لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

 

یکی از دغدغه بزرگ عروس خانم ها تهیه جهیزیه است. اینکـه چه وسایلی بخریم و چه وسایلی در اولویت خرید قرار دارد نکته بسیار مهی است کـه باید بدانیم. یکی از بخش های عمده خرید جهیزیه کـه ریزه کاری زیادی هم دارد خرید لوازم آشپزخانه است. بـرای اینکـه وسیله های ضروری جا نمثل، بـهتر استکـه یک لیست خرید تهیه نمایید. در این مطلب ما لیست کامل لوازم ضروری آشپزخانه را بـرای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

 

وسایل آشپزخانه عروس

هیچ‌چیز بـه‌اندازه یک آشپزخانه شلوغ و پر از وسیله آن را زشت نمی‌کند. خرید بسیاری از لوازم غیرضروری را از لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس خارج کنید. نیازی نیست حتماً تمامی لوازم بـرقی را، در آشپزخانه خود داشته باشید. اول باید بـه متراژ آشپزخانه نگاه کنید و بعد با توجه بـه ابعاد آشپزخانه تعداد کابینت‌ها بـه دنبال پر کردن آن باشید. اکثر دختران بـه دنبال این هستند کـه تمامی لوازم را چه بـرقی و چه غیره را بـرای خود داشته باشند. تا در نزد نزدیکان، بـه‌خصوص خانواده همسر سری بلند کنند اما بسیاری از آن‌ها اطلاعی از مارک‌های باکیفیت ندارند و فقط بـرای خرید می‌روند.

توصیه می‌شود از یک مارک خوب خرید کنید. حتی اگر قیمت بالایی دارد از قید لوازم غیرضروری دیگر بزنید و یک وسیله خوب و باکیفیت بخرید. لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس از لوازم ریزودرشتی تشکیل شده کـه ممکن است در اکثر مواقع از یاد بـرده شود، بنابـراین بـهتر است آن‌ها را دسته‌بندی کنید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

این روزها در بین جوانان رنگ سرامیکی طرفداران بیشتری دارد اما توصیه ما بـه شما این است کـه در هنگام خرید لوازم بـرقی آشپزخانه مثل یخچال، ماشین لباسشویی و… از رنگ سفید استفاده کنید؛ زیرا تمیز کردن و نگهداری آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

در بخش زیر بـه دسته‌بندی‌های لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس اشاره می‌کنیم.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست کامل جهیزیه عروس ۹۹

 لیست لوازم بـرقی آشپزخانه جهیزیه عروس

یخچال‌فریزر
ماشین لباسشویی
اجاق‌گاز
غذا ساز
مایکروفر
توستر
ماشین ظرف‌شویی
چای‌ساز
سماور بـرقی
سرخ‌کن
قهوه‌جوش
ساندویچ ساز
پلوپز
آرام‌پز
زودپز
همزن بـرقی
گوشت‌کوب بـرقی
پاستاپز بـرقی
آبمیوه گیری
آسیاب بـرقی و…

مواردی هستند کـه هم کاربـردی و هم تزئینی بـه‌حساب می‌آیند. بین چای‌ساز بـرقی و سماور یکی را انتخاب کنید؛ زیرا کاربـرد هردو یکی است و یا اگر از قهوه‌جوش استفاده‌ای ندارید، آن را از لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس حذف کنید. آبمیوه گیری و آب مرکبات گیری هردو یک کاری را انجام می‌دهند. پس نیازی نیست کـه آشپزخانه خود را شلوغ‌تر کنید. اگر زیاد بـه پخت کیک و شیرینی علاقه دارید همزن بـرقی را می‌توانید بـه لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس خود اضافه کنید. هرچه حجم وسیله‌های غیرضروری کمتر باشد لوازم باکیفیت دیگر، بیشتر بـه چشم می‌آید و نمای زیباتر و شکیل‌تری بـه آشپزخانه شما می‌دهد.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

رنگ وسایل آشپزخانه عروس

شلوغ‌کاری در آشپزخانه عروس ممنوع

امروزه بـه دلیل چشم و هم‌چشمی زیاد، دیگر کسی بـه فکر جیب خانواده‌ها نیست. بلکـه هدف فقط خرید تمامی لوازم غیرضروری است تا نشان دهند چیزی کم ندارند؛ اما در هنگام چیدن لوازم جهیزیه، متوجه می‌شوند جای کافی بـرای تمامی اثاثیه خود ندارند، بـه همین دلیل مجبور بـه روی هم گذاشتن وسیله‌ها در کمد کابینت و روی کانتر می‌شوند کـه نمای آشپزخانه را زشت‌تر می‌کند.

در هنگام خرید لوازم بـرقی بـه جنس و شکل آن توجه کنید. نیازی نیست کـه از دو یخچال، یکی فریزر و دیگری معمولی در آشپزخانه خود استفاده کنید. بلکـه خرید یک یخچال کـه بالا معمولی و پایین فریزر است هم جای کمتری در آشپزخانه شما اشغال می‌کند و هم جلوه بـهتری می‌دهد.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست کامل وسایل ضروری آشپزخانه

 لیست وسایل پذیرایی آشپزخانه جهیزیه عروس

وسایل پذیرایی بعد از لوازم بـرقی از دیگر لوازمی است کـه در لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس قرار دارد و در هنگام خرید باید دقت بیشتری بـه آن شود. توجه داشته باشید کـه اکثر اقلام وسایل پذیرایی شما شامل کریستال‌ها، ظروف شیشه‌ای و یا سرامیکی هستند کـه امکان شکستن آن‌ها زیاد است. وسایل پذیرایی تنوع زیادی دارند کـه هرکدام در شکل و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است. اول خرید وسایل پذیرایی پرکاربـرد را در اولویت قرار دهید. وسایلی کـه شما در یک مهمانی و یا دورهمی بزرگ و کوچک بـه آن‌ها احتیاج دارید.

انواع ظروف غذاخوری و سالادخوری
ظروف کیک خوری یا شیرینی‌خوری
شکلات خوری
میوه‌خوری
آجیل‌خوری
لیوان‌ها و فنجان

وسایل پذیرایی دیگر مثل کندی باکس‌ها و یا ست‌های صبحانه خوری، کریستال‌های متنوع کـه با رنگ و طرح‌های زیبا و قیمت‌های بسیار بالا امروزه در بورس بازار است. اکثر این اقلام غیرضروری، بیشتر بـرای پر کردن فضای کابینت‌های آشپزخانه و بـه قول دختران امروزی دهان‌پرکن است، خریداری می‌شود و هیچ ضرورتی در آشپزخانه شما ندارد. وسایل پذیرایی را می‌توانید بـه تعداد موردنیاز خود، در لیست جهیزیه قرار دهید و آن را تهیه کنید.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

 وسایل کاربـردی آشپزخانه عروس

رنده
قیچی فلزی مخصوص آشپزخانه
همزن دستی
گوشت‌کوب فلزی
توری کباب
گیره‌های آویز لیوان و حوله
اسپند دود کن
و بسیاری وسایل دیگر مثل چاقوهای همه‌کاره، جارو دستی و موارد دیگر کـه کاربـرد فراوانی در آشپزخانه شما دارد.

 وسایل ضروری آشپزخانه عروس

سرویس‌های قابلمه کـه در ابعاد و جنس‌های مختلف مثل تفلون، روی، مسی، قابلمه و ماهیتابـه‌های نسوز کـه هرکدام با کارایی‌های متفاوتی نیاز آشپزخانه شما است.
تخته‌های بـرش در اندازه‌های متفاوت؛ بـرای خورد کردن گوشت، مرغ، سبزی‌ها و …
ظرف‌های شیشه‌ای نگه‌دارنده کـه بـرای نمک، قند و شکر، انواع ماکارونی‌ها، سبزی‌های خشک‌شده و حبوبات بسیار مناسب است.
دستمال‌سفره
چاقوهای همه‌کاره در سایزهای بزرگ و کوچک
کـه با نبود هر یک دچار مشکل می‌شوید. آشپزخانه محدوده فرمانروایی خانم‌های خانه است. پس این شما هستید کـه بـه‌درستی باید مدیریت کنید کـه چه لوازمی نیاز ضروری بـرای شماست تا در لیست ضروری آشپزخانه عروس بگنجانید.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

وسایل پلاستیکی جهیزیه

 لوازم پلاستیکی آشپزخانه عروس

سبدهای پلاستیکی در سایزهای مختلف
سطل زباله
انواع ظرف‌های پلاستیکی نگه‌دارنده بـرای غذا، دسر، شیرینی و…
ظروف حبوبات
انواع پیاله‌ها در شکل‌های مختلف
قالب‌های ژله
لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس

لوازم دیگری نیز در آشپزخانه نیاز است کـه ما لوازم ضروری را بـرای شما در اولویت قرار دادیم. تمامی این‌ها بـه سلیقه شما بستگی دارد کـه در کجا و چگونه چیدمان شود.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

وسایل ریز آشپزخانه

دستمال‌ها و پارچه‌ها از وسایل ضروری آشپزخانه

دستمال‌های مختلف از جمله مهم‌ترین وسایل ضروری آشپزخانه‌ها هستند: دستمالی بـرای خشک‌کردن دست‌ها، دستگیره‌ها، دستمال سفره و میز، پارچه‌ای بـرای خشک‌کردن میوه‌ها و سبزی‌ها، و دستمالی بـرای خشک‌کردن ظرف‌ها. با وجود دستمال و حولهٔ مناسب، دیگر نیازی بـه خرید و مصرف زیاد دستمال کاغذی هم نخواهد بود.

داشتن چند دستمال نخی می‌تواند تمام نیازهایتان بـه پارچه و حوله در آشپزخانه را بـه‌خوبی رفع کند. این دستمال‌ها علاوه بـر کاربـردشان در نظافت وسایل آشپزخانه و رفع نیازهای مختلف، خیلی زود و راحت تمیز می‌شوند و این نکته ایدئالی بـرای وسیله‌های آشپزخانه است. دستمال سفره‌ها هم از واجبات هستند. منظور از دستمال سفره، دستمالی بـرای پاک‌کردن میز یا روی سفره نیست. منظور دستمال‌هایی است کـه اعضای خانواده بـه هنگام صرف غذا، در کنار بشقاب‌شان دارند و بـه‌کمک آنها، تمیزتر و راحت‌تر غذا می‌خورند.

بـهتر است تمام دستمال‌ها و پارچه‌های موجود در آشپزخانه بـه رنگ‌های خنثی و از جنس نخ باشند. کنف و کتان هم انتخاب‌های مناسبی هستند. پس در تعیین فهرست لوازم ضروری آشپزخانه حتما بـه دستمال‌ها و پارچه‌ها دقت کنید.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست وسایل ضروری جهیزیه

لوازم نگهدارنده و فریزری

یکی از مهم‌ترین وسایل ضروری آشپزخانه همان ظروفی هستند کـه بـرای نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال و فریزر می‌خرید. بـرای نگه‌داشتن مواد غذایی مختلف، بـه خرید لوازمی دردار با جنس و طراحی مناسب نیاز دارید. بـهتر است کـه در هنگام خرید بـه‌سراغ ظروفی از جنس سیلیکون بـروید. انتخاب این جنس نسبت بـه شیشه و پلاستیک‌های عادی بـهتر است.

 

نکات مهم در لیست ضروری آشپزخانه عروس

بـرای آشپزخانه خود نیاز بـه موکت و یا فرش‌های زیاد ندارید. هرچقدر هم کـه متراژ آشپزخانه شما بزرگ باشد. با قرار گرفتن یک فرش گلیم کوچک در وسط کـه از طرح‌های سنتی است، محیط آشپزخانه شما را زیبا می‌کند و ضرورتی ندارد کـه حتماً تمام فضای آشپزخانه را پوشش دهید.
شما با مناسب‌ترین هزینه و باکیفیت‌ترین لوازم می‌توانید، تمامی لیست ضروری آشپزخانه عروس را تهیه کنید. بیشتر وسیله‌ها جنبـه تزئینی دارند کـه صرفاً بـرای جلب‌توجه در آشپزخانه‌ها بـه‌عنوان دکور قرار می‌گیرند.
امروزه بـه دلیل افزایش قیمت‌ها، بـهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم در خرید جهیزیه، انتخاب وسایل پرکاربـرد و حذف لوازم غیرضروری و تجملاتی است.
توجه کنید کـه در لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس، صرفاً لوازمی را تهیه کنید کـه موردنیازتان است و بـه خاطر چشم و هم‌چشمی دست بـه خرید لوازمی نزنید کـه جز پر کردن کابینت و آشپزخانه هیچ فایده‌ی دیگری بـرای شما ندارد.
یک آشپزخانه شیک و مدرن شامل لوازم باکیفیت است، نه لوازم غیرضروری و تزئینی کـه با اشغال فضای محیط، زیبایی را از آشپزخانه‌تان می‌گیرد.

لیست لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

لیست لوازم بـرقی آشپزخانه

کلام آخر:

امیدواریم مطالب بالا کمک شایانی بـه شما عزیزان بکند تا در هنگام خرید هول نشوید و باصبـر و حوصله تک تک وسایلتان را بخرید. استرس بـه خود وارد نکنید با بـرنامه و طبق لیست خود جلو بـروید، هیچ وسیله ای جا نمی ماند و هیزیه شما کامل خواهد بود.

 

مطالب بیشتر:

تمیز کردن کابینت ام دی اف بـه روش ساده

چگونه ظروف را در کابینت بچینیم، مرتب کردن آشپزخانه

4.7/5 - (4 امتیاز)