قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

گاهی اوقات شرایطی پیش مــیاید که خانم هــا مــی خواهند هر چه زودتر دوره پریودشان را زودتر به اتمام برسانند. شرایطی مثل سفر ناگهــانی یا آزمونهــای ورزشی مثل شنا ، مهمانی و حتی آزمونهــا مهمــی مثل اســتخدام و کنکور و … . برای این کار دنبــال راهکارهــای سخت نگردید. شما مــی توانید بــا دارو هــای گیاهی در خانه این پریودتان را قطع کنید. به‌هرحال خیلی از درمان‌هــای خانگی زیر مــی‌توانند پریود را به تعویق انداخته و حتی بــا سســت‌کردن ماهیچه‌هــای رحمــی، جریان خون را کاهش‌دهند. در ادامه برای دانســتن راهکار قطع فوری پریود خانگی بــا ژاویز همراه بــاشید.

 

 پریودتان را بــا لیمو به تعویق بیندازید :

این کار یکی از درمان‌هــایی اســت که نسل به نسل منتقل شــده‌اســت. گفته‌مــی‌شود آبلیمو، بســته به زمان مصرف ‌آن، دوره پریود را کوتاه‌ترکرده و آن را به تعویق مــی‌اندازد. عصاره‌هــای اسیدی لیمو بدن را سم‌زدایی کرده و به ریزش سریع‌تر دیواره رحم‌تان کمک‌مــی‌کند. آبلیمو را بــا آب مخلوط کرده و بنوشید. برای کوتاه‌کردن دوره پریودتان، این کار را هروقت که خواســتید انجام‌دهید.

 ریشه سنبل ختایی :

این گیاه به ” جنسینگ زن” معروف اســت زیرا برای درمان خیلی از مشکلات قاعدگی به‌کارمــی‌رود. این یک درمان گیاهی قدیمــی چینی اســت که زنان برای قطع موقت جریان خون قاعدگی‌شان از آن اســتفاده‌مــی‌کردند. ریشه سنبل ختایی هورمون‌هــای زنانه را متعادل نگه‌داشته و جریان خون قاعدگی را متوقف‌مــی‌کند. برای قطع شــدن پریود جوشانده این گیاه را دوبــار در روز بنوشید.

توجه : اگر بــاردارید یا در دوران شیردهی هســتید، از این درمان اســتفاده‌نکنید.

 سرکه سیب برای قطع پریود :

سرکه سیب مانند لیمو سموم را دفع‌کرده و جریان خون را کاهش‌مــی‌دهد. برای این کار سرکه سفید را بــا آب ترکیب‌کرده و آن را بنوشید. زمانی که وقت دوره پریود اســت، سه تا چهــار لیوان بنوشید.

 روغن‌هــای معطر برای قطع پریود :

مریم‌گلی یک مسکن عضلانی اســت و ماهیچه‌هــای رحمــی شما را آرام‌مــی‌کند. از طرف دیگر، روغن اسطوخودوس، اعصاب شما را آرام‌کرده و اســترس را نیز کاهش‌مــی‌دهد. روغن‌هــای معطر را بــا روغن بــادام ترکیب‌کنید. نواحی شکمــی و لگنی را بــا این ترکیب روغنی تا زمانی که جذب پوســت شود ماساژدهید. دوبــار در روز این نواحی را بــا این روغن ماساژدهید.  اگر مســتعد ابتلا به تشنج هســتید یا صرع دارید از این درمان اســتفاده‌نکنید.

قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

کاچی به قطع سریع پریود کمک میکند

قطع سریع پریود و خونریزی بــا کاچی :

کاچی نوعی غذا / دسر ایرانی اســت که بــا آرد گندم تهیه مــی‌شود. شکر، گلاب، زعفران، کره یا روغن یا حیوانی، پودر هل و دارچین از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن هســتند. پس از مصرف کاچی خواهید دید چطور به صورت معجزه‌آسا خونریزی بند مــی‌آید و به بدن قوت مــی‌بخشــد.

 زنجبیل برای قطع پریود :

خواص ضد التهــابی زنجبیل در تولید پروســتاگلاندین تداخل ایجاد مــیکند. این هورمون در طی قاعدگی آزادشــده و بــاعث مــی‌شود رحم بــافت دیواره خود را تخریب کند. زنجبیل در طب چینی نیز برای تعویق قاعدگی اســتفاده‌شــده‌اســت. در روز دو یا سه فنجان چای زنجبیل بنوشید.

توجه : اگر به اختلالات خونریزی مبتلا هســتید یا داروهــایی مصرف‌مــی‌کنید که مانع لخته‌شــدن خون شــده یا آن را متوقف‌مــی‌کنند، از این درمان اســتفاده‌نکنید زیرا زنجبیل خون را رقیق‌مــی‌کند.

قطع پریود بــا گرما :

کمپرس گرم هم برای تسریع فرآیند پریود و هم برای کاهش درد مــی‌تواند بسیار کمک‌کننده بــاشــد. اگر مجبور به کارکردن در طی روز نیســتید، سعی کنید در روزهــای اول پریود اســتراحت کنید، تنش روانی نداشته بــاشید و همزمان از کمپرس گرم بهره ببرید.

قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

کمپرس آب گرم به روند قطع پریود سرعت می بخشد

 لوبیاسبز برای قطع پریود :

یک رژیم غذایی متعادل مــی‌تواند بر سیکل(چرخه) قاعدگی تاثیربگذارد. در کتاب‌هــا و مقالات متعدد بر لوبیاسبز تاکید زیادی شــده‌اســت زیرا لوبیاسبز توانایی کاهش جریان خون قاعدگی و همچنین قطع پریود در بعضی از زن‌هــا را دارد. لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید و تاثیراتش را ببینید. لوبیا سبز سرشار از کلسیم اســت و همچنین مــی‌تواند به کاهش درد قاعدگی کمک‌کند.

 چای تمشک برای قطع پریود :

چای تمشک حاوی مقدارکافی از ویتامــین‌هــا و مواد معدنی اســت که برای بدن زن مفید اســت. این چای مــی‌تواند به طور منظم و همچنین در دوره بــاروری مصرف‌شود. این چای خواص قابض دارد و آرامبخش رحم اســت. این خواص به کاهش جریان خون قاعدگی کمک‌مــی‌کنند. برای نتیجه گیری روزانه دو یا سه فنجان چای تمشک بنوشید.

 مصرف قرص برای قطع پریود :

خیلی از زنان برای جلوگیری از بــارداری از قرص‌هــای ضدبــارداری اســتفاده‌مــی‌کنند. این قرص‌هــا در قطع پریود هم موثرند. مکانیسم اصلی این قرص‌هــا جلوگیری از تخمک‌گذاری اســت و زمانی که دیواره رحم فرو نمــی‌ریزد رحم را تحت تاثیر قرارمــی‌دهد. ساختار اصلی این قرص‌هــا اســتروژن و پروژســترون اســت که هورمون‌هــای جنسی زنانه هســتند. هنگام اســتفاده از قرص‌هــای پیشگیری از بــارداری، دســتورالعمل‌هــای بســته را دنبــال کنید. وقتی مصرف این قرص‌هــا را متوقف‌کنید، قاعدگی‌تان شروع‌مــی‌شود.

به‌غیر از این درمان‌هــا و راه‌هــای خانگی برای قطع یا تعویق پریودتان، دارویی به نام نورتیزســترون نیز وجوددارد که در داروخانه‌هــا موجود اســت. برای خرید این دارو به نسخه پزشک نیازدارید. این دارو مــی‌تواند حداکثر تا ۱۷ روز پریودتان را به‌تعویق بیندازد.

قطع فوری پریود بــا ژلاتین :

گاهی نیاز اســت برای چند ساعت خونریزی پریود را بند آورد. ژلاتین ماده‌ای پودری اســت که در بســته‌هــای کوچک در عطاری‌هــا، فروشگاه‌هــا و مغازه‌هــا به فروش مــی‌رسد. کافی اســت یک بســته کوچک از پودر ژلاتین را بــا یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و بــا هم زدن آن محلول را خنک کنید. سپس آن را به صورت نیمه داغ (ولرم) بنوشید. چند ساعت بعد خواهید دید حدود 3 ساعت خونریزی بند آمده اســت. در صورتی که مصرف پودر ژلاتین موثر بود مــی‌توان پس از چند ساعت مجدد مصرف آن را تکرار کرد.

قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

ورزش کردن در قطع شدن پریود بسیار کارساز است

قطع خونریزی پریود :

قطع خونریزی پریود لزوما همــیشه نیاز به مصرف مواد غذایی و انواع داروهــای گیاهی و شیمــیایی ندارد. راه‌هــای دیگری برای قطع خونریزی در دوران قاعدگی وجود دارد که به کمک آن‌هــا مــی‌توان روزهــایی آرام‌تر بــا خونریزی کمتر داشت:

ورزش:

داشتن فعالیت بدنی و ورزش کمک مــی‌کند که ابتدا خونریزی بــا سرعت بیشتری انجام شــده و در نتیجه بدن از وجود خون قاعدگی خالی شود که به تدریج شاهد قطع خونریزی پریود خواهید بود.

حفظ آرامش:

طبیعی اســت که به عنوان یک زن در روزهــای قبل از شروع قاعدگی و یا در دوران پریودی احساس اســترس، غم و اندوه و یا پرخاشگری داشته بــاشید. تلاش کنید از هرگونه محیط و جو متشنج دور بــاشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواهید دید که چقدر دوران پریودی سریع‌تر تمام مــی‌شود.

رابطه جنسی و ارگاسم:

یکی از راهکارهــا برای قطع سریع پریود داشتن رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم اســت. البته بــاید این نکته را در نظر گرفت که به دلیل وجود خونریزی شاید رابطه جنسی برای برخی از زوجین قابل پذیرش نبــاشــد بنابراین قبل از اقدام بــا همسر خود در این مسئله به تفاهم برسید. از سویی دیگر ممکن اســت بــا داشتن رابطه جنسی و دخول، بــانو به دلیل برگشت خون به بدن دچار عفونت شود به همــین دلیل توصیه مــی‌شود به جای دخول از راهکارهــای دیگر برای برقراری روابط جنسی و رسیدن به ارگاسم اســتفاده کنید.

قطع فوری پریود (قاعدگی) خانگی؛ روش سنتی، غذا و ورزش

غذا در سرعت سیکل قاعدگی تاثیر بسزایی دارد

بهترین غذاهــا برای قطع شــدن پریود :

غذاهــایی که مــی‌خورید بر طول سیکل قاعدگی‌تان تاثیرمــی‌گذارد. این غذاهــا مــی‌توانند قاعدگی را طولانی کرده، کوتاه‌کنند و حتی به تعویق‌بیندازند. غذاهــای زیر بر کوتاه‌کردن یا به تعویق انداختن پریود تاثیر دارند:

  • عدس گرم- عدس را برشته‌ و آسیاب‌کنید تا پودر نرمــی به‌دســت‌آید. سوپ عدس غلیظی درســت‌کنید و هرروز بخورید تا پریودتان را به‌تعویق بیندازید.
  • هویج نیز به قطع‌ زودهنگام پریود معروف‌اســت زیرا به بدن‌تان کمک‌مــی‌کند تا خون جمع‌شــده را در روز‌هــای کم‌تر از حد معمول خارج‌کند.
  • غذاهــای سرشار از پتاسیم مــی‌توانند جریان خون را تنظیم‌کرده و پریود شما را کمتر و کوتاه‌تر کند. موز، سیب‌زمــینی شیرین، ماســت، سالمون و کشمش بخورید.
  • محصولات حیوانی مانند روغن ماهی و روغن بذار کتان سرشار از اسیدهــای چرب امگا-۳ هســتند. این‌هــا مــی‌توانند خونریزی را نیز کم‌کنند.
  • شهدهــا، صدف‌هــای خوراکی، سیب‌زمــینی و غیره سرشار از آهن هســتند که ماده معدنی مفید برای کاهش جریان خون قاعدگی اســت.
  • همانگونه که در بــالا گفته‌شــد، لوبیاسبز، در زنانی که مــی‌خواســتند پریودشان زودتر از حد معمول قطع‌شود اثرات مثبتی از خود نشان‌داده اســت.
  • از خوردن غذاهــای تند خودداری‌کرده و مــیوه‌هــا و سبزیجات تازه مصرف‌کنید تا جریان خون قاعدگی‌تان کنترل‌شود.

کلام آخر:

دوره قاعدگی بخشی از زندگی خانم هــاســت و بهتر اســت این روند در زمان درســت خودش اتفاق بیفتد. چنانچه خواســتید بــا قرص پریودی خود را قطع کنید حتما بــا پزشک زنان صحبت کنید تا بعد هــا دچار مشکل نشوید. اگر ترجیح دادید که بــا روش هــای بــالا این کار را انجام دهید گاهی اوقات ممکن اســت جواب مطلوب خود را نگیرید اما این روش هــا عوارض کمتری نسبت به قرص هــا دارند ولی در مصرف آنهــا نبــاید زیاده روی کنید.

مطالب بیشتر:

علت عقب افتادن پریود در دختران و زنان

درمان درد قاعدگی (پریود) بــا روش هــای خانگی و طب سنتی

بدنسازی و ورزش در دوران قاعدگی (پریود)

قاعدگی پشت سر هم نشانه چیســت

دیسفوریک پیش از قاعدگی (PMDD) چیســت و چگونه درمان مــی شود؟

قاعدگی از چه سنی شروع مــی شود

4.4/5 - (8 امتیاز)