خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

کپسول عصاره هسته انگور

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

مکمل طبیعی برای تقویت قلب.عصاره هسته انگور (Vitis vinifera) یک ماده طبیعی است که به شکل کپسول و قرص موجود است. معمولاً از دانه های انگوری که توسط تولید کنندگان شراب و الکل به دست می آید. انگور و عصاره هسته انگور دارای سابقه طولانی در آشپزی و طب سنتی است.

از یونان باستان، از قسمت های مختلف انگور برای اهداف دارویی استفاده می شده است. گزارش هایی در مورد مصریان باستان هم وجود دارد و اروپایی ها نیز از انگور و هسته انگور نیز استفاده می کرده اند.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

عصاره هسته انگور در سلامتی

چرا مردم عصاره هسته انگور مصرف می کنند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عصاره هسته انگور برای تعدادی ازبیماری های قلبی عروقی مفید است. عصاره هسته انگور ممکن است به گردش خون ضعیف (نارسایی مزمن وریدی) و کلسترول بالا کمک کند. عصاره هسته انگور همچنین تورم ناشی از آسیب را کاهش می دهد و به بیماری های چشمی مرتبط با دیابت کمک می کند.

امروزه، ما می دانیم که عصاره هسته انگور حاوی پروانتوسیانیدین الیگومریک (OPC) یک آنتی اکسیدان است و اعتقاد بر این است که باعث بهبود سلامتی می شود و بسیاری از افراد به عصاره هسته انگور علاقه مند هستند زیرا حاوی آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که سلول ها را از آسیب محافظت می کنند و به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. با این حال، هنوز خیلی زود است بگوییم که آیا خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره هسته انگور برای مردم سودمند است یا خیر. محققان در حال مطالعه عصاره هسته انگور هستند تا ببینند آیا این ممکن است خطرات برخی از سرطان ها را کاهش دهد.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

عصاره هسته انگور در طب سنتی

در طب جایگزین، عصاره هسته انگور برای بهبود سلامتی موارد زیر اعلام شده است :

  • کلسترول بالا
  • تصلب شریان
  •  بهبود عملکرد ورزشی
  • بیماری قلبی
  • گردش خون ضعیف
  • علائم یائسگی
  • عوارض ناشی از دیابت
  • یبوست
  • اختلالات دستگاه گوارش
  • دژنراسیون ماکولا مربوط به سن

برسی های علمی از مزایای عصاره هسته انگور محدود است. بنابراین شواهد و مدارک کافی وجود ندارد که با اطمینان بدانیم عصاره هسته انگور می تواند باعث بهبود هر یک از این شرایط شود.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

عصاره هسته انگور و سرطان

سرطان:

طرفداران ادعا می کنند عصاره هسته انگور می تواند به محافظت در برابر سرطان کمک کند. در مطالعات آزمایشگاهی، دانشمندان نشان داده اند که هسته انگور می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند (محصولات جانبی شیمیایی که به دلیل آسیب DNA ناشی از سرطان شناخته می شوند). با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا هسته انگور می تواند خطر ابتلا به سرطان را در انسان کاهش دهد.

 

عوارض مربوط به دیابت:

در یک مطالعه در سال 2009 بر روی 32 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 در معرض خطر قلبی و عروقی، شرکت کنندگان 600 میلی گرم عصاره هسته انگور یا دارونما هر روز به مدت چهار هفته مصرف کردند. نتایج مطالعه نشان داد که عصاره هسته انگور باعث بهبود چشمگیر در التهاب و قند خون می شود. نویسندگان این مطالعه نشان می دهند كه عصاره هسته انگور می تواند در كاهش خطر قلبی عروقی نقش درمانی داشته باشد.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

 عصاره هسته انگور و یبوست

فشار خون بالا :

در یک مطالعه در سال 2009 مبتلایان به سندرم متابولیک، محققان دریافتند که چهار هفته درمان با عصاره هسته انگور فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد.

سندرم متابولیک توسط یک دسته از مشکلات از جمله چربی اضافی شکم، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مقاومت به انسولین و التهاب مشخص می شود که باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

 

بیماری آلزایمر:

عصاره بذر انگور ممکن است به تأخیر انداختن سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند، براساس یک تحقیق روی حیوانات که در سال 2009 منتشر شد. دانشمندان در آزمایشاتی که روی موش انجام دادند، کشف کردند که عصاره هسته انگور باعث کاهش التهاب شده و از تجمع مواد شناخته شده برای تشکیل پلاکهای مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

عصاره هسته انگور و سلامت قلب

فواید قلبی عروقی :

آنتی اکسیدان های موجود در عصاره هسته انگور به طور بالقوه می توانند از آسیب دیدگی رگ های خونی محافظت کنند، که این امر می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند.طبق یک مطالعه، که در ژورنال تحقیقات جهشی / بنیادی و مولکولی مکانیسم جهش زایی منتشر شده است، عصاره پروانتوسیانیدین هسته انگور (GSPE) اثر اکسیدانی برتر را در مقایسه با ویتامین های C ، E و β کاروتن ارائه می دهد.

 

جلوگیری از سرطان پوست :

دانه های انگور حاوی پروانتوسیانیدین هستند که ممکن است از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. مطالعه ای که در ژورنال Molecular Nutrition & Food Research منتشر شده است ، نشان داد که هسته انگور دارای خواصی است که می تواند شدت سرطان پوست را کاهش دهد.

تیم تحقیق با استفاده از موشهای بدون مو، توانایی پروانتوسیانیدینهای هسته انگور را برای کاهش سرعت رشد تومورهای پوستی آزمایش کردند.محققان نتیجه گرفتند که عصاره های هسته انگور می توانند در کاهش اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش در پوست انسان مفید باشند.

 

عوارض جانبی:

عصاره هسته انگور به طور کلی قابل تحمل است، اما ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد، خشکی یا خارش پوست سر، سرگیجه و حالت تهوع ایجاد کند. همچنین به خاطر داشته باشید که در زنان باردار، مادران شیرده، کودکان و کسانی که شرایط پزشکی خاص دارند و یا داروهایی مصرف می کنند، مشخص نشده است.

افرادی که به انگور حساسیت دارند نباید از عصاره هسته انگور استفاده کنند. اگر اختلال خونریزی یا فشار خون بالا دارید ، قبل از شروع استفاده از عصاره هسته انگور با پزشک خود مشورت کنید.

گر مرتباً دارو مصرف می کنید، قبل از شروع استفاده از عصاره انگور با پزشک خود مشورت کنید. این دارو می تواند با داروهایی مانند رقیق کننده خون، مسکن های ضد درد NSAID (مانند آسپرین ، Advil و Aleve)، داروهای قلبی خاص، درمان سرطان و سایر موارد تداخل ایجاد کند.

خواص عصاره هسته انگور برای سلامتی

سوالات معمول در مورد عصاره هسته انگور

سوالات متداول:

چه مقدار عصاره هسته انگور باید مصرف کنید؟

هیچ دوز کاملاً مشخص شده عصاره هسته انگور وجود ندارد. دوزهای بین 100-300 میلی گرم در روز در مطالعات مورد استفاده قرار گرفته و در برخی از کشورهای اروپایی تجویز می شود. هیچ کس نمی داند دوز بی خطر چیست.

 

آیا خوردن انگور همان مزایای عصاره هسته انگور را دارد؟

انگور می تواند یک میان وعده بسیار سالم باشد ، اما غلظت آنتی اکسیدان OPC در عصاره بسیار بیشتر از زمان مصرف یک وعده انگور خواهد بود.

 

چه نوع انگوری برای سلامتی مناسب است؟

هر نوع انگور – دقیقاً مانند هر میوه – فواید غذایی خاصی دارد. انگورهایی که بیشتر در مورد مزایای سلامتی ذکر شده و مورد مطالعه قرار می گیرند، بیشتر انگور شانی است.

 

آیا می توان عصاره هسته انگور را به طور طبیعی از غذاها دریافت کرد؟

عصاره هسته انگور از انگور تهیه می شود و هیچ منبع غذایی دیگری وجود ندارد.

 

منبع :webmd-verywellhealth-medicalnewstoday

 

مطالب مرتبط :

آسم چیست؟ علل، علائم و پیشگیری از آسم

درمان ترک کف پا در طب سنتی

 

1/5 - (1 امتیاز)