پوست مستعد آکنه، نحوه شناسایی و مراقبت

پوست مستعد آکنه، نحوه شناسایی و مراقبت

مراقبت از پوست های مستعد آکنه چیزی بیش از مصرف دارو است. می تواند تغییرات در شیوه زندگی را شامل شود و اولین مورد آن معمولاً یک روال جدید و بهبود یافته در مراقبت از پوست است. سعی کنید از اطلاعات جدید با خبر باشید.

 نوع آکنه :

ساده ترین راه، تقسیم آکنه به انواع غیر التهابی و التهابی است.

غیر التهابی

آکنه غیر التهابی به منافذ مسدود شده پوست اطلاق می شود که به صورت جوش سر سیاه یا سر سفید ظاهر می شوند. خفیف ترین نوع آکنه می باشد و به راحتی قابل مشاهده است.

جوش سر سیاه زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. تفاوت جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود و جوش سرسفید بر جستگی های کوچکی به رنگ پوست هستند.

التهابی

هر چیزی با ظاهری قرمز و قوی تر در اصل به عنوان آکنه های التهابی طبقه بندی می شود. پاپول ها، پاستول ها، نودول ها و کیست باشد. آکنه های عمیق تر و دردناک تر.

پاپول ها برجستگی های قرمز کوچکی هستند، در حالی که پاستول ها برجستگی های کوچکی هستند که حاوی چرک هستند. پاپول ها غالباً به پاستول تبدیل می شوند. این برجستگی های ملتهب معمولاً بزرگتر از جوش معمولی هستند و گویی زیر پوست هستند.

نوع پوست :

معمولاً پوست روغنی وچرب به آکنه دچار می شود. اما پوست خشک هم به دلایل مختلفی ممکن است آکنه را تجربه کند، چه به دلیل عوامل محیطی و مراقبت های بهداشتی ضعیف پوست که باعث تحریک وگرفتگی منافذ پوست و می شود. اینکه نوع پوست خود را بشناسید در مراقبت و درمان آکنه کمک شایانی می کند.

یک روش آسان برای شناخت نوع پوست صورت :

ابتدا صورت خود را با یک صابون ملایم(صابون کودک) بشویید، به صورت ملایم پوست را خشک کنید و از هیچ نوع محصولات مراقبت از پوست استفاده نکنید. چند ساعت بعد، پوست خود را معاینه کنید. اگر براق است، پوست روغنی و چرب دارید. اگر اینطور به نظر می رسد و پوسته پوسته، زبر یا قرمز است، پوست خشک دارید.

در پوست ترکیبی روی گونه ها خشک و پیشانی، بینی و چانه (منطقه T) براق است. در همین حال، پوست طبیعی دارای درخشش سالم و بدون مشکل قابل مشاهده خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بدون داشتن پوستی خشک یا روغنی ممکن است پوست مستعد آکنه باشد.

نکات و ترفندهای کلی :

درمان آکنه فقط به معنای امتحان محصول بعد از محصول نیست. شامل پاکسازی دقیق و تغییرات ساده ایی در سبک زندگی است.

دوبار در روز و بعد از عرق کردن صورت خود را بشویید: 

توصیه می شود صورت را هنگام بیدار شدن و قبل از رفتن به رختخواب بشویید. انجام این کار بیش از دو بار در روز، مگر اینکه عرق کرده باشید، می تواند پوست را تحریک کند.

ملایم باشید؛ اسکراب نکنید از لایه برداری های خشن استفاده نکنید :

بهترین توصیه پزشکان متخصص پوست است. آنها می گوید: آکنه مشکل آلودگی نیست، بنابراین شستشوی خشن  و استفاده از لایه بردار خشن به شما کمک نمی کند و فقط منجر به قرمزی و سوزش بیشتر می شود.

جوش ها را تنرکانید و دستکاری نکنید :

ترکاندن جوش ها بسیار وسوسه انگیز است. اما انجام این کار می تواند منجر بهر جای ماندن جای زخم شود. همچنین می تواند باکتری ها را به منافذ دیگر منتقل کند و آنچه را که یک جوش کوچک بود به آکنه های عمیق و ملتهب تبدیل کند.

اما اگر مجبور شدید… راه های بدون خطر را امتحان کنید. ظاهرا یک روش مناسب وجود دارد، که رسماً با عنوان استخراج شناخته می شود.

برای باز کردن منافذ، از یک کمپرس گرم استفاده کنید.

 

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟