خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو :

یکی از مواد طبیعی ای که از قرن ها پیش برای رسیدگی به پوست و مو استفاده می شد، روغن زیتون است. روغن زیتون خواص مفید بسیاری دارد که برای بدن بسیار مفید هستند. روغن زیتون علاوه بر حفاظت و ترمیم پوست و مو به آبرسانی و رشد بیشتر و جلوگیری از ریزش مو ها کمک می کند. در ابن مطلب درباره خواص فوق العاده روغن زیتون برای مو را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

خواص روغن زیتون برای مو

آیا روغن زیتون خوراکی برای مو مفید است ؟

درمان مو با روغن زیتون :

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مو از جمله برخی از شامپوها و نرم کننده ها یک ماده فعال محسوب می شود. اگر ترجیح می دهید موهای خود را با روغن خالص زیتون درمان کنید ، می توانید با استفاده از آن به عنوان ماسک بر روی سر خود این کار را انجام دهید. در اینجا مراحل استفاده از روغن زیتون برای تلاش برای رشد مو وجود دارد:

خواص روغن زیتون برای مو

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

نحوه انجام ماسک مو روغن زیتون :

حدود ۱/۸ تا ۱/۴ از یک فنجان روغن زیتون را اندازه بگیرید تا کل موهای سر خود را درمان کنید. به خاطر داشته باشید که همه روغن ها به پوست و فولیکول های مو جذب نمی شوند. دستان خود را به هم بزنید تا روغن کمی در کف دست شما گرم شود. روغن را به آرامی و به نرمی داخل پوست سر خود ماساژ دهید.

توجه خاصی به تاج سر خود کنید ، روغن را به سمت ریشه موهای خود بکشید. همچنین مقداری روغن زیتون را در انتهای موهای خود اضافه کنید تا به ترمیم شکافهای شکسته کمک کند. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید روغن درمانی در پوست سر شما خیس شود.

بسیاری از افراد اجازه می دهند روغن برای حداقل ۱۵ دقیقه جذب شود، هرچند هیچ مدرکی برای اثبات این که چه دوره زمانی مفیدتر باشد وجود ندارد. برای بیرون آمدن روغن باید موهای خود را شامپو کنید. موهای خود را با آب ولرم و شامپو مورد علاقه خود بشویید. از آب گرم خودداری کنید ، زیرا می تواند به موهای شما آسیب برساند.

برای بیرون کشیدن روغن لازم است دو بار یا بیشتر از آن استفاده کنید ، بشویید و تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست روزانه این روش درمانی را انجام دهید. استفاده از ماسک روغن زیتون یک بار در هفته یا حتی دو بار در ماه می تواند برای داشتن موهای قوی تر کافی باشد. تا آنجا که پتانسیل رشد مو در این درمان وجود دارد ، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

خواص روغن زیتون برای مو

ماسک روغن زیتون برای موهای خشک

 ضخیم و بلند کردن موها با روغن زیتون :

روغن زیتون مواد غذایی حیاتی (آنتی اکسیدان‌ها) را به پوست سر می‌رساند و رشد مو را تحریک می‌کند. به این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید. (البته، مراقب باشید که فقط گرم شود و نجوشد.) سپس، بگذارید تا خنک شود تا پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون منافذ کف سر شما را باز می‌کند، به عمق فولیکول‌ها می‌رود و آنها را با مواد مغذی پر می‌کند.

ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرم مانند روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می‌کند، به رشد سریع مو کمک می‌کند و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو می‌شود.

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای ریزش مو

حالت دهنده‌ی طبیعی مو :

روغن زیتون سلول‌های مو را رطوبت رسانی می‌کند. اگر موهایتان خشک است و گره‌های آن باز نمی‌شود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را امتحان کنید. برای حالت دادن به موهای خود، نصف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موهای خود بزنید. بعد آنها را با آب ولرم بشویید. برای اینکه به موهای خود بیشتر حالت بدهید، از ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید. برای تهیه‌ی این ماسک، یک تخم مرغ ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. بعد، آن را خوب روی پوست سر و ساقه‌ی موهای مرطوب خود، ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

برطرف کردن خشکی مو :

روغن زیتون به طرز شگفت انگیزی روان و چرب است. این روغن تمام اسیدهای چرب ضروری را دارد و برای آبرسانی و مرطوب کردن سلول‌های خشک پوست عالی است. اگر پوستتان خشک، پوسته پوسته و ناصاف شده، با ۲ قطره روغن زیتون آن را نرم و مرطوب کنید.

خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو و ابرو

 آبرسان طبیعی مو :

شما مي توانيد با ۵ قاشق غذاخوري روغن زيتون و ۲ عدد تخم مرغ يك ماسك مرطوب كننده براي موهايتان بسازيد. اين مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد و روي پوست كف سر بماليد و به آرامي حدود ۵ دقيقه پوست كف سر را با اين مواد ماساژ دهيد، سپس موها و سرتان را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و اجازه دهيد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه زمان بگذرد.

روغن زیتون در ترکیب با موادی مثل عسل ، سفیده تخم مرغ ، لیمو، حنا، گزنه یا هر ماده مقوی طبیعی دیگری می تواند نقش یک ماسک مو عالی و ارزان قیمت را برای موهایتان بازی کند. این روغن همزمان با تقویت پیاز مو ، مانع ریزش آن شده، با آبرسانی به پوست لطافت بیشتری به موها می دهد و با کمک اسیدهای چرب ی که دارد موی شما را درخشان و نرم می کند.

خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو

از بین بردن وز مو :

مهم‌ترین علت وز شدن مو کمبود رطوبت در موی شما یا وجود رطوبت در هواست. وقتی موهای شما وز می شوند که لایه‌ی محافظ روی آن‌ها (کوتیکول)، بلند می‌شود تا رطوبت وارد مو شود. در نتیجه، آب جذب مو می‌شود و موها پف می‌کنند. به همین دلیل، موها خشک به نظر می‌رسند و نامرتب می‌شوند. روغن زیتون استحکام بالایی دارد و برای موهای مجعد و وز عالی است. این روغن موهای خشک را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، رطوبت را در موهایتان نگه می‌دارد و به آنها نرمی و لطافت می‌بخشد.

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو به این شکل است که، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را به کف سر و ریشه‌ی موهای خود می‌زنید. ۲۰ دقیقه صبر می‌کنید. سپس، آن را می‌شویید. حالا می‌توانید از موهای براق و مرتب خود لذت ببرید.

 درخشندگی و تقویت مو با روغن زیتون :

توصیه می‌کنیم از روغن زیتون به عنوان یکی از کاندیشنرهای اصلی خود استفاده کنید؛ زیرا این روغن هم می‌تواند رطوبت و زیبایی را به موهای شما بازگرداند و هم می‌تواند آن‌ها را با ویتامین‌های A، E و آنتی‌اکسیدان‌ها غنی کند و کراتین مو را نیز حفظ کند. در ضمن استفاده از روغن زیتون می‌تواند چربی‌ها تشکیل شده در موها را که از ایجاد فولیکول موها و رشد مو جلوگیری می‌کند، نیز از بین ببرد. برخورداری روغن زیتون از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری و اسیدهای چرب اشباع ‌نشده، باعث تقویت موهای شما از ریشه تا نوک می‌شود.

 از بین بردن شپش سر  و موخوره با روغن زیتون :

از بین بردن شپش موی سر با روغن زیتون یک روش محلی است. پوست سر خود را با روغن زیتون کامل چرب کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بکشید. بگذارید تمام شب روی سرتان بماند و روز بعد آن را بشویید. سپس، از یک شانه مخصوص (شانه پلاستیکی با دندانه های ریز) استفاده کنید تا هر رشک (تخم) حشره یا شپش مرده‌ای که روی سرتان باقی مانده است، بریزد. روغن زیتون نمی‌گذارد اکسیژن کافی به شپش یا رشک آن برسد و آنها را از بین می‌برد.

یکی از نتایج زیان بار عدم توجه به خشکی مو و ادامه دار شدن فرایند خشکی و شکنندگی موی سر ایجاد شوره و موخوره میباشد که علاوه بر ظاهر بدی که به تیپ و شخصیت هر فرد میدهد، در صورت ادامه دار شدن باعث ورود صدمات زیادی به پوست سر و همچنین موها خواهد شد. استفاده از شامپو های حاوی روغن زیتون یا روغن هایی با خواص مشابه مثل روغن آووکادو میتوانند تاثیر خوبی در این مورد داشته باشند.

خواص روغن زیتون برای مو

 درمان شوره‌ی سر با روغن زیتون

 درمان شوره‌ی سر با روغن زیتون :

اگر پوستتان خشک است و شوره می‌زند، بهتر است بدانید روغن زیتون آن را آبرسانی می کند و شوره‌ی سر را ازبین می‌برد. برای درمان شوره سر با روغن زیتون، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را روی سر خود ماساژ دهید. اگر دچار شوره‌ی سر شدید هستید، کل سر خود را داخل روغن زیتون فرو کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بگذارید. روز بعد آن را بشویید.

تحریک رشد مو :

بسیاری از افراد از این موهایتان کم رشد می کند و به اصطلاح دیر بلند می شود شکایت دارند. برای حل این مشکل اگر شما بتوانید مواد مغذی لازم را به ریشه موهایتان برسانید خواهید دید که رشد موها چه سرعتی می گیرد. ماساژ پوست سر با روغن زیتون برای تغذیه آن بسیار مفید است و ریز مغذی‌های لازم را به موها‌ و پوست می‌رساند.

برای اینکه رشد موهایتان تحریک شود می توانید از یک ماسک خانگی هم بهره ببرید به این صورت که ابتدا ۲ زرده تخم‌مرغ را آماده کنید و سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را خوب با آن مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست‌تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.در نهایت، آن را با آب سرد و شامپو به طور معمول شستشو دهید.

 چند ماسک موی سر با روغن زیتون :

خواص روغن زیتون برای مو

ماسک روغن زیتون برای مو

ماسک موی تخم‌مرغ و روغن زیتون :

یک درمان خانگی و کم هزینه که می‌تواند به تسریع رشد موها کمک کند، ترکیب زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون است. اگرچه این ماسک ممکن است قدری چسبنده به نظر برسد اما از لحاظ علمی ثابت شده است که زرده تخم‌مرغ به دلیل وجود ترکیبی که محققان آن را پپتید رشد مو (hair growth peptide ) نامیده‌اند، می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود. باید به این نکته توجه داشت که در این تحقیق، به فواید مصرف خوراکی زرده تخم‌مرغ پرداخته شده است نه کاربرد موضعی آن. به دلیل اینکه روغن زیتون و تخم‌مرغ هر دو دارای خواصی هستند که باعث تقویت و بهبود رشد مو می‌شوند، ترکیب این دو می‌تواند نتایج چشم‌گیری به همراه داشته باشد.

ماسک روغن زیتون و عسل :

به تناسب پرپشتی و بلندی موها، مقداری روغن زیتون را با حرارت ملایم گرم کرده و سپس بسته به میزان روغن زیتون ۱-۵ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند؛ ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه بر روی پوست کف سر و ساقه موهای خود قرار دهید و سپس با شامپو و آب گرم شست‌وشو دهید

خواص روغن زیتون برای مو

ماسک روغن زیتون برای رشد مو

ماسک روغن زیتون و جعفری :

ماسک روغن زیتون و جعفری نیز از جمله ماسک‌های طبیعی محبوب و پرطرفدار است که به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توان به تهیه آن به‌صورت خانگی اقدام کرد؛ بدین منظور کافی است مقدار دلخواهی (بسته به حجم مو) از روغن زیتون را به همراه ۳-۵ قاشق غذاخوری جعفری خردشده در مخلوط کن ریخته و آنها را تا حد امکان با یکدیگر مخلوط کنید؛ پوست کف سر و ریشه و قسمت‌های میان ساقه موهای خود را به این ماسک آغشته کرده و با ملایمت ماساژ دهید؛ سپس با استفاده از کلاه مخصوص رنگ مو و یا کلاهی پلاستیکی سر خود را به مدت یک ساعت پوشانده و آبکشی نمایید.

ماسک موی روغن زیتون و آووکادو :

در مرحله اول نیمی از یک آووکادوی درشت و رسیده، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱-۲ قاشق روغن نارگیل، ۱ عدد زرده تخم مرغ، ۱-۲ قاشق غذاخوری عسل را درون مخلوط کن ریخته و با یکدیگر مخلوط کرده تا مایه قوام‌دار و یک‌دستی تهیه شود. در مرحله بعد کافی است کف سر و موهای خود را به صورت کامل با این ماسک آغشته کرده و ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی مو بماند؛ پس از این مدت موها را با آب گرم و شامپو شست‌وشو داده و چندین مرتبه آبکشی نمایید.

خواص روغن زیتون برای مو

ماسک عسل و روغن زستون برای مو

ماسک موی روغن زیتون، تخم مرغ و کتیرا :

مقدار دلخواهی از روغن زیتون را با ۴-۶ قاشق غذاخوری کتیرا و ۲-۳ عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند؛ در مرحله بعد کف سر و ریشه و ساقه موها را با این ماسک طبیعی به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ کردن موها را بر روی سر قرار داده و روی آن را نیز با یک حوله بپوشانید. مهم‌ترین نکته در مورد استفاده از این ماسک مدت زمان آغشته بودن موها به ماسک است و پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی معادل ۳-۵ ساعت را به این مرحله اختصاص دهید. در مرحله پایانی حوله و کلاه را از روی سر برداشته و موهای خود را با استفاده از آب ولرم و شامپوی ملایم شست‌وشو دهید؛ اگر مشکل ریزش مو دارید پیشنهاد می‌کنیم تا در یک بازه زمانی ۶ ماهه هفته‌ای دو بار این رویه را تکرار کرده و از مشاهده نتیجه معجزه‌آسای آن در روند رویش مجدد مو و نیز افزایش لطافت، شادابی و درخشندگی ساقه مو لذت ببرید.

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای پر پشت شدن مو

کلام آخر :

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. برای حفاظت و رشد بهتر موهایتان حداقل یکبار در هفته موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را بعد دوماه مصرف مشاهده کنید. همچنین می توانید با روغن های دیگر مخلوط و استفاده کنید.

مطالب بیشتر :

ویتامین E و خواص شگفت انگیز آن

10 خواص اثبات شده چای سبز برای لاغری و سلامتی

4.7/5 - (16 امتیاز)