحریک مي شوند و بدنشان واکنش نشان مي دهد.

_ همچنین مي توانیـد این روغن را با سرم موهای تان مخلوط کرده و از نتایج عالی آن استفاده کنیـد. ( اول از سرم بـرای مرطوب کردن موها استفاده کنیـد، سپس روغن کرچکتان را اعمال نماییـد.)

_ همچنین مهم است کـه بدن با تغذیه و هورمون بدن از ریزش مو جلوگیری کند، زیرا اغلب این امر مي تواند نشانه ای از مشکل داخلی باشد.

_ مي توانیـد مقداری از این روغن را بـر روی پلک هایتان در شب استفاده کنیـد و بـرای کمک بـه رشد مژه آن را ماساژ دهیـد. این همچنین بخشی از دستور تقویت و رشد مژه است.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روش تهیه سرم مو از روغن کرچک

روش تهیه سرم مو با روغن کرچک

پیـدا کردن بـهتـرین تـرکیب از روغن ها (و یا روغن کرچک بـه تنهایی) نیاز بـه بـرخی از آزمایشات دارد و بایـد آنچه کـه بـرای شما بـهتـر است را پیـدا کنیـد.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری روغن کرچک
1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن آرگان

 

روش آماده سازی و مصرف:

مواد را در یک بطری قطره چکان تیره رنگ بـریزیـد و بـرای مخلوط کردن خوب بطری را تکان دهیـد.با استفاده از قطره چکان آن را بـه پوست سر بزنیـد. بخشی از موهایتان را بالای گوش در یک طرف قرار دهیـد، چند قطره روغن کرچک اضافه کنیـد، بخش دیگری از حدود 1/2 اینچ را بـه آن بخش اضافه کنیـد، روغن کرچک را اضافه کنیـد، تا زمانی کـه کل پوست سر را بپوشانیـد.

سپس، بـه مدت 5 دقیقه ماساژ دهیـد تا اطمينان حاصل شود کـه کل پوست سر از روغن پوشیـده شده است و بـه افزایش گردش خون کمک مي کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

چگونگی استفاده از روغن کرچ بـرای مو

توجه داشته باشیـد: مقدار کافی بـرای استفاده بـه طول موهای شما بستگی دارد.

اگر طرفدار استفاده از روغن کرچک نیستیـد، بـرخی از مردم روغن نارگیل را بـرای مو مناسب تـر مي دانند. استـرس تاثیر منفی زیادی بـر روی پوست و مو دارد. پس اگر بـه دنبال راهی بـرای درمان و تقویت موهایتان هستیـد بـرای شروع سعی کنیـد ابتدا با استـرس خود مقابله کنیـد سپس در کنار آن از روغن های درمانی استفاده نماییـد تا تاثیر دو چندان آن را بـه خوبش مشاهده نماییـد.

عوارض روغن کرچک بـرای مو

روغن کرچک بـرای مو های معمولی عوارض خاصی بـه دنبال نخواهد داشت و ميتوان بدون نگرانی از آن استفاده کرد اما بایـد بدانیـد کـه استفاده از آن بـرای افرادی کـه موهای چرب دارند چندان توصیه نميشود چون باعث تشدیـد چربی سر خواهد شد. بـرای موهای چرب ميتوانیـد از سرکـه ی سیب و داروهای گیاهی خاصی کـه باعث تنظیم چربی سر ميشوند استفاده کنیـد.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

طریقه استفاده از روغن کچک بـرای مو

کلام آخر : 

اميـدواریم با استفاده از مطالبی کـه در بالا بـرای شما آورده ایم، بـه موهای خود بـه خوبی رسیـدگی کنیـد. چون هر چقدر موهایتان بلندتـر مي شود مواد مغذی لازم کمتـری بـه آنها مي رسد در نتیجه دچار موخوره و دیگر مشکلات مي شود. حداقل یکبار در هفته بایـد بـه موهایتان بـرسیـد چون مو در زیبایی ظاهری شما تاثیر بسزایی دارد.

 

مطالب بیشتـر:

آموزش تصویری بافت موی کوتاه دخترانه، مدل بافت مو کوتاه

درمان درد قاعدگی (پریود) با روش های خانگی و طب سنتی

 

5/5 - (2 امتیاز)