چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیمچگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

ما فقط یکبار زندگی می کنیم، پس بهتر است آن را با تمام وجود زندگی و احساس کنیم. با دست روی دست گذاشتن و منتظر ماندن برای فرصت خوب و مناسب نمی توان زندگی را احساس کرد، ما برای اینکه خوشحال تر و موثر باشیم باید پیشرفت کنیم، کسی که انگیزه ایی برای پیشرفت ندارد در مراحل جلوتر زندگی و بعد از مدت کوتاهی دچار افسردگی، شکست و یکنواختی در زندگی می شود. پیشرفت در زندگی برای هیچ کسی غیر ممکن نیست هرچند با ناملایمتی ها و سختی هایی همراه است اما اگر دانش و آگاهی مورد نیاز را داشته باشیم و راه های منطقی و درست را در پیش بگیریم به نتیجه ی موثر و فوق العاده ایی می رسیم . در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

برنامه ریزی برای پیشرفت در زندگی

 پیشرفت در زندگی؟

در هر دوره ای از زندگی، ممکن است احساس کنید در یک چرخه‌ی تکراری گرفتار شده‌اید. پیشرفت در هر زمینه‌ای، هرچند کوچک، باعث مـیشود احساس تندرستی و اشتیاق بـه زندگی داشته ‌باشید. با تعیین اهداف مشخص و تلاش برای رسیدن بـه آنها، مـیتوانید در هر بعد از زندگی که بخواهید، پیشرفت کنید.

گام نخست : مسیر پیشرفت‌ خود را معین کنید

1. مسئولیت پذیر باشید

توانایی شما برای پیشرفت در زندگی، بیشتر وقت‌ها مستقیما با تمایل شما برای بر عهده گرفتن مسئولیت اعمال‌تان مرتبط است. درباره‌ی ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان فکر کنید تا تغییراتی را که بـه پیشرفت شما در زندگی کمک مـیکنند بیابید.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

مسئولیت پذیری راهی برای پیشرفت و موفقیت در زندگی

برای نمونه، اگر نمرات پایین یا روش اشتباهی که در پیش گرفته‌اید، شما را از رسیدن بـه دانشگاه یا شغل مورد علاقه‌تان بازمـیدارد، مسئولیت‌هایتان را بپذیرید و اهداف جدیدی برای خود تعیین کنید.

2.  عوامل ترس و ناامنی‌ها را پیدا کنید

احساس عدم ناامنی مـیتواند مانع پیشرفت شما شود. مشخص کنید چه عواملی اعتماد بـه ‌نفس‌تان را کاهش مـیدهد؛ با این کار مـیتوانید مسیری برای پیشرفت بیابید.

عوامل اضطراب‌تان را بنویسید : ببینید کدام عوامل را مـیتوانید تغییر بدهید تا در روند پیشرفت‌تان گام بزرگی بردارید.بـه عنوان نمونه، اگر بـه اندازه‌ی آن دسته از همکاران‌تان که در حال ترقی هستند تحصیلات ندارید، همین را بنویسید. این مسئله ممکن است اعتماد بـه ‌نفس‌تان را پایین آورده باشد و روی عملکرد شما در محیط کار تأثیر گذاشته‌ باشد. با پذیرفتن آن مـیتوانید برای ادامه تحصیل برنامه‌ریزی کنید، یا بـه شیوه‌ای دیگر توانایی‌هایتان را در محل کار نشان بدهید.

با یک دوست، همکار، یا مشاور درباره‌ی کمبود اعتماد بـه ‌نفس‌تان و دلایل آن صحبت کنید؛ درباره‌ی اینکه چطور مـی توانید اعتماد بـه ‌نفس‌تان را افزایش بدهید. با تمرکز روی کاری که در آن مهارت دارید یا هر چیزی که بـه شما اعتماد بـه ‌نفس مـی دهد، کمبود اعتماد بـه ‌نفس‌تان را جبران کنید؛ برای نمونه، اگر صحبت کردن در جمع برای‌ شما سخت است، بـه خود بگویید در عوض نویسنده‌ی خوبی هستید.

3. اهداف‌ را بـه صورت دقیق مشخص کنید

قبل از اینکه تغییرات لازم را برای پیشرفت اعمال کنید، باید هدف‌گذاری کنید. با مشخص کردن اهداف کوتاه‌مدت، میان‌دوره و بلند‌مدت، بـه سادگی مـیتوانید بـه خودتان یاداوری کنید برای رسیدن بـه چه چیزی تلاش مـیکنید.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

اهداف مشخص داشته باشید

اهداف‌تان را هوشمند‌ (SMART) انتخاب نمایید؛ مشخص- واقع‌گرا- شمارش‌پذیر- قابل‌اندازه‌گیری- محدوده‌ی زمانی مشخص-نویدبخش و خاص-دست‌یافتنی. برای نمونه، تصور کنید مـی خواهید برای شرکت در مسابقه‌ی ماراتن، مسافت معینی را در مدت زمان کوتاه‌تری طی کنید. هدف شما باید اینگونه باشد: مـیخواهم در ۶ ماه آینده، مسافت فعلی را ده دقیقه زودتر طی کنم. بنابراین دو تمرین سرعتی بـه برنامه‌ی هفتگی‌ام اضافه مـی کنم، دویدن در تپه‌ها را هم بـه یکی دیگر از تمریناتم اضافه مـی کنم.

اهداف‌تان را روی کاغذ بنویسید؛ دیدنشان انگیزه‌ی شما را بیشتر می کند. برای نمونه مـی توانید بنویسید: هدف کوتاه‌مدت من این است که در محل کار ابتکار بیشتری داشته باشم. هدف میان‌دوره‌ این است که دوره‌ی کارشناسی ارشدم را بـه پایان برسانم و با آن در شغل فعلی‌ام ترفیع بگیرم، یا برای یافتن شغل جدیدی اقدام کنم. هدف بلند‌مدت من این است که مدیریت گروهم را در محل کار بر عهده بگیرم.در صورت نیاز اهداف‌تان را بـه‌ روز نمایید؛ هر چند ماه یک بار اهداف‌تان را ارزیابی کنید و محک بزنید، تا مطمئن شوید هنوز هم دست‌یافتنی هستند.

4. توقعات دست‌یافتنی داشته باشید

تا آسان‌تر در زندگی پیشرفت کنید. این کار بـه شما برای ایجاد تغییرات مثبت، اعتماد بـه ‌نفس‌ بیشتری مـیدهد.اهداف‌تان را با صحبت کردن با فردی دیگر، یا تحقیق کردن روی جوانب مختلف زندگی‌تان و جنبـه‌ای که مـی خواهید در آن پیشرفت کنید، با واقعیت تطبیق بدهید.

برای نمونه، اگر تمام ‌وقت کار مـی کنید و مـیخواهید کارشناسی ارشد بگیرید، بعید است بتوانید بدون اینکه از کارتان استعفا بدهید، تحصیلات‌تان را بـه‌موقع تمام کنید. اگر از شرایط ادامه تحصیل در دوره‌های چند ساله مطلع شوید، راحت تر مـی توانید بـه برنامه‌تان برسید. شاید بـهتر باشد که برنامه‌تان را با مسئولین شرکت در میان بگذارید، با این کار بـه آنها نشان مـی دهید برای پیشرفت و بـهبود توانایی‌هایتان اشتیاق دارید، شاید بتوانید از همین راه ترفیع بگیرید، یا مسئولیت‌های بـهتری بـه شما واگذار شود.
اگر اهداف‌ دست‌یافتنی داشته باشید، از اضطرابی که مانع پیشرفت‌تان مـیشود پیشگیری مـی کنید. برای اینکه اهداف‌تان تحت کنترل باشند، با مافوق، دوست، یا اعضای خانواده‌ صحبت کنید.

5.موفقیت را باور داشته باشید

بیشتر افرادی که مستعد پیشرفت هستند، دو ویژگی مهم دارند: 1. اعتماد بـه ‌نفس‌ دارند، 2. بـه توانایی‌شان برای رسیدن بـه موفقیت ایمان دارند. تقویت اعتماد بـه ‌نفس‌تان، شما را در مسیر پیشرفت قرار مـی دهد.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

موفقیت دست یافتنی است

هر روز جملات تأکیدی مثبت بـه خود بگویید. برای نمونه، مـی توانید بگویید: مـی روم که همه‌ی کارهایم را انجام بدهم و از کلاسم لذت ببرم تا در نهایت، دوره‌ی کارشناسی ارشد را با موفقیت بـه پایان برسانم. اطراف‌ خود را با افرادی پر کنید که بـه موفقیت شما ایمان دارند و فعالانه از پیشرفت‌تان حمایت مـی کنند.

اعتمادبـه نفس از روش‌های مختلفی بـه ‌دست مـی آید، مثلا تحصیلات کافی، یا روابط شخصی و حرفه‌ای مناسب، بـه شما اعتمادبـه ‌نفس مـی دهند.لازم است بدانید ناامیدی و شکست بخش‌های مهمی از پیشرفت هستند. حتی آدم بسیار موفقی مثل استیو جابز هم، در مسیر موفقیتش شکست را تجربـه کرد.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیمگام دوم: تغییرات مثبت بسازید

1. بـه یاد داشته باشید منحصربـه‌فرد هستید

هر کس نقاط قوت و ضعف منحصر بـه خودش را دارد. اینکه بدانید منحصربـه ‌فرد هستید و مـی توانید در بسیاری از زمینه‌ها مهارت کسب کنید، اعتماد بـه‌ نفس‌ شما را افزایش مـی دهد و بـه پیشرفت ‌تان کمک مـی کند. روی خود تمرکز کنید و توانایی‌هایتان را گسترش بدهید. این کار باعث مـی شود کمتر وسوسه شوید خود را با دیگران مقایسه کنید.

بـه خود یاد آورشوید که فرد دیگری مثل شما وجود ندارد و فرد دیگری تجربـه‌هایی را که شما در اختیار دارید، ندارد. روی مهارت مثبت اندیشی کار کنید.

2. روی نقاط قوت‌تان تمرکز کنید

نقاط قوت‌تان را بنویسید و آنها را بـه شیوه‌ای که دوست دارید اولویت‌بندی کنید. این کار مانع رشد افکار منفی مـی شود، اعتماد بـه ‌نفس‌تان را تقویت مـی کند و پیشرفت‌تان را افزایش مـی دهد.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

شما توانمند هستید

با نوشتن نقاط قوت چشمگیرتان، بـه خودتان یادآوری کنید که توانایی‌های فراوانی دارید. فراموش نکنید که نقاط قوت‌تان مـی توانند هم جنبـه‌ی عملی باشند، هم جنبـه‌ی احساسی؛ از مهارت‌های فروش گرفته، تا حمایت‌های عاطفی از دوستان و همکاران.
برای نمونه، مـی توانید بنویسید: ایده‌های خارق‌العاده‌ای برای کمپین‌های بازاریابی دارم که بـه تیم‌مان کمک مـی کند. باید روی کاغذ تمرین کنم تا بتوانم آنها را بـه شیوه‌ی تأثیرگذاری بیان کنم، کار کردن با رها مهارت‌هایم را پرورش مـی دهد. ما خوب با هم کار مـیکنیم و یک تیم عالی هستیم.

3. با چالش‌های مسیر رو بـه رو شوید

بـه همان اندازه که تمرکز روی نقاط قوت‌تان مهم است، تقویت مهارت‌هایتان هم اهمیت دارد. معمولا نقاط قوت ما، کارهایی هستند که بـه راحتی انجام مـی دهیم. وقتی نمـیتوانیم کاری را بـه راحتی انجام بدهیم، یعنی باید روی خودمان کار کنیم؛ این دسته از کارها باعث مـی شوند احساس ضعف کنیم. همین‌ها موانع شما هستند، پس تلاش برای بـهبود مهارت‌هایتان کمک مـی کند در هر قسمت از زندگی که دوست دارید، پیشرفت مؤثرتری داشته باشید.

از هر فرصتی برای آموختن و کسب مهارت استفاده کنید. آموخته‌ها بـه پیشرفت در هر بخش از زندگی که بخواهید کمک مـی کنند. گسترش مهارت‌ها کمک مـی کند سریع‌تر پیشرفت نمایید؛ چه آن مهارت مرتبط با شغل‌تان باشد، چه جنبـه‌ی تفریحی داشته باشد مثل کوهنوردی.

برای نمونه، اگر نیاز است مهارت‌های نوشتن یا سخنرانی‌تان را پرورش بدهید، در آموزشگاهی نزدیک محل سکونت‌، یا در کلاس‌های آنلاین ثبت‌نام کنید. این کار کمک مـی کند مهارت‌های خود را پرورش بدهید، شما را دلگرم مـیکند و نتایج مثبت فراوانی بـه همراه دارد.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم4. انگیزه‌ داشته باشید

برای پیشرفت در زندگی، باید کاری را که انجام مـی دهید دوست داشته باشید. داشتن یا پرورش دادن انگیزه در زندگی شخصی یا حرفه‌ای‌،کمک مـی کند موفق باشید و پیشرفت کنید. اگر کاری را که انجام مـی دهید دوست نداشته باشید، کمتر برای پیشرفت‌تان ابتکار بـه خرج می دهید. بیاموزید چطور میان جوانب مثبت و منفی تعادل ایجاد کنید، تا سریع‌تر پیشرفت کنید.

برای نمونه، شاید از نوشتن گزارش‌های هفتگی خوش‌تان نمـی آید، اما از تحقیق کردن لذت مـی برید. برای ایجاد تعادل، کارتان را اینگونه تقسیم‌بندی کنید: در طول هفته بخش‌هایی را از گزارش هفتگی بنویسید و هرگاه از نوشتن خسته شدید تحقیق کنید.

5. ریسک‌های حساب‌شده را قبول کنید

گاهی تغییراتی که مسیر پیشرفت شما را هموار مـی کنند، ریسک‌هایی همراه دارند. پذیرفتن ریسک‌های حساب‌شده، سرعت پیشرفت شما را افزایش مـی دهد. ریسک کردن منافع بسیاری برای‌تان بـه دنبال دارد، اما ساکن ماندن منفعت زیادی ندارد.

هرگاه با ریسکی مواجه شدید، عبارت نگاه کن، فکر کن، حرکت کن را سرلوحه‌ی کارتان قرار بدهید. توجه بـه این عبارت، شما را از تصمیم‌گیری بدون فکر، که بسیار آسیب‌‌رسان است، باز مـی دارد.میزان ریسک هر فرصت تازه‌ای را بررسی و با دیگر موقعیت‌های موجود مقایسه کنید.مشخص کنید چه چیزهایی مـی توانید در این راه از دست بدهید و در همان محدوده عمل کنید. برای هر ریسکی با جزئیات برنامه‌ریزی کنید. رویدادهای احتمالی را هم در نظر بگیرید و برای آنها هم برنامه‌ای بنویسید.

6. اهداف‌ خود را پشتیبانی کنید

اطراف‌تان را با کسانی که از شما حمایت مـی کنند پر کنید تا اعتماد بـه ‌نفس‌تان افزایش یابد. این افراد شما را بـه سوی پیشرفت سوق مـی دهند و نگرش‌های منفی شما را از میان برمـی دارند.

از یکی از مافوق‌هایتان در محل کار، عضوی از خانواده، یا یک دوست، بخواهید شما را راهنمایی کند. آنها مـی توانند بـه شما کمک کنند شکست‌ها را پشت سر بگذارید، اعتماد بـه ‌نفس‌تان را تقویت کنید و اهداف‌تان را گسترش بدهید. کمک گرفتن از مشاور هم، روش مفیدی برای پشت سر گذاشتن عواملی است که مانع پیشرفت‌تان هستند.هر گاه با حامیان‌تان درباره‌ی اهداف‌تان صحبت مـی کنید، یادداشت بردارید. تهیه‌ی فهرستی از نکات مهم، مثل نقاط قوت، نقاط ضعف و نحوه‌ی بـهبود آنها، باعث مـی شود بیشتر روی گفت‌وگو تمرکز کنید.

7. پیشرفت را تعطیل نکنید

بیشتر افراد در مسیر پیشرفت‌شان عقب‌نشینی مـی کنند. اگر در مسیر رسیدن بـه اهداف‌تان متوقف نشوید، بسیار آسان‌تر بـه پیشرفتی که مـی خواهید دست مـی یابید.

برای نمونه، اگر برای شغل جدیدی اقدام کردید و پذیرفته نشدید، دنبال موقعیت‌های دیگر باشید و در عین حال، وظایف فعلی‌تان را بـه خوبی انجام بدهید. یا اگر در مسابقه‌ی دوی قبلی بـه هدف نرسیدید، تمرینات و مهارت‌هایتان را افزایش بدهید، تا در مسابقه‌ی بعدی بـه هدف برسید.
شواهد قابل‌توجهی نشان مـی دهد که نگرش مثبت، پیشرفت در زندگی را افزایش مـی دهد. ماندن در مسیر پیشرفت، بـه شما اعتماد بـه ‌نفس‌ مـیدهد و موفقیت را بـه دنبال دارد.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیمگام سوم:  فکر مثبت داشته باشید

1. دید خود را نسبت بـه مسائل منفی عوض کنید

بدبینی، توانایی شما را برای پیشرفت از پایه ویران مـی کند. اگر از زاویه‌ی دیگری نگاه کنید، مـی توانید شرایط منفی را بـه شرایط مثبت تبدیل کنید؛ با این کار مـی توانید تغییرات مثبتی را که بـه پیشرفت منتهی مـی شوند، آغاز کنید.

اگر صدایی در ذهن‌تان همواره شما را سرزنش مـیکند و افکار و احساساتی منفی پیش مـی کشد، سعی کنید با دیدگاهی متفاوت بـه آن صدا پاسخ بدهید. بـه جای اینکه فکر کنید: این پروژه خیلی بزرگ است، فراتر از توانایی‌های من است. هیچ‌وقت نمـی توانم بـه موقع تمامش کنم. بـه عنوان یک چالش مثبت بـه آن نگاه کنید: اگر پروژه را بـه بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنم و در هر زمان یک گام بردارم، مـیتوانم از عهده‌ی آن بر بیایم. فقط باید تمرکز کنم و واقعا دست بـه کار شوم.

از نتایج منفی درس بگیرید. صحبت کردن با خانواده، دوستان و مافوق‌هایتان، بـه شما کمک مـی کند بـه شیوه‌ای سازنده نتایج منفی را پردازش کنید و سپس پیشنهاداتی را که برای پیشرفت شما ارائه مـی شوند، پیاده کنید. برای نمونه، تصور کنید رئیس‌تان مـی خواهد پروژه‌ای را که خیلی برایش وقت گذاشته‌اید، دوباره انجام بدهید. بـه جای اینکه ناراحت شوید و زانوی غم بغل بگیرید، از رئیس‌تان وقت ملاقات بخواهید و درباره‌ی اینکه چه اشتباهی مرتکب شده‌اید و چطور مـی توانید عملکرد بـهتری داشته باشید، با او صحبت کنید.

2. میان انتقاد و فکر منفی تفاوت قائل شوید

کسی که انتقاد سازنده ارائه مـیدهد، با کسی که روی زندگی شما تأثیر منفی مـی گذارد، تفاوت قابل توجهی دارد. دانستن تفاوت‌ میان انتقاد و منفی‌بافی، باعث مـی شود بـه شیوه‌ی مؤثرتری اثرات منفی را که مانع پیشرفت‌تان هستند، کنار بگذارید.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیمانتقاد، از طریقی بـه شما کمک مـی کند از آن برای پیشرفت در زندگی استفاده کنید. مثلا اگر استادتان بگوید: باید با دقت بیشتری مطالعه کنی، گفته‌ی او انتقادی است که موجب پیشرفت شما مـی شود، مـی توانید از این انتقاد برای رسیدن بـه موفقیت‌ استفاده کنید.

فکر منفی، در بیشتر مواقع ناشی از بدبینی یا ناخوشنودی است، که مطالعات نشان داده است مـی تواند  توانایی‌هایتان را کم کند. برای نمونه، شاید دوست یا همکاری داشته باشید که عقیده دارد هیچ کاری بـه نتیجه‌ی مطلوب نمـیرسد، یا مدام از زندگی شکایت مـی کند. هرچه کمتر خودتان را در معرض اینگونه منفی‌بافی‌ها قرار بدهید، راحت‌تر می توانید مثبت بمانید و پیشرفت کنید.

3. مثبت فکر کنید

نگرش و رفتارتان، تأثیر قابل توجهی روی چشم‌اندازتان دارد. در رابطه با خود و دیگران مثبت باشید، تا اعتماد بـه ‌نفس‌ و پیشرفت در زندگی‌تان افزایش بیابد.در هر موقعیتی، جوانب مثبت را جست‌وجو کنید. این کار کمک مـی کند طرز فکرتان را تغییر بدهید و در زندگی‌ پیشرفت مؤثرتری داشته باشید.رفتارهای مثبت، بـه میزان قابل توجهی اعتماد بـه ‌نفس‌ را تقویت مـی کنند.

واژه‌های مثبت را بـه طور آگاهانه استفاده کنید. برای نمونه، هر روز صبح هنگامی که بیدار مـیشوید، عبارات تأکیدی مثبت تکرار کنید. بـه خودتان بگویید: من بـه سختی تلاش مـی کنم، پس مـی توانم از عهده‌ی هر آنچه امروز با آن مواجه مـی شوم بر بیایم. با مراقبت از خودتان، توانایی‌تان را برای ایجاد تغییرات مثبت بـه میزان قابل توجهی افزایش مـی دهید. ورزش کنید، غذاهای سالم بخورید، استراحت منظم و کافی داشته باشید، تا استرسی را که مانع پیشرفت‌تان مـی شود، کاهش بدهید.

4. کمال‌گرا و آرمانگرا نباشید

کمال‌گرایی یعنی تمایلی افراطی برای رسیدن بـه کمال و ایراد گرفتن از هر کاری که فرد انجام مـی دهد. این تمایلات معمولا معیارهایی سودمند یا واقع‌بینانه‌ نیستند. ایرادات ذکر شده هم بیش از اندازه منتقدانه هستند و بیشتر اوقات از نظر دیگران ایراد محسوب نمـی شوند. در پیش گرفتن چنین افکار و رفتارهای مخربی، پیشرفتی را که فرد مـی تواند در زندگی داشته باشد مختل مـی کند.

همیشه بیشترین تلاش را بکنید؛ اما اجازه ندهید خیال فریبنده‌ی کمال‌گرایی، شما را از تلاش کردن یا اتمام کارهایتان بازدارد. برای نمونه، اگر تنها یک سال است که تمرینات یوگا را آغاز کرده‌اید، شاید نتوانید بدون نقص بالانس بزنید. اما ادامه دادن تمرینات، هرچند ناقص، موجب بـهبود مهارت‌تان مـی شود.اینکه همیشه توقع بـهترین‌ها را داشته باشید، تأثیری جدی و منفی روی روابط کاری و حرفه‌ای‌تان خواهد گذاشت.

چگونه در زندگی موفق شویم و پیشرفت کنیم

وقتی احساس خستگی کردید به جای رها کردن استراحت کنید

5. استراحت کنید

همیشه در طول روز فرصتی برای استراحت کافی در نظر بگیرید. استراحت شما را سر حال مـی آورد، از فرسودگی‌تان پیشگیری مـی کند و انرژی بیشتری برای پیشرفت مـی دهد.در طول روز تفریحات کوتاه داشته باشید تا ذهن و بدن‌ آرام شود و نیرو بگیرد.

برای تعطیلات سالانه و تفریح‌تان برنامه‌ریزی کنید، تا تجدید قوا کنید و تقویت شوید. با این کار مـی توانید استرس‌تان‌ را کاهش و پیشرفت‌تان‌ را افزایش بدهید. 10 دقیقه پیاده‌روی یا دویدن آهسته، فشار را از روی ذهن و بدن ‌تان برمـی دارد. همچنین از تعطیلات سالانه برای فاصله گرفتن از زندگی روزمره بـهره ببرید، تا تلاش ‌های روزانه‌تان برای کاهش استرس بـهتر بـه نتیجه برسد.

سخن پایانی :

برای لذت بردن بیشتر در لحضه زندگی کنید. با تمام قوا به سوی جلو حرکت کنید، خود اهدافتان را جدی بگیرید و به رسیده موفقیت باور داشته باشید. باتوجه به نکات بالا می توانید چشم انداز درست تری برای رسیده به اهداف خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که فقط شما هستید که می توانید در رندگیتان تغییر ایجاد کنید.

مطالب بیشتر :

استرس چیست، مدیریت استرس

عبارات ساده ای که شما را عاشق نگه می دارند

4.6/5 - (12 امتیاز)