کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر، راهی بسوی زیبایی

امروزه در جوامع مختلف زیبایی برای هر فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مخصوصا که اگر شما یک زن باشید. بله کاملا درست است؛ زیبایی و جوان ماندن برای زنان بسیار مهم است. به همین خاطر، زنان به دنبال راهها و روش هایی برای زیبا شدن و جوان ماندن هستند.

به همین منظور هم، شرکت های زیادی وجود دارند تا این نیازهای زنان را برطرف کنند. در حال حاضر نیز شاید بتوان گفت که، لوازم آرایشی، جزء پرفروش ترین محصولات، در بازار هستند و انواع مختلفی نیز دارند. ولی به شما عزیزان توصیه می شود که لوازمی را انتخاب کنید که مورد تایید متخصصین باشد.

در این مطلب ما قصد داریم تا به شما وسیله ای را معرفی کنیم تا با کمک آن بتوانید صورتی جوان و شاداب را داشته باشید. امروز ما می خواهیم شما را با کانسیلر آشنا کنیم. در این مقاله شما، علاوه بر معرفی کانسیلر، با نحوه استفاده از کانسیلر نیز آشنا خواهید شد. پس بگذارید اول به شما بگوییم که کانسیلر چیست.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر چیست و نحوه استفاده آن

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشودیکی از زیرسازهای آرایشی است که به شکل کرم پودرهای رنگی بصورت فشرده جامد (پلت)، نیمه جامد(ماتیکی) یا مایع هستند. کانسیلر معمولا زیر پنکیک یا کرم پودر و بعد از کانتورینگ (رفع عیوب صورت و برجسته‌سازی نواحی خاص مثل گونه) استفاده می‌شوند.

در واقع می توان گفت که کانسیلرها معمولا برای پوشاندن تیرگی زیر چشم طراحی شده‌اند، ولی اگر راه و روش استفاده درست از این وسیله آرایشی را یاد بگیرید، می‌توانید از آن برای پوشاندن معایبی مانند جای جوش، جای زخم و همچنین به عنوان پایه و اساس سایه چشم استفاده کنید.

نکته مهمی که در استفاده از کانسیلر حائز اهمیت است، این است که باید یک درجه از کرم پودر روشن‌تر باشد تا نقایص چهره را بپوشاند. اگر غی از این عمل کنید، به جای کاور کردن و پوشاندن، نقایص چهره را بیشتر به رخ می‌کشند.

اگر هدف تان از استفاده از کانسیلر، روشن کردن برخی از نواحی صورت است و یا به اصطلاح می‌خواهید پوست تان را در قسمت هایی مانند بینی و پیشانی «هایلایت» کنید، با توجه به روشن یا تیره‌تر کردن آن قسمت، باید از کانسیلر روشن یا تیره استفاده کنید. اغلب در هایلایت صورت با کانسیلر، نواحی زیر چشم و روی بینی را روشن و نقاطی مانند بالای پیشانی، زیر خط گونه و… را تیره می‌کنند.

انواع مختلف کانسیلر

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

فرق کانتور و کانسیلر

کانسیلرها با توجه به درجه رنگ، ظاهر و حالت فیزیکی به انواع مختلفی تقسیم می شود. شما می توانید از انواع کانسیلرها باتوجه به نوع کار خود استفاده کنید. در ادامه می توانید با انواع کانسیلرها آشنا شوید.

 

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی، پوشش دهی و ماندگاری بالایی دارند و برای پوشش دادن به لکه های سطحی استفاده می شوند. این نوع از کانسیلرها در طول روز کیفت شان را از دست نداده و خشک و پوسته پوسته نمی شوند.

 

کانسیلرهای مایع

کانسیلر مایع، شبیه کرم پودرهای مایع است و دارای بافت نرم و سبک می باشد و با استفاده از قلم مو و اسفنج آرایشی، روی صورت پوشش داده می شود. برای اینکه کانسیلر مایع روی صورت تان حالت بگیرد، زمان بیشتری را باید صرف کنید. برای همین زمانی از این نوع کانسیلر استفاده کنید که عجله ای برای آرایش کردن ندارید. برای انتخاب کانسیلر مایع بسیار دقت کنید و سعی کنید، جنس مرغوبی را انتخاب کنید، تا مدتی بعد از استفاده خشک نشود.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

 

نحوه استفاده از کانسیلر دور چشم

کانسیلرهای پودری

کانسیلرهای پودری، پوشش دهی متوسطی دارند و در ترکیب با لوازم آرایشی معدنی تاثیر خوبی بر جای می گذارند. این کانسیلر توانایی ترکیب با کرم پودر مایع و انواع دیگر آن را دارد و در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

 

کانسیلرهای استیکی

همانطور که از نام آن پیداست این نوع کانسیلر از نظر ظاهری شبیه به رژ لب است و نحوه‌ استفاده از آن هم مثل رژ لب است. این نوع کانسیلر به علت ماندگاری بالا و کم حجم بودن، برای مسافرت هم مناسب است. این نکته را نیز در نظر بگیرید که کانسیلر استیکی اصل خریداری کنید. چرا که نمونه های ارزان قیمت آن به علت کیفیت پایین اثر نامطلوبی روی پوست تان خواهد گذاشت.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی

کانسیلرهای مدادی مزیت های زیادی دارند و به علت فرمول ساخت شان چسبنده هستند و به همین خاطر برای فصول گرم سال و مناطق گرم بسیار مناسب اند. ظاهر آن ها شبیه خط چشم های مدادی است و کم حجم هستند. همچنین این نوع کانسیلرها پوشش دهی بالایی دارند.

 

نحوه استفاده از کانسیلر:

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر مایع

خب تا حدودی با کانسیلر آشنا شدید و اطلاعاتی را نیز در مورد انواع آن کسب کردید. حالا نوبت آن رسیده تا با نحوه استفاده از کانسیلر آشنا شوید. ولی قبل از هر چیزی لازم است که به خاطر داشته باشید، اگر از کرم پودر در آرایش خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به ترتیب کرم پودر و بعد کانسیلـر را روی پوست اعمال کنید. زیرا کرم پودر هم به تنهایی قابلیت پوشاندن لکه‌ها و تیرگی‌ها را دارد.

 

انتخاب کانسیلر مناسب

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر برای بینی

اولین کار برای استفاده از کانسیلر، انتخاب نوع مناسب آن است. همانطور که گفته شد، کانسیلرها انواع مختلفی دارند و هر نوع آن برای نیاز خاصی طراحی شده است. پس پیش از هرچیزی باید نیاز پوست خود را بشناسید.

کانسیلر را یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود و حتما از برند معتبر انتخاب کنید. نوع مدادی آن برای جوش و آکنه و نوع استیکی آن برای عیوب گسترده پوست کاربرد دارد. انواع مایع و کرمی را برای پوست‌های خشک و انواع جامد و پودری را برای پوست‌های چرب به کار ببرید.

 

آماده سازی پوست

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر میبلین

مثل روش‌های مختلف آرایش، پیش از هرچیزی، ابتدا باید صورت خود را بشویید و تمیز کنید. سپس از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پس از آن از مرطوب کننده مناسب آبرسانی به پوست استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش اطراف چشم از یک گوش پاک کن تمیز استفاده کنید و مواد باقیمانده از ریمل و خط چشم را بردارید. کانسیلر اولین مرحله از آرایش شماست (البته اگر از تصحیح کننده رنگ استفاده نمی‌کنید) و باید روی پوست تمیز و نرم و آماده سازی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

پنهان کردن حلقه های تیره زیر چشم

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر دور چشم

 

از برس مخصوص کانسیلر استفاده کنید و آن را زیر چشم و روی نقاط تیره اطراف آن مانند گوشه چشم و اطراف بینی بزنید. البته این کار را با انگشت هم می‌توان انجام داد اما برس بهداشتی تر است. همچنین برخی برندها در بسته بندی خود برس و اپلیکاتور مخصوص دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بعد از زدن کانسیلر، آن را محو کنید. ولی هرگز دور چشم را نمالید. زیرا سبب آسیب به پوست می‌شود و البته پوشش آن را کاهش می‌دهد. تا نقطه زیرین مژه‌های پایین را کاملا پوشش دهید و جایی را خالی باقی نگذارید تا چشم‌ها حالت طبیعی خود را داشته باشند.

 

پنهان کردن پفی زیر چشم یا بالای آن

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر مدادی

با اینکه نمی توان کل پف چشم را پنهان کرد، ولی شما می توانید کمی از آن را با کانسیلر و هایلایتر پنهان کنید. مقدار کوچکی از کانسیلر مایع را با کمی هایلایتر ترکیب کنید. از انگشت، براش یا اسفنج برای ترکیب این ماده در ناحیه مدنظر استفاده کنید.

 

محو کردن قرمزی دور بینی

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر برای بینی

اگر در قسمت دور بینی قرمزی و یا تغییر رنگ پوست دارید، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید و این قرمزی را محو کنید. برای پنهان کردن قرمزی، می توانید از کانسیلر کرمی عاری از چربی، یک اسفنج مرطوب و پودر استفاده کنید. از دست برای زدن کانسیلر روی ناحیه قرمز بهره ببرید. آرایش را با ضربه زدن با اسفنجی که در پودر زده شده است ترکیب کنید.

 

پوشاندن جای جوش و لکه های پوستی

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

نحوه استفاده از کانسیلر و کانتور

لک‌های پوستی، آکنه، جای جوش و قرمزی ناشی از آن، دلیل عمده استفاده خانم‌ها از کانسیلر است. برای این کار، ابتدا کانسیلر را با برس یا اپلیکاتور روی هر نقطه مبتلا به صورت جداگانه بزنید. سپس به آرامی کناره‌های آن را محو کنید تا مرزها مشخص نباشد.

از لایه ضخیم کانسیلر استفاده نکنید چون آرایش شما را خمیری خواهد کرد، یک لایه نازک از پوشش کافی است. در صورت لزوم از لایه‌های دوم و سوم هم استفاده کنید. برای این کار از انگشت استفاده نکنید چون آلودگی دست شما وضع آکنه را بدتر خواهد کرد.

 

کانسیلر را تثبیت کنید

بعد از اینکه همه نقاط مبتلا به خوبی پوشش داده شد، کمی از فونداسیون خود را بردارید و روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید بمالید تا تثبیت شود. به جای این کار می‌توانید از پودر تثبیت کننده آرایش هم استفاده کنید. همه جای صورت را برس بکشید تا یکدست و تمیز شود.

تکمیل بقیه آرایش

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر زیر چشم

فونداسیون را روی پوست صورتتان بزنید

حال نوبت به بقیه مراحل آرایش می‌رسد. این بار از فونداسیون به روشی که همیشه به کار می‌برید استفاده کنید. فونداسیون مناسب پوست خود را انتخاب کرده و کمی از آن را برداشته و با برس از مرکز صورت به اطراف پخش کنید. با صورت خود مانند یک بوم خالی رفتار کنید و فرض کنید که اصلا از کانسیلر استفاده نکرده‌اید.

 

استفاده از هایلایت و برنزه کننده

این مرحله از آرایش شما اختیاری است. اگر از هایلایت و برنزه کننده استفاده می‌کنید به روش معمول آن‌ها را به کار ببرید.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر چیست

استفاده رژ گونه

استفاده از کانسیلر و فونداسیون صورت شما را یکدست و مسطح می‌کند و حالتی مصنوعی به آن می‌دهد بنابراین توصیه می‌شود که برای تکمیل آرایش و ایجاد حالت درخشان در چهره از مقدار کمی رژ گونه استفاده کنید.

 

آرایش کردن چشم و ابرو

برای این که چهره شما جذاب‌تر شود، لازم است که مقداری آرایش چشم داشته باشید. این آرایش می‌تواند تنها محدود به یک ریمل و خط چشم باشد و یا می‌توانید از سایه‌های چند رنگ نیز استفاده کنید. اما فراموش نکنید که هیچ وقت نباید در آرایش صورت و چشم افراط کنید.

 

آرایش کردن لب

استفاده از فونداسیون روی صورت لب‌ها را بی‌رنگ و چهره شما را بی‌روح می‌کند. برای از بین بردن این حالت از رژ لب استفاده کنید و به چهره خود رنگ بدهید. رژ لب را در رنگ دلخواه خود انتخاب کنید و روی لب‌ها بزنید.

بیشتر بخوانید : چگونه رژ لب را از لباس پاک کنیم

انواع رنگ‌های کانسیلر

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد

رنگ‌های مختلف کانسیلر، هر کدام برای پوشاندن لک و نواقص بخشی از صورت و نیز انواع رنگ پوست در افراد مختلف طراحی شده‌اند. به عنوان مثال آن‌هایی که تُن زرد دارند، برای تمام انواع رنگ پوست مناسب‌اند. یادتان باشد اگر پوست صورت تان روشن است، روشن‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

 

کانسیلر زرد

مصرف کانسیلرهایی با تن زرد برای پوشاندن تیرگی و سیاهی دور‌ چشم و نیز پوشاندن لک‌‌ها و جای جوش‌هایی که تیره شده‌اند، مناسب‌اند؛ چون رنگ‌های تیره را رفع می‌کنند.

 

کانسیلر سبز

رنگ سبز کانسیلر برای خنثی کردن قرمزی پوست، جوش، جای زخم و جای جوش مناسب است. اگر بصورت مادرزادی در صورت‌تان دارای لک‌های قرمز یا ماه‌گرفتگی هستید، می‌توانید برای پوشاندن آن‌ها از رنگ سبز استفاده کنید.

علت استفاده از رنگ سبز برای پوشاندن جوش‌ها این است که جوش معمولا قرمز است و رنگ مکمل قرمز رنگ سبز است و به این ترتیب رنگ سبز کانسیلر، رنگ قرمز جوش‌ها را پنهان می کند. یادتان باشد کانسیلر را با براشی فقط روی جوش بزنید تا از پخش شدن باکتری به اطراف پوست پیشگیری کنید.

 

کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود

کانسیلر بنفش

این رنگ کانسیلر برای پنهان کردن حالت تورم صورت استفاده می‌شود. علاوه بر این اگر رنگ پوست‌تان مایل به زرد است، برای پنهان کردن نواقص چهره می‌توانید زیر کرم پودر از کانسیلر بنفش استفاده کنید.

 

کانسیلر نارنجی

افرادی که دارای پوست سبزه هستند، می‌توانند با کانسیلر نارنجی مواردی مانند جای جوش، زخم و لک را بپوشانند. از سوی دیگر اگر دور چشمان‌تان تیره و کبود است، درصورت استفاده از کانسیلر روشن این کبودی بیشتر و به‌رنگ خاکستری خودش را نشان می‌دهد.

برای حل این مشکل تنها یک راه‌حل وجود دارد؛ استفاده از کانسیلر نارنجی که رنگ متضاد با کبودی و بنفشی است بهترین انتخاب است. در این صورت بعد از محو کردن کانسیلر نارنجی، از یک کانسیلر روشن استفاده کنید و آن را با یک پد یا بِراش محو کنید.

 

سخن آخر

خب دوستان عزیز شما در این مقاله با کانسیلر، انواع کانسیلر، نحوه استفاده از کانسیلر و رنگ های مختلف آن آشنا شدید. درست است زیبایی برای زنان بسیار مهم است، ولی این را به خاطر داشته باشید که نباید از لوازم آرایشی کم کیفیت و حتی متنوع استفاده کنید. زیرا ممکن است به پوستتان آسیب جدی وارد کند. همچنین قبل از استفاده از لوازم آرایشی سعی کنید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. تا بتوانید لوازم آرایش مناسب با پوستتان را مصرف کنید. از اینکه ما را برای افزایش اطلاعات خود انتخاب کردید، بسیار سپاسگزاریم.

 

مطالب بیشتر:

نرم و براق شدن مو سر

مدل مو برای زیر شال و مقنعه جدید

مدل بافت مو دخترانه ساده و زیبا

5/5 - (12 امتیاز)