انزال زنانه چیست؟

انزال زنانه چیست؟علائم انزال در زنان

انزال خانم ها هنگامی است که از مجرای ادرار در هنگام رابطه جنسی، مایع بیرون می آید. ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که یک زن برانگیخته جنسی شود، اما لزوماً ارتباطی با داشتن ارگاسم وجود ندارد.

دانشمندان انزال زنان را کاملاً درک نمی کنند و تحقیقات کمی در مورد نحوه عملکرد و هدف آن وجود دارد. انزال زنانه کاملاً طبیعی است. در این مقاله، ما به تفکر فعلی در مورد مکانیسم ها، هدف و فرکانس انزال خانم ها می پردازیم.

 

انزال زنان چیست؟

انزال زنانه چیست؟

انزال در زنان چیست؟

انزال خانمها به دلیل برانگیختگی جنسی ممکن است رخ دهد. انزال زنانه به بیرون راندن مایعات از مجرای ادرار در هنگام ارگاسم یا برانگیختگی جنسی اشاره دارد. مجرای ادراری مجاری است که ادرار را از مثانه به بیرون بدن منتقل می کند.

دو نوع مختلف انزال زن وجود دارد:

  • مایع Squirting: وقتی مایع انزال خانمی با فشار خارج می شود و حالت پرش مانند دارد از این اصطلاح استفاده می کنند. این مایع معمولاً بی رنگ و بی بو است و در مقادیر زیادی بروز می کند.
  • مایع انزال: این نوع بیشتر به منی شباهت دارد. به طور معمول ضخیم است و به نظر می رسد شیری است.

تجزیه و تحلیل نشان داده است که مایع، حاوی اسید فسفاتاز پروستات (PSA) است. PSA، آنزیمی است که در منی مرد موجود است و به تحرک اسپرم کمک می کند. بعلاوه، انزال زنان، معمولاً حاوی فروکتوز است که نوعی قند است. فروکتوز همچنین به طور کلی در مایع منی مرد وجود دارد که به عنوان منبع انرژی برای اسپرم عمل می کند.

کارشناسان بر این باورند که PSA و فروکتوز موجود در مایعات از غدد اسکین به دست می آیند. نامهای دیگر این غدد شامل غدد پاراورتال ، مجرای گارتر و پروستات زن است.

غده های پوستی در قسمت جلویی، داخل دیواره مهبل در نزدیکی G-spot می نشینند. محققان معتقدند که تحریک باعث می شود که این غده ها، PSA و فروکتوز تولید می کنند که سپس به مجرای ادرار منتقل می شوند.

 

آیا انزال در زنان واقعی است؟

انزال زنانه چیست؟

کاهش استرس یکی از فواید برقراری رابطه جنسی و انزال در زنان است.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مایعات در هنگام برانگیختگی در مثانه جمع می شوند و در هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می شوند. ابتدا محققان از معاینات سونوگرافی برای تأیید خالی بودن مثانه های شرکت کنندگان استفاده کردند. سپس زنان خود را تحریک کردند تا به انزال برسند.

این مطالعه نشان داد که همه خانمها با مثانه خالی شروع به پر شدن کرده اند که در طی برانگیختن پرشده است. اسکن های پس از انزال نشان داد که مثانه های شرکت کنندگان دوباره خالی است.

 

آیا انزال در زنان طبیعی است و چقدر مشترک است؟

انزال زنانه چیست؟

انزال خانمها به دلیل برانگیختگی جنسی ممکن است رخ دهد.

انزال خانمها کاملاً طبیعی است، اما مردم خیلی اوقات بحث نمی کنند. طبق گزارش انجمن بین المللی پزشکی جنسی ، برآوردهای مختلف حاکی از آن است که بین 10 تا 50 درصد از زنان در طول رابطه جنسی انزال می کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که همه زنان انزال را تجربه می کنند، اما بسیاری متوجه آن نمی شوند. این امکان وجود دارد که آنها از آن آگاهی نداشته باشند زیرا مایعات می توانند به جای ترک بدن، به سمت عقب مثانه حرکت کنند.

در یک مطالعه قدیمی که 233 زن را درگیر کرده بود، 14 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که همیشه یا بیشتر اوقات، انزال شده اند، در حالی که 54 درصد گفته اند که حداقل یکبار آن را تجربه کرده اند.

هنگامی که محققان نمونه ادرار را از قبل و بعد از ارگاسم مقایسه کردند، در مرحله دوم PSA بیشتری پیدا کردند. آنها نتیجه گرفتند که همه زنها انزال را ایجاد می کنند اما همیشه آن را بیرون نمی کشند.

آنچه معلوم است این است که تجربه انزال زنانه از جمله احساس ، محرک و میزان انزال در افراد مختلف متفاوت است.

 

آیا انزال در زنان، مزایای سلامتی دارد؟

انزال زنانه چیست؟

فواید انزال در زنان

از جمله فواید سلامتی رابطه جنسی شامل کاهش استرس است. هیچ مدرکی مبنی بر فواید سلامتی انزال زنان وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی خود فواید زیادی دارد.

در حین ارگاسم، بدن هورمون های تسکین دهنده درد را آزاد می کند که می تواند به درد کمر و پا، سردرد و گرفتگی قاعدگی کمک کند. بلافاصله پس از اوج گرفتن، هورمون هایی آزاد می شوند که باعث خواب آرام می شوند. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند.

سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

  • از بین بردن استرس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت در برابر بیماری های قلبی
  • کاهش فشار خون

 

رابطه انزال زنان و چرخه قاعدگی

انزال زنانه چیست؟

چرخه قاعدگی و انزال

هنوز مشخص نیست که آیا بین انزال زن و چرخه قاعدگی ارتباط وجود دارد یا خیر. برخی از خانم ها می گویند که بیشتر، بعد از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی دچار انزال می شوند، در حالی که برخی دیگر ارتباطی نمی بینند. برای تأیید یا رد این نظریه، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

رابطه انزال زنان و بارداری

انزال زنانه چیست؟

آیا انزال زنان بر روی بارداری نقش دارد؟ 

برخی دانشمندان بر این باورند که انزال زنان در بارداری نقش دارد. آنها این را فکر می کنند، زیرا مایعات حاوی PSA و فروکتوز هستند که به اسپرم کمک می کند تا به به تخمک بارور نشده برسد.

اما دیگران با این نظریه اختلاف دارند. آنها معتقدند كه انزال معمولاً حاوی ادرار است كه می تواند اسپرم را از بین ببرد. آنها همچنین می گویند انتقال مایعات از مجرای ادرار به مهبل آسان نیست، جایی که لازم است در بارداری نقشی داشته باشد.

 

نتیجه گیری

انزال خانمها کاملاً طبیعی است و تحقیقات نشان می دهد که علیرغم اینکه افراد به ندرت درباره آن بحث می کنند، ممکن است شایع باشد.

دانشمندان هدف بیولوژیکی انزال زنان یا نحوه عملکرد آن را کاملاً درک نمی کنند.

تجربه زنانی که در طول رابطه جنسی انزال کرده اند بسیار متفاوت است.

 

منبع: https://www.medicalnewstoday.com

 

مطالب بیشتر:

ارضای صحیح زن

نحوه استفاده از ژل تاخیری

روش های عشق بازی قبل از رابطه

 

 

5/5 - (2 امتیاز)