از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

دکوراسیون منزل شما زمانی تکمیل گفته می شود که شما دکوری های متناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید. با استفاده از دکوری ها که جزئیات دکوراسیون منزل شما هستند شما علاوه بر یک دکوراسیون خاص و خارق العاده می توانید روح تازه ای به خانه خود ببخشید و انرژی های منزل خود را به سمت زیبا شدن سوق بدهید. اکسسوری ها منزل شما را جذاب و زیبا تر می کند.

 

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

میز کنسول
یک میز چوبی با پایه های آهنی، هم می‌تواند به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون در خانه ی شما مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک اکسسوری جانبی، که جنبه ی زیبایی دارد. این میز کنسول یا پایه دار چوبی، حتی می‌تواند جایگاهی باشد برای قرار دادن سایر اکسسوری ها؛ به عنوان مثال می توانید با قرار دادن این میز در مقابل یکی از دیوارهای خالی اتاق و چیدمان چند جلد کتاب، مجسمه، گلدان های کوچک گل، یک آباژور کوچک و هر آن چه که شما دوست دارید و از سبک دکوراسیون تان پیروی می‌کند، زیبایی فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون خانه تان بدهید. اگر سبک دکوراسیون تان مدرن است، بهتر است میزی ساده و با کمترین جزئیات، انتخاب کنید؛ چرا که میزهای دارای نقوش و منبت کاری مناسب سبک کلاسیک هستند.

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

تابلو های دیواری
تنوع بیشمار این دسته از اکسسوری ها را نمی توان نادیده گرفت؛ ممکن است دوست داشته باشید با عکس های قدیمی و خاطره انگیز تان مجموعه ای بی نظیر بر دیوار اتاقتان طراحی کنید… عکس های سیاه و سفید، رنگی، عکاسی منظره و طبیعت مورد علاقه تان یا چهره هایی که دوستشان دارید.

شاید هم طرفدار تابلوهای نقاشی و آثار رئال و انتزاعی باشید. ممکن است دوست داشته باشید جمله یا جملات مثبت و انگیزشی مورد علاقه تان را قاب کرده و هر روز با دیدنشان کللی انرژی مثبت بگیرید! حتی می‌توانید از بُعد طول و عرض، فراتر رفته و با کمی خلاقیت از تابلوهای هنری برجسته و سه بعدی برای زیبا شدن دیوارها استفاده کنید.

من بسیاری از طرفداران گل و گیاه را دیده‌ام که گل های زیبا و ظریف شان را قاب کرده و به جای آن که گلدان ها را روی زمین بگذارند و از بالا به آن ها نگاه کنند، گلدان ها را بر دیوار نصب می کنند و همیشه نگاهشان بر آن هاست! حتی می‌توانید با کمی خلاقیت، تفاوت ایجاد کنید. مثلاً جالباسی یا جاکلیدی را به یک اکسسوری متفاوت و کاربردی تبدیل کنید که همچون تابلویی خلاقانه بر دیوار خالی اتاق شما می درخشد!

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

گلدان های تزیینی
بنظر من گیاهان فقط یک اکسسوری محسوب نمی شوند؛ آن ها جزء اصلی و کاربردی و ضروری هر خانه‌ای هستند! وظیفه ی اصلی گیاهان، ایجاد تعادل روحی و تلطیف فضای خانه است. به علت تولید دی اکسید کربن توسط گیاهان در هنگام شب، بهتر است از تجمع گیاهان سبز در اتاق خواب پرهیز کنید. گیاهان را می‌توانید در انواع گیاهان برگ سبز و گل های آپارتمانی به فضای خانه تان دعوت کنید و از زندگی در کنار آن ها لذت ببرید.

در کنار انتخاب گیاه مورد علاقه تان، انتخاب گلدان مناسب برای آن را مد نظر داشته باشید. گاهی گلدان ها آنقدر زیبا و جذاب طراحی می‌شوند، که یک گل ساده و معمولی را به یک اکسسوری ارزشمند و جزء لاینفک دکوراسیون منزل تبدیل می کنند! البته لازم نیست حتماً گلدان های گرانقیمت خریداری کنید، با کمی سلیقه و خلاقیت خودتان هم می توانید از وسایل روزمره ی مصرفی منزل تان و یا برخی وسایل بی مصرف یا حتی دورریختنی ها، جاگلدانی های زیبا بسازید!

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

لوستر، آباژور و فانوس های تزیینی
آباژورها و فانوس های دکوری با تولید نور لایت و ملایم، حال و هوای اتاق شما را پر از آرامش و زیبایی می کنند. آباژورها در انواع زمینی و دیواری، و فانوس ها در مدل های زمینی و آویز طراحی می‌شوند. از این اکسسوری زیبا در کنار اتاق هال و پذیرایی و اتاق خوابتان می توانید استفاده کنید. مدل های متنوع و خلاقانه لوستر های امروزی را هم می توانید به عنوان یکی از بهترین اکسسوری های چیدمان منزل انتخاب کنید. انتخاب لوستر و آباژور متناسب با سبک دکوراسیون تان بر زیبایی و چشم نوازی آن خواهد افزود.

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

ساعت دیواری و رومیزی
این دکوری بسیار کاربردی که همه مان محتاج دیدار همیشگی اش هستیم! با همه ی سادگی اش می تواند نقش خوبی در زیبا کردن دکوراسیون اتاق هایمان داشته باشد.

 

آینه
یک اکسسوری ضروری و پرکاربرد، که محال است بدون خداحافظی از او از خانه خارج شویم! می توانید از آینه ها با ابعاد و فرم های مختلف و با قاب های متنوع به عنوان یک اکسسوری زیبا و پرکاربرد در همه ی قسمت های منزل استفاده کنید. به این ترتیب، علاوه بر جنبه ی زیبایی و کاربردی، به فضای اتاق، عمق میدان و وسعت دید بیشتری داده و با انعکاس نورهای طبیعی و مصنوعی، از روشنایی بیش تر محیط، لذت ببرید. با کمی تغییر در قاب انتخابی برای آینه دکوریتان به راحتی می توانید آن را مناسب چیدمان در سبک مدرن ، صنعتی، کلاسیک یا حتی روستیک کنید!

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

صندوقچه، کمد و اکسسوری قدیمی
اگر دکوراسیون به سبک گذشته و یادآور خاطرات قدیمی را دوست دارید، از این اکسسوری قدیمی غافل نشوید! کمدها و صندوقچه های چوبی طرح قدیم، حتی اگر فقط طراحی آن ها به سبک صندوقچه های قدیمی مادربزرگ ها باشد، حال و هوای خانه های قدیمی و خاطرات گذشته را برایتان زنده خواهد کرد.

 

عود و شمع تزیینی
به به از این دکوراسیون رویایی و رومانتیک!
از شمع های تزیینی زیبا در دکوراسیون منزل تان به هیچ وجه غافل نباشید! وجود شمع در خانه با از بین بردن انرژی های منفی، انرژی مثبت را در خانه به جریان می‌اندازد، که نتیجه ی آن، ایجاد حس و حال خوب در اهالی خانه خواهد بود.

پیشنهاد می کنم یک عود معطر را هم به این فضای دلنشین اضافه کنید؛ از عطر صندل و مشک گرفته تا گل نرگس و لاوندر و لیمو… هر کدام را که انتخاب کنید، پشیمان که نمی شوید هیچ، با تجربه ی حس خوشایند و معطر رایحه دلپذیر آن ها، مطمئنا این تجربه را در آینده تکرار خواهید کرد! ترجیحاً از عودهای سنتی و دست ساز استفاده کنید، تا علاوه بر ماندگاری طولانی مدت رایحه در فضا، از شر مواد مصنوعی و شیمیایی عود های بازاری هم در امان بمانید.

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

ظروف دکوری
اعتراف می کنم که ظروف لوکس دکوری، بی شک از همه دلبری می کنند! اما برای تکمیل دکوراسیون جذابتان لزوما نباید ظرف ها گران قیمت باشند؛ می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون و بودجه تان از ظروف دست ساز هنری نظیر ظرف های سرامیکی نقاشی شده، ظروف سفالی طرحدار، ظرف های شیشه ای ویترای و نظایر آن استفاده کنید.

ظروف قدیمی، مسی و برنجی اکسسوری مناسبی برای سبک کلاسیک محسوب می شوند. بنابراین اگر دکوراسیون شما از سبک کلاسیک پیروی می کند، آن را با حضور این اکسسوری کامل کنید. ظروف دکوری را می‌توانید در بوفه یا شلف های دکوری قرار دهید و یا حتی آن ها را ‌به صورت تابلوهای دیواری در معرض دید قرار دهید. بشقاب های چاپی یا نقاشی شده برای نصب به دیوار مناسبند.

از چه اکسسوری استفاده کنم،دکوری مناسب منزل شما

 

شلف و طبقه دکوری
همه ی اکسسوری های زیبای تان، روی میز ها و دیوارها جا نمی شوند! برای اینکه به خوبی بتوانید زیبایی دکوری هایتان را به نمایش بگذارید، نیاز به شلف های دیواری و زمینی دارید. انواع متنوع شلف ها را می توانید خریداری کنید یا حتی به سادگی خودتان آن ها را بسازید… یک اکسسوری زیبا و جادار، برای نمایش چند اکسسوری زیبا و کوچک!

این مطلب چقدر مفید بود ؟