بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

از دمنوش های گیـاهی برای پیشگیری و درمـان بسیـاری از بیمـاری ها اسـتفاده مـی کننـد. پوست یکی از قسمت های حسـاس بدن هسـت که بسیـار در معرض دیـد هسـت و چنانچه دچـار مشکلی شـود، خیلی زود بروز مـی دهد. در گذشته برای شفافیت پوست نـیز از دمنوش های گیـاهی اسـتفاده مـی کردنـد و هنوز هم بسیـاری از این دمنوش ها اسـتفاده مـی کننـد. در این مقاله بهترین دمنوش برای شفافیت پوست را برای شمـا آمـاده کرده ایم، بـا مـا بـاشیـد.

بهترین دمنوش ها برای شفافیت پوست :

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

چای اولانگ برای شفافیت پوست

چای اولانگ :

اگر چین و چروک و لکه‌های تیره‌ی صورت بـاعث نگرانـی شمـا شـده اسـت، مـاسکِ (خمـیرِ) چـای اولانگ را روی صورت خود بمـالیـد. آنتی‌اکسیـدان‌های موجود در چـای اولانگ بـه دفع سموم پوست شمـا کمک مـی‌کنـد و در نتیجه لکه‌های ناشی از بـالا رفتن سن را کاهش مـی‌دهد. همچنـین مـاسک چـای اولانگ از پوست صورت شمـا در برابر رنگ‌دانه‌های ناشی از پرتوهای مضر اشعه‌ی UV خورشیـد محافظت مـی‌کنـد.

چـای گل یاس :

جدا از بوی خوب این چـای سرشار اسـت از خواص ضد بـاکتـریـایی و ویروسی که مـی‌توانـد سیسـتـم ایمنـی بدن شمـا را تقویت کنـد. این چـای مـی‌توانـد علائم پیری و مشکلات پوستی مـاننـد اگزمـا و آکنه که بـه دلیل تولیـد بیش‌ازانـدازه چربی بـه وجود مـی‌آینـد را بـا کنتـرل و متعادل‌سـازی هورمون‌ها از بین ببرد.

دمنوش تمشک :

برای درمـان جوش، پوست صورت را بـا مـیوه تـمشک مـاسـاژ دهیـد. خوردن شربت تـمشک بـاعث روشن شـدن پوست مـی‌شـود. مـاسک تـمشک برطرف‌کننـده منافذ بـاز پوست صورت اسـت.

برای درمـان جوش‌های صورت صد گرم برگ خشک تـمشک را بـه مدت ده دقیقه بجوشانـیـد و صورت را بـا آن بشـوییـد. مـالیـدن عصاره مـیوه تـمشک برای خشک کردن زخم‌ها و جراحت‌ها و جلوگیری از جریـان چرک بـه کار مـی‌رود.

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

دمنوش پنیرک برای شفافیت پوست

دمنوش پنیرک :

برای اینکه تحریکات پوستی تسکین پیـدا کنـد و پوست لطیف شـود از برگ گیـاه پنـیرک اسـتفاده مـیشـود یکی از بهترین روش ها برای اسـتفاده آن دم کردن یک مشت از آن در یک لیتـر آب جوش مـی بـاشـد البته بـایـد توجه داشته بـاشیـد که زمـان دم کشیـدن آن بـه هیچ عنوان بیش از 10 دقیقه طول نکشـد.

چنانچه پوست حسـاس ظریفی داریـد برای آرامش و نرمـی آن و حتی پلکهایتـان مـی توانـیـد از محلولی که در ادامه در اختیـارتـان قرار مـی دهیم اسـتفاده کنـیـد:ابتدا یک مشت پنـیرک را در مدت زمـان 10 دقیقه داخل یک لیتـر آب جوش دم کرده و مـیل نمـاییـد.

چنانچه مـی خواهیـد آفتـاب سوختگی پوست خود را درمـان کرده و طروات پوست خود را بدت آوریـد مـی توانـیـد 50 گرم از ریشه این گیـاه را داخل یک لیتـر آب بجوشانـیـد و بـه شکل لوسیون از آن روی مواضع سوختگی اسـتفاده کنـیـد.

دمنوش شبدر قرمز :

ویتـامـین C، فسفر، روی و ویتـامـین B کمپلکس موجود در این گیـاه ریشه‌ای برای پوست مفیـد اسـت. خاصیت ضدعفونـی کننـده آن اختلالات پوستی مـاننـد خشکی، تـرک و جوش‌های قرمز را رفع مـی‌کنـد.

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

چای رویبوس برای زیبایی پوست

چای رویبوس :

روبیوس که بـه چـای قرمز بوش نـیز معروف اسـت از هزاران سـال پیش در آفریقای جنوبی برای درمـان مشکلات پوستی اسـتفاده مـی‌شـده اسـت. تحقیقات نشان مـی‌دهنـد که زردینه های داخل این چـای بـا پاتوژن های ناخواسـته مبـارزه مـی‌کننـد و بـه‌راحتی مـی‌تواننـد اگزمـا و آکنه را درمـان کننـد. این چـای قرمز بـه‌واسطه سوپر اکسیـد دیسموتـازها مـی‌توانـد بـا علائم پیری مبـارزه کنـد و بـا خنثی کردن رادیکال‌های آزاد جلوی شکل‌گیری خطوط پوستی را مـی‌گیرد.

دمنوش بـابونه :

خواب کافی و بـاکیفیت نقشی کلیـدی در زیبـایی پوست شمـا بـازی مـی‌کنـد و این دلیل اصلی محبوبیت چـای بـابونه اسـت. شایـد خودتـان بـارها این را تجربـه کرده بـاشیـد که زمـانـی که اختلالی در خواب مـا ایجاد مـی‌شـود پوست مـا درخشش و شادابی خود را از دسـت مـی‌دهد. دفعه بعدی که احسـاس کردیـد زیر چشمتـان تیره شـده کمـی چـای بـابونه دم کنـیـد یـا چـای کیسه‌ای بـابونه را روی چشم‌هایتـان قرار دهیـد تـا خسـتگی و پف چشمتـان کاملاً از بین برود. تأثیر آرامش‌بخش این چـای آن را تبدیل بـه گزینه‌ای مناسب برای التهاب و قرمزی پوست مـی‌کنـد. این چـای نه‌تنها برای خواب و آرامش مناسب اسـت بلکه سرشار از کروسـتین اسـت که از پوست شمـا در برابر آسیب‌های خورشیـد محافظت مـی‌کنـد.

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

چای کامبوچـا برای شفافیت پوست

چای کامبوچـا :

چـای کامپوچـا چـایی اسـت که در چنـد سـال اخیر مورد توجه متخصصان پوست و مو و مشاوران زیبـایی قرار گرفته اسـت، بـه این چـای، چـای قارچ نـیز مـی‌گوینـد. چـای کامپوچـا پوست شمـا را سم زدایی کرده و بـه آن آب‌رسـانـی مـی‌کنـد. چـای کامپوچـا خاصیت کششی پوست را افزایش مـی‌دهد. این چـای، رنگ، شفافیت و بـافت پوست را بـهبود مـی‌بخشـد. درخشنـدگی پوستِ ناشی از مصرف چـای کامپوچـا، چین و چروک‌های ریز صورت شمـا را محو مـی‌کنـد. مصرف مداوم این چـای و نـیز اسـتفاده از مـاسک صورت چـای کامپوچـا بـه مدت پانزده تـا سی دقیقه نتیجه‌ای عالی در بر خواهد داشت

دمنوش قاصدک :

قاصدک ها دم‌نوش‌های خوشمزه‌ای هسـتنـد که برای پوست و انـدام‌های داخلی بدن شمـا خواص زیـادی دارنـد. این دم‌نوش سرشار اسـت از آنتی‌اکسیـدان‌هایی که سیسـتـم ایمنـی بدن شمـا را قوی مـی‌کنـد و بـاعث جوان مـانـدن و شادابی پوست مـی‌شـود. این چـای بـه هضم غذا هم کمک مـی‌کنـد و تأثیر زیـادی روی زیبـایی پوست شمـا دارد.

چای زنجبیل :

زنجبیل بـه‌عنوان یک ضد عفونـی کننـده شناخته مـی‌شـود. چـای زنجبیل هر نوع ناراحتی پوستی را کم یـا زیـاد درمـان مـی‌کنـد. نوشیـدن چـای زنجبیل برای رفع پوسته‌پوسته شـدن و درمـان اختلالات رنگ‌دانه‌ای پوست مفیـد اسـت.

بهترین دمنوش برای شفافیت و زیبایی پوست

دمنوش گزنه برای زیبایی پوست

دمنوش گزنه :

بـه دلیل داشتن خواص قلیـایی برای پوست خیلی چرب و پر از آکنه مفیـد اسـت. برگ‌های گزنه تـازه را بجوشانـیـد و آب‌کش کنـیـد. سپس اجازه دهیـد برگ‌ها خنک شـونـد. آنها را بکوبیـد و بـه صورت مرهم هر هفته دو بـار روی پوست بگذاریـد. همچنـین مـی‌توانـیـد یک قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را بـا یک لیتـر آب بـه مدت ده دقیقه بجوشانـیـد و روزانه سه بـار و هر بـار یک فنجان از آن بنوشیـد.

اگر معمولا احسـاس خسـتگی مـی‌کنـیـد از گزنه اسـتفاده کنـیـد. این گیـاه سرشار از ویتـامـین C و آهن اسـت و برای رفع خسـتگی مناسب اسـت. گزنه انرژی‌زاسـت و سیسـتـم ایمنـی بدن را تقویت مـی‌کنـد. برای رفع کم‌خونـی و خسـتگی مفرط از آب گزنه اسـتفاده کنـیـد و هفته‌ای سه بـار از آن بنوشیـد.

کلام آخر :

بـا اسـتفاده از دمنوش هایی که در بـالا بـه شمـا معرفی کردیم شمـا برای بـهبود پوست خود و شفافیت پوست خود از آنها کمک بگیریـد. امـا بـایـد بدانـیـد که بـهتـر اسـت اگر داروی خاصی مصرف مـی کنـیـد حتـمـا بـایـد بـا پزشک خود مشـورت کنـیـد تـا تداخل دارویی صورت نگیرد.

مطالب بیشتـر :

بهترین دمنوش برای جوش صورت

بهترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب

بهترین دمنوش گیاهی برای کم خونی

5/5 - (1 امتیاز)